2010-04-20, 01:23
  #913
Medlem
WeckiSs avatar
Googlade lite och tydligen så ska Thaim.nu vara bra. Boka här!
Citera
2010-04-20, 01:36
  #914
Medlem
HaWwKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeckiS
Googlade lite och tydligen så ska Thaim.nu vara bra. Boka här!
Vilket jobb!
Citera
2010-04-20, 02:26
  #915
Medlem
Razamatazs avatar
Anade nästan svaren inte skulle vara speciellt upplysande.

Givetvis har jag kollat runt lite på google och hittat några som verkar bra, denna tråd handlar om det finns någon som faktiskt provat detta och kan säga vilka salonger som är bättre/sämre.
Citera
2010-04-20, 02:40
  #916
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeckiS
Googlade lite och tydligen så ska Thaim.nu vara bra. Boka här!

Tackar, den verkade ju fin, fast lite dyr jämfört med andra ställen..
Citera
2010-04-20, 12:31
  #917
Medlem
Skillnad på hårtrimmer och skäggtrimmer?

Hallå!

Skulle vilja snagga ner håret på huvudet rejält. Är det någon skillnad på en hårtrimmer och en skäggtrimmer? Skulle vilja ha ca 4 mm hår kvar. Jag tycker det är viktigt att klippningen blir jämn och inte ojämn. Är det någon skillnad på skäggtrimmer och hårtrimmer? Något tipps på en supervass och bra trimmer?
Citera
2010-04-20, 12:41
  #918
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrandir
Hallå!

Skulle vilja snagga ner håret på huvudet rejält. Är det någon skillnad på en hårtrimmer och en skäggtrimmer? Skulle vilja ha ca 4 mm hår kvar. Jag tycker det är viktigt att klippningen blir jämn och inte ojämn. Är det någon skillnad på skäggtrimmer och hårtrimmer? Något tipps på en supervass och bra trimmer?
Mitt råd till dig får bli att gå till din närmaste frisör och fråga dem var de köper sina grejer.
Citera
2010-04-20, 12:42
  #919
Medlem
Lodbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrandir
...
Något tipps på en supervass och bra trimmer?
Finns bara ett märke för hårtrimmers, tyska Moser. Har själv haft en modell 1852 i 11 år nu, klockren! Det var på tips från min frisör jag valde den, fast han tappade mig som kund sen...
Citera
2010-04-20, 13:14
  #920
Medlem
ha ha...det här var faktiskt menat som en seriös fråga
Citera
2010-04-20, 13:52
  #921
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrandir
ha ha...det här var faktiskt menat som en seriös fråga
Jag var fullständigt seriös. Vill du ha det bästa så ska du fråga proffsen.
Citera
2010-04-20, 15:16
  #922
Medlem
ALXALXs avatar
Skulle tro att skillnaden mellan skäggtrimmer och hårtrimmer är att skäggtrimmern är tänkt att användas för att trimma skäggväxt och hårtrimmer är till för håret på huvudet.

Skillnaden kan nog spegla sig i ergonomin (att den är designad för att man ska kunna använda den över huvudet utan att vrida handen ur led), storleken på själva trimmern samt hur vassa själva bladen är, det blir väl lite som att klippa papper med en stålsax att använda skäggtrimmer till vanligt hår.
Citera
2010-04-21, 16:47
  #923
Medlem
AfterEight-s avatar
Har ett litet "problem". Har sjukt mycket hår på benen, alldeles för mycket. På övriga kroppen har jag alldeles lagom hår, lagom manligt. Men på benen, där är det som en apa.

Så min fråga, vad ska jag göra för att få lagom längd/täthet på det? Vill ju inte ta en rakhyvel, vill inte bli en liten pojke.

Har tagit en sax och klippt lite ibland, men är väldigt tidskrävande och väldigt svårt. Sen har jag även tagit "långa hårstår" sidan av rakapparaten upp vid låren för att korta ner det där.

Har ni några tips?
Citera
2010-04-21, 16:59
  #924
Medlem
tja, har hört talas om något hårborttagnings medel som man kletar på nån minut innan man duschar och sedan lossnar håret när man duschar. vart får man tag på sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in