2009-07-01, 20:53
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Det är 6000sek per behandling.

fy helvete vad dyrt det blev nu.. Men hur som helst, om jag kör en laserbehandling så blir jag av med alla aktiva hårsäckar, med andra ord allt hår som syns på magen?
Citera
2009-07-01, 21:39
Bannlyst
När man gör en sån här behandling tar dom bara ett område på kroppen åt gången eller kan man te.x ta magen och ryggen under samma?
Citera
2009-07-02, 21:06
Medlem
Jinjonators avatar
Bästa sättet att raka sig?

Rakade mig häromdagen (i ansiktet) efter att ha låtit det växa ett tag på grund av lathet, så jävla trött på skiten nu, tog säkert uppåt en halvtimme. Använder "vanlig" Gillette Fusion-hyvel och raklödder, på halsen var jag tvungen att dra typ 50 ggr på samma ställe (skojar inte) för att det skulle bli renrakat. Dessutom består min skäggväxt till stor del fortfarande av fjun och ändå blev en del hårstrån kvar här och var. Har även lite finnar som poppar upp emellanåt (alltså inte rakfinnar, dessa får jag aldrig, utan vanliga) och rakar jag mig då skär jag av dem och får ärr, finns det något sätt att komma runt detta?

Nu till saken, vill att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt att raka sig, är det rakapparat som gäller då eller? Eller ansa med trimmer? Vad är bäst egentligen? Bryr mig inte så mycket om att det ska vara precis i nivå med huden, någon mm hit eller dit kvittar. Eftersom jag är ganska fjunig fortfarande ser det dock för jävligt ut med lite längre skägg.

I skrevet är det ännu värre, har man inte vart där på ett tag är det ju tamejfan omöjligt att raka. Ansade med sax före rakning en gång, råkade klippa hål på pungen, sved som satan och blödde flera timmar. Nu har håret fått växa men ser ju för gräsligt ut.
Citera
2009-07-02, 21:31
Medlem
soptippsbosses avatar
Har du långt hår så är det bäst att köra med trimmer innan och korta ner det, annars tar det en himla tid att få bort det. Sen så rekommenderar jag att du mjukar upp skägget med varmt vatten innan du påbörjar hyvelrakning, skägget blir mjukare och lättare att raka bort. Jag själv brukar alltid raka mig i samband med att jag duschar för optimalt resultat.
Citera
2009-07-02, 21:38
Medlem
Jinjonators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Har du långt hår så är det bäst att köra med trimmer innan och korta ner det, annars tar det en himla tid att få bort det. Sen så rekommenderar jag att du mjukar upp skägget med varmt vatten innan du påbörjar hyvelrakning, skägget blir mjukare och lättare att raka bort. Jag själv brukar alltid raka mig i samband med att jag duschar för optimalt resultat.
Jorå, varmt vatten + raklödder använder jag alltid. Min trimmer la dock av för en tid sedan, något tips på en bra och prisvärd? Tack.
Citera
2009-07-02, 22:19
Medlem
soptippsbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinjonator
Jorå, varmt vatten + raklödder använder jag alltid. Min trimmer la dock av för en tid sedan, något tips på en bra och prisvärd? Tack.

Jag köpte en billig på Clas Ohlson för en tid sen. Tro jag gav runt 300:- för den. Den duger gott åt att grovtrimma skägget, pubishåret, huvudet eller vad man nu vill.
Citera
2009-07-02, 22:21
Medlem
Lundin89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Jag köpte en billig på Clas Ohlson för en tid sen. Tro jag gav runt 300:- för den. Den duger gott åt att grovtrimma skägget, pubishåret, huvudet eller vad man nu vill.

Kan bara hålla med, funkar bra för mig och är ganska snabbt att göra. Men samtidigt så lär man göra det ofta eftersom det inte blir lika nära..
Citera
2009-07-03, 09:51
Medlem
Mr Teks avatar
Om du nu tycker att hyvel är för jobbigt är det nog bara trimmer som gäller. Ett tipps dock är att, iallafall med våtrakning, raka sig ofta sparar mycket tid att raka av det innan det blir halvlångt och börjar klia blir dessutom bättre resultat. Tycker personligen det är lagom att köra varannan dag, men det beror ju på hur din skäggväxt är.
Citera
2009-07-12, 19:28
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoD1
När man gör en sån här behandling tar dom bara ett område på kroppen åt gången eller kan man te.x ta magen och ryggen under samma?

Ser ingen anledning till att man inte ska kunna ta flera områden på samma behandling..?

Någon som vet nåt bra/dåligt om de jag länkade? Funderar nämligen starkt på att gå dit under veckan och prova på
Citera
2009-07-13, 01:25
Medlem
Zikozas avatar
Noppa "rand" i ögonbrynet.

Tjena!

Har sett rätt många som har en "rand" i ögonbrynet, och undrar varför man gör det här?

Anspråkar det för något?
Citera
2009-07-13, 01:29
Medlem
antiadmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zikoza
Tjena!

Har sett rätt många som har en "rand" i ögonbrynet, och undrar varför man gör det här?

Anspråkar det för något?

Kan du förklara vad du menar? Har aldrig sett någon med en rand på ögonbrynet
Citera
2009-07-13, 01:31
Medlem
Antagligen har du sett någon som spräckt sitt ögonbryn någon gång. Eller nån gangstawannabe som rest tillbaka till 1998 och vill verka ball.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in