Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-04, 20:23
  #1573
Medlem
Kan tipsa om leilas.se som har öppnat ny studio på Kungsgatan 37 i Stockholm, de har avtal med Landstinget och är superseriösa, funnits flera år på Södermalm också. https://www.facebook.com/Leilas.se/ De har många seriösa behandlingar Ellipse, Diatermi, IPL

Citat:
Ursprungligen postat av MonsterRipp
Någon som har tips på hårborttagning på skadade (mestadels ärrade) områden på armarna? Brukar normalt sett raka, men med såren så är det lätt att man slinter och skär sig. Brukar använda en blandning av apotekets mjukgörande rakningsgel och balsam, men det blir väldigt dyrt i längden Har även prövat Veet, dock på andra armen som är sårfri, men det bränner som satan efter några minuter. Vaxning vågar jag inte ens tänka på. Någon som eventuellt har några förslag?
Citera
2019-02-15, 00:25
  #1574
Medlem
någon som vet ett bra märke/sätt av ta bort hår på hela kroppen? förutom huvudet.

jag har testat veet hårborttagning men det bränner och ger mig kliutslag samtidigt som det inte tar bort ens hälften av håret.

rakning får jag inte att funka någonsin, börjar bara blöda, spelar ingen roll om jag tar en helt ny rakhyvel, förbereder huden - eller inte. blöder bara ändå.

har testat veet wax men det var ärligt talat skit.

tar emot att lägga tusentals kronor på att göra behandlingar dock...
Citera
2019-03-16, 03:59
  #1575
Medlem
4yoonlys avatar
Prövar här :-)

Skäggväxt, men har alltid antingen låtit allt växa helt okontrollerat (5-10 cm) eller bara rakat av det. Ett par gånger har jag faktiskt försökt (säkerligen +30 gånger) göra något kul/snyggt av själva skägget/rakningen men då saknar all konstnärlig ådra så blir allt så fel och det slutar med att jag tar bort allt.

Ni män som har ett snyggt skägg, trivs trimmet osv... har ni gjort detta själva eller går ni till en frisör (eller liknande?) obs jag har inte varit på en frisör på typ +30 år...
Klippt mig själv (och ja det har varit förjävligt) och försökt rakat/trimmat skägget men aldrig lyckats...
Är det bara att erkänna sin okunskap och ge "valfri" frisör do what you think is best?

Eller vad gör man?

Är inte homosexuell... Men har en kompis sedan 10 år tillbaka och alltid varit noga med både klippning och skägg... Rätt var det var så åkte vi till Italien och han fick för sig att klippa sig (trots att han inte hade jätte mycket hår) och den klippningen gjorde fan honom till en superstar... var helt sjukt, han såg fan ut som någon modell... han försökte ett par gånger i Sverige att få liknande klippning men det hände liksom aldrig...

Efter det blev jag lite skraj...

Hur som helst, hur gör ni med skägget (och håret då da)... frisören först och sedan rakar/trimmar det efter detta så det blir liknande det ni fick... eller egen stil? (som jag aldrig lyckas med?)...
Citera
2019-07-28, 14:07
  #1576
Medlem
Bästa sätt att ta bort hår på intima områdena? (man)

Har hittills kört med vanlig trimmer och funkar sådär, verkar ha tur med att inte få utslag och dylikt men vill kunna raka pungen riktigt ordentligt med, vita fula hårstrån här och där är ju förbannat oattraktivt
Citera
2019-07-30, 11:20
  #1577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Bästa sätt att ta bort hår på intima områdena? (man)

Har hittills kört med vanlig trimmer och funkar sådär, verkar ha tur med att inte få utslag och dylikt men vill kunna raka pungen riktigt ordentligt med, vita fula hårstrån här och där är ju förbannat oattraktivt

Varför rakar du inte där bara? funkar hur bra som helst för mig. Annars körde jag Veet som är som en kräm som du lägger på de områden där håret ska bort och väntar några minuter. Sedan drar man av det som häftmassa, sjukt coolt, och det blir helt silkeslent. Men vet inte hur farligt det är egentligen, har själv inte stött på problem med det men det var väldigt längesen jag gjorde det.
Citera
2019-08-11, 19:20
  #1578
Medlem
Hej på alla!

Jag gick med i Flashback Forum i juni 2010, men har inte varit här förrän idag sedan december samma år. Därför är jag lite som en nybörjare.

Hur ska jag navigera en tråd som denna, med över 1.5 tusen inlägg? Det vore ju som ett heltidsarbete att läsa allihop!

Det jag undrar över, är hur jag ska hitta ett verktyg för borttagning av skägg. Rakapparat lämnar stubb, och värre blir det om man är orakad några dagar. Vax har jag inte prövat. Jag testade en hårborttagningkräm en gång och det irriterade huden för mycket.

Permanent hårborttagning är inte aktuellt just nu. Jag letar närmast efter en lämplig pincett eller epilator.

Den epilator jag köpte på Lidl en gång fungerate inget vidare -- det lämnade för mycket skägg. Jag har hört att det finns bättre och sämre epilatorer. Var hittar jag bättre?

Jag har haft ett par pincetter som gjorde jobbet, men de har gått sönder. Var kan jag hitta en ny pincett som fungerar för att riva bort ett flertal strån på en gång?

Hälsningar,
cokebug
Citera
2019-08-12, 10:23
  #1579
Medlem
Hej. Jag vill raka mot håren i ansiktet men dagen efter första rakningen när jag rakar igen skär jag upp hela ansiktet. Råd?
Citera
2019-08-13, 09:56
  #1580
Medlem
Jag köpte 7 olika pincetter från:
https://www.ebay.com/str/ausverkauf15

Hoppas någon av dem duger...

Åtmistone en del av dem är tysktillverkade, men ändå rätt billiga, runt 5 EUR/styck.

-cokebug
Citera
2019-09-01, 01:13
  #1581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Bästa sätt att ta bort hår på intima områdena? (man)

Har hittills kört med vanlig trimmer och funkar sådär, verkar ha tur med att inte få utslag och dylikt men vill kunna raka pungen riktigt ordentligt med, vita fula hårstrån här och där är ju förbannat oattraktivt

Kan rekommendera Philips Oneblade. Jag kör denna och det blir nästan lika bra som hyvel, utan risken att man skär sig och så.

Men viktigt är att du kör med "body kit", som har ett speciellt tillbehör med kamliknande funktion. Utan detta är det större risk att du får ett litet jack om du inte är försiktig. Jag har testat.

Annars är ju hyvel alltid det bästa alternativet, då det blir lenast. Men förstår om man vill undvika det då det kan köra ont om man skär sig.

Efter du har rakat med antingen oneblade eller hyvel så skulle jag rekommendera att du peelar området samt använder någon typ av aftershave. Antingen en för ansiktet eller en för intima områden från RFSU. Peela gör du 2-3 gånger i veckan med en peelinghandske eller en body scrub. Detta gör du för att undvika inåtväxande hårstrån eller "rakfinnar".
Citera
2020-01-14, 14:15
  #1582
Medlem
Shawn92s avatar
Tips på hur man kan fixa till ögonbrynen och trimma till de? Lite väääl buskiga just nu. Pincett känns... tråkigt (ont). Tänkte om det ens går att göra någon mer form av permanent hårborttagning av det området.

Tack på förhand!
Citera
2020-01-25, 22:05
  #1583
Medlem
FHBKs avatar
Gick tillbaka ett par sidor men ej hittat.
Har prövat raka av mig hela håret, kortast som går med rakapparat igår. Funderar på pröva även tabort de få millimeter som är kvar på huvudet så det blir som blankt i stort sett.
Gör man det med hyvel eller finns lättare sätt? Trodde det skulle bli lätt, men prövade i duschen med vanlig raklödder och kändes som att man kommer skära sig eller dylikt? Googlat runt lite, mest verkar finnas medel för kroppen bara och inte menat för huvudet? och läste att man kan skära sig relativt lätt och då blir det ju ej så fint.
Citera
2020-04-09, 19:06
  #1584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oedmjuk
Kan rekommendera Philips Oneblade. Jag kör denna och det blir nästan lika bra som hyvel, utan risken att man skär sig och så.

Men viktigt är att du kör med "body kit", som har ett speciellt tillbehör med kamliknande funktion. Utan detta är det större risk att du får ett litet jack om du inte är försiktig. Jag har testat.

Annars är ju hyvel alltid det bästa alternativet, då det blir lenast. Men förstår om man vill undvika det då det kan köra ont om man skär sig.

Efter du har rakat med antingen oneblade eller hyvel så skulle jag rekommendera att du peelar området samt använder någon typ av aftershave. Antingen en för ansiktet eller en för intima områden från RFSU. Peela gör du 2-3 gånger i veckan med en peelinghandske eller en body scrub. Detta gör du för att undvika inåtväxande hårstrån eller "rakfinnar".

Hittar inte den "body kit" någonstans???


https://www.apotek365.se/products/in...harborttagning

Funkar detta?? Någon som testat? Verkar för lätt för att vara sant

Vill gärna bli kvitt hårstrån på pungen, ser så oattraktivt ut, desstuom är hårstråna vita... Gubbvarning fast man inte ens är nära den åldern!
__________________
Senast redigerad av Kampfwurst 2020-04-09 kl. 19:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback