2007-06-16, 22:02
Medlem
bananes avatar
Gjorde det för ett år sen, 2 veckor innan en utlandsresa.

Gjorde sjuuukt ont, körde från midjan och uppåt. Röda knottror hade jag i ca 3-4 veckor efteråt, inte alls särskilt attraktivt, dessutom ska man ju inte sola direkt efteråt då det kan ge bestående pigmentfläckar.

Dock fick jag infon att det blir mindre irriterat om man gör det fler gånger.

Angående smärtan så gör det riktigt ont, från midja upp till naveln kan jag inte beskriva, jag var helt svettig efteråt och polaren skrattade så han höll på att dö (han kollade på när det gjordes).
Citera
2007-06-16, 22:12
Medlem
Haha vilken tur att dom inte hade tider innan tisdag då . Jag får gå med mitt håriga bröst i utlandet och hoppas att jag inte blir förväxlad med en taliban. Får testa vaxa i höst då så märker jag hur röd jag blir
Citera
2007-06-16, 22:17
Medlem
kinkykoreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pysokat
Lånar tråden lite!

Funderat på att vaxa ryggen nu inför sommaren, har inte särskilt mycket hår där men dom här lite mörka är inte så snyggt. Tidigare försökte jag hemma hos en kompis en gång men då fick jag lite utslag och knottror på ryggen efteråt, dock var det ett gammalt veetvax och det blev väl inte helt bra.

Men jag undrar ändå om det skulle fungera bättre att gå till en salong och fixa gojset där? Det kanske itne blir alls lika irriterat som det blev. Saken är den att om det blir irriterad så rakar jag hellre bort det än har utslag under sommaren.

Någon annan som har erfarenhet av detta och kan jämföra mellan hemmavaxning och saloooooooong?

Ta salong....det är skönare och de har rätt prylar
Citera
2007-06-16, 22:19
Medlem
kinkykoreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbson
Haha vilken tur att dom inte hade tider innan tisdag då . Jag får gå med mitt håriga bröst i utlandet och hoppas att jag inte blir förväxlad med en taliban. Får testa vaxa i höst då så märker jag hur röd jag blir

Men vafan.....ger du upp??
behöver du fler tips om ställen?? Kolla www.bodyforum.se , där hittar du alla salonger i GBG
Citera
2007-06-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinkykorea
Men vafan.....ger du upp??
behöver du fler tips om ställen?? Kolla www.bodyforum.se , där hittar du alla salonger i GBG

Haha ja, efter att ha testat att dra av lite hårstrån hemma så har jag förstått att jag kommer bli rödknottrig som fan, och jag åker snart på semester så jag vill inte se ut som en prickigkorv. Jag är dock fast besluten om att någon gång i år vaxa mitt bröst för att se hur det blir. Men det får bli efter sommaren :P.
Citera
2007-06-16, 22:34
Medlem
kinkykoreas avatar
Citat:
Haha ja, efter att ha testat att dra av lite hårstrån hemma så har jag förstått att jag kommer bli rödknottrig som fan, och jag åker snart på semester så jag vill inte se ut som en prickigkorv. Jag är dock fast besluten om att någon gång i år vaxa mitt bröst för att se hur det blir. Men det får bli efter sommaren :P.

Kolla in epilering....det kan vara nåt. Permanent hårborttagning med laser.....eller andra metoder...kolla på den siten, har allt
Citera
2007-06-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinkykorea
Kolla in epilering....det kan vara nåt. Permanent hårborttagning med laser.....eller andra metoder...kolla på den siten, har allt

Det verkar onekligen vara en bra sida, har lagt den som favorit nu. Jag är dock inte ute efter att ta bort håret permanent, vill gärna ha hår på bröstet för det är ballt när man blir 30+ . Så det får bli vaxning ett tag om jag tycker det ser bättre ut än det jag har nu.
Citera
2007-06-16, 22:42
Medlem
kinkykoreas avatar
klockrent......klart att du vill ha det manliga håret sen....raka ofta om du inte vågar vaxa, men tänk på att håret tenderar att bli grovt....
Citera
2007-06-16, 22:43
Medlem
kinkykoreas avatar
Citat:
Det verkar onekligen vara en bra sida, har lagt den som favorit nu. Jag är dock inte ute efter att ta bort håret permanent, vill gärna ha hår på bröstet för det är ballt när man blir 30+ . Så det får bli vaxning ett tag om jag tycker det ser bättre ut än det jag har nu.

förresten...kolla veet...hårborttagningscreme
Citera
2007-06-16, 23:24
Medlem
bananes avatar
Om du ska bort snart så kör med Veet Hårborttagningskräm (se till att ta varianten avsedd för killar).

Ger bättre resultat än rakning och under en 2veckorssemester tex bör du klara dig med att ansa med hyvel och klara dig utan hår... sen kan du köra vaxning senare =)
Citera
2007-06-17, 03:11
Medlem
En person med erfarenhet

Så Jag har waxat bröstet och magen 5-6 ggr.
Jag har svarta hårstrån och är en riktig arab. Har inte enormt mycket men det räcker.

Jag gör så här.

1. Dusha och skrubba kroppen speciellt bröstet och magen med peeling, typ tvål med sandkorn i , ( köp på ÖB 15 kr)

2. Peelinget gör så att huden blir rent och döda hudceller försvinner.
Sen min herre så lämnar du duschan och låter kroppen torka.

3. Trimma ner hårståna till ca 5 mm

4. Efter det så tar du antingen veet wax remsor,eller gör som jag köper socker wax på vilken arab affär som helst ca 10 kr paketet( Mim heter paktetet).

5. Sen är det bara att lägga remsorna på kroppen och dra snabbt. Eller tar 1/3 del av socker vaxet knodar det ordentligt sen plattar du till det med handen och sen lägger ut det på det området du vill vaxa, smeter ut den ännu mer och drar mot hårstråets riktning. Sen kan du använda samma wax på andra delar av kroppen sen när den blir för hårig och äcklig och känner att den inte drar mer så tar du en annan tredje del.

6. Jag gör som så att jag använder först remsorna veet wax sen använder jag sockerwaxet för att rensa upp där waxet inte tog.

7. Efterhand som du är nöjd hoppar du in i duschen tvättar av dig noga sen avslutar du med en kalldusch på bröstet så att porerna täcks igen.

Övrigt: efter varje waxning så gör det mindre ont, dessutom blir håstrået lättare att dra av och det gör inte mycket pain.
Första gången kommer nog göra ont, mer psykiskt än fysiskt. Bara tanken får en att vilja avbryta.
Det blir röd men det försvinner efter ett antal timmar. Sola inte samma dag som du waxat.

Har du några fler frågor är det bara att kontakta mig.
Det är grymt skönt utan hår.
Dessutom kostar det knapp tnågot eftersom ett paket Mim för 10 kr räcker långt.
Citera
2007-07-19, 12:36
Medlem
neogeos avatar
all-around hår trimmer

Hej .. jag söker nån trimmer som jag kan trimma håret lite var som hellst

mest bröst och kanske lite på benen och mellan benen
armhålor .. och dylikt ..

främst brösten

inte mer än 1000 kr ..

nån som kan tipsa om nån bra trimmer ?
Citera