2007-06-04, 00:34
Medlem
Grooms avatar
Noppra bort genant hår: Effektivitet?

Hur pass effektiv är att dra bort hår m.h.a. pincett? Växer det igen? om ja, hur lång tid och blir det längre/tjockare för varje gång?
Citera
2007-06-04, 02:22
Medlem
pysokats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groom
Hur pass effektiv är att dra bort hår m.h.a. pincett? Växer det igen? om ja, hur lång tid och blir det längre/tjockare för varje gång?

Vilket hår gäller det? Ögonbryn osv får man väl ta någongång i veckan, men kör för fasiken inte bort mer än det som sitter runt och ser ovårdat ut, det är inte särskillt inne. Nej det blir inte tjockare.

Sen om du vill noppa pungen rekommenderar jag snarare rakning, ska du noppa ryggen och bara har några så är det väl bara noppa på, det tar lite olika tid. har du mer hår är vaxning/epilator bättre. Noppa lite överblivet skägg uppe på kinderna håller väl ett par tre veckorr nästan :-)

Men vad gäller saken?
Citera
2007-06-04, 20:43
Medlem
Grooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pysokat
Vilket hår gäller det? Ögonbryn osv får man väl ta någongång i veckan, men kör för fasiken inte bort mer än det som sitter runt och ser ovårdat ut, det är inte särskillt inne. Nej det blir inte tjockare.

Sen om du vill noppa pungen rekommenderar jag snarare rakning, ska du noppa ryggen och bara har några så är det väl bara noppa på, det tar lite olika tid. har du mer hår är vaxning/epilator bättre. Noppa lite överblivet skägg uppe på kinderna håller väl ett par tre veckorr nästan :-)

Men vad gäller saken?

Tänkte på pungen...

Undrar fortfarande hur hårtillväxten ser ut efter att man noppat...
Citera
2007-06-04, 20:45
Medlem
Treks avatar
Citat:
Tänkte på pungen...

Din hårväxt kommer inte förändras.
Citera
2007-06-04, 21:11
Medlem
F5MMANs avatar
Citat:
Tänkte på pungen...

Låter inte så skönt att noppa pungen, rekommenderar rakhyvel!
Citera
2007-06-04, 22:38
Medlem
jan-es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trek

Är du säker på det?
Jag tror att du förr eller senare kommer döda hårroten för gått om du upprepade gånger rycker ut den. Jag tycker mig se detta på "håret" mellan mina ögonbryn.
Citera
2007-06-06, 00:04
Medlem
Grooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trek

Någon expert som kan svara på det. eller källa?
Citera
2007-06-06, 00:11
Moderator
Falukropps avatar
Noppring ändrar hårväxten jo. Hårstråna blir klenare, men vettefan om de dör helt.

Tänk på att det kan bli inåtväxande hårstrån och sån skit när du nopprar, kanske nånting du vill undvika på pungen. Dessutom är det nog rätt smärtsamt att noppra hår just där. Det är nog trots allt bäst att använda rakhyveln i de regionerna :>
Citera
2007-06-13, 23:52
Medlem
Vaxa bröstet

Tänkte vaxa mitt manligt håriga bröst inför en resa. Har lite frågor som jag hoppas någon kan svara på:

Kommer det att blöda?
Hur länge kommer jag ha röda märken/knottror?
Hur ont gör det på en skala mellan 1 - 10 där 1 är en kittling och 10 är att bränna sig på kokande vatten eller olja?
Finns det något bra vaxningsställe i GBG ?

Tacksam för svar och ja jag är medveten om hur otroligt sexigt ett hårigt bröst är men det skiter jag i!
Citera
2007-06-13, 23:53
Medlem
kinkykoreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbson
Tänkte vaxa mitt manligt håriga bröst inför en resa. Har lite frågor som jag hoppas någon kan svara på:

Kommer det att blöda?
Hur länge kommer jag ha röda märken/knottror?
Hur ont gör det på en skala mellan 1 - 10 där 1 är en kittling och 10 är att bränna sig på kokande vatten eller olja?
Finns det något bra vaxningsställe i GBG ?

Tacksam för svar och ja jag är medveten om hur otroligt sexigt ett hårigt bröst är men det skiter jag i!

Vaför i helvete skall du göra nåt så dumt????
Citera
2007-06-13, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinkykorea
Vaför i helvete skall du göra nåt så dumt????

Det är just sådana svar jag gärna undviker, jag vill göra något så dumt för att jag skall simma jättesnabbt i vattnet.
Citera
2007-06-13, 23:56
Medlem
kinkykoreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbson
Det är just sådana svar jag gärna undviker, jag vill göra något så dumt för att jag skall simma jättesnabbt i vattnet.

Aha...sorry då. Testa på Perfect Skin i Landala...där fixar jag ryggen, inga problem alls.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in