2013-04-12, 18:02
Moderator
Humbugs avatar
Diskussionen om dolda grupper var intressant så jag klippte ut de raderade inläggen i Gesus-tråden till en egen.
/mod
Senast redigerad av Humbug 2013-04-12 kl. 18:48.
Citera
2013-04-12, 19:39
Medlem
constants avatar
Tycker mig se att flera av skribenterna här verkar ha ganska bristfälliga kunskaper i hur föreningar fungerar. Jag tycker det är bra att man engagerar sig i något som är bra, och jag anser att det finns stora fördelar med att göra det organiserat. Att jag är emot pseudovetenskap betyder inte att jag är emot att man skapar föreningar med det intresset, faktiskt tvärt om - Jag tror att seriösa diskussioner om ämnet kan öka kunskapen om vad det egentligen är man håller på med. Och min övertygelse är att varefter man man förstår så minskar tron på det paranormala, att diskutera logiskt, veta att Terry Evans har kontakt med andar och inte ifrågasätta är en paradox.

Det innebär inte att jag säger att medium inte har kontakt med andar, tacksam om ni kan observera det.
Citera
2013-04-12, 21:21
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tycker mig se att flera av skribenterna här verkar ha ganska bristfälliga kunskaper i hur föreningar fungerar. Jag tycker det är bra att man engagerar sig i något som är bra, och jag anser att det finns stora fördelar med att göra det organiserat. Att jag är emot pseudovetenskap betyder inte att jag är emot att man skapar föreningar med det intresset, faktiskt tvärt om - Jag tror att seriösa diskussioner om ämnet kan öka kunskapen om vad det egentligen är man håller på med. Och min övertygelse är att varefter man man förstår så minskar tron på det paranormala, att diskutera logiskt, veta att Terry Evans har kontakt med andar och inte ifrågasätta är en paradox.

Det innebär inte att jag säger att medium inte har kontakt med andar, tacksam om ni kan observera det.
En dold organisation med förgreningar som har till uppgift att sprida budskap om skeptisicm i samhället. Det här här är någonting att gå vidare med.
Senast redigerad av enfindam 2013-04-12 kl. 22:05.
Citera
2013-04-12, 22:53
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
En dold organisation med förgreningar som har till uppgift att sprida budskap om skeptisicm i samhället. Det här här är någonting att gå vidare med.

Precis. Var är Janne Josefsson?

Öppet sinne.
Citera
2013-04-12, 23:09
Medlem
amilofss avatar
...nu i år, 2013, ska ju svenska vof arrangera halelulja möte för alla organiserade skeptiker i Europa. Hur mycket som är dolt i era toppstyrda skeptiker-organisationer kan man bara sia om.

Öppet sinne.
Senast redigerad av amilofs 2013-04-12 kl. 23:14.
Citera
2013-04-13, 00:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Kö på, du har nog något riktigt stort på gång!

När kommer vi få se resultat? När du ger upp, eller? :-)
Citera
2013-04-13, 01:01
Medlem
Herjarns avatar
Citat:

Snälla nån kan du bli mera löjlig. Vad föreningens arbete går ut på står klart och tydligt på deras hemsida. Om du kan visa att så inte är fallet så fåe du allt ta och visa evidens för det. Annars kan du sluta upp med fjanterierna.
Citera
2013-04-13, 01:04
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herjarn
Snälla nån kan du bli mera löjlig. Vad föreningens arbete går ut på står klart och tydligt på deras hemsida. Om du kan visa att så inte är fallet så fåe du allt ta och visa evidens för det. Annars kan du sluta upp med fjanterierna.

Att vof har dolda arbetsgrupper, med godkända personer, som skriver debattartiklar för att påverka och styra är konstaterat.

Öppet sinne.
Citera
2013-04-13, 01:27
Medlem
Herjarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Att vof har dolda arbetsgrupper, med godkända personer, som skriver debattartiklar för att påverka och styra är konstaterat.

Öppet sinne.

Så för att dem har arbetsgrupper för att tillex anordna skeptikerpubbar och att ordna debattartiklar? Artiklar och träffar som dessutom har direkt med föreningens arbete att göra? Vars ser du nått konstigt med de?
Citera
2013-04-13, 10:02
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:

Absolut. Och judarna i NWO försöker sprida budskap om profylaktika, så vi ska bli färre och lättare att döda när NWO ska bli av. Kanske är något att gå vidare med.

Eller för den delen, NASAs fejkade månlandningsbilder!
Eller ingången till Hollow Earth på nordpolen!

Nejdå, det låter inte alls som en standard-schizo-foliehattsteori.
Citera
2013-04-13, 10:08
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Absolut. Och judarna i NWO försöker sprida budskap om profylaktika, så vi ska bli färre och lättare att döda när NWO ska bli av. Kanske är något att gå vidare med.

Eller för den delen, NASAs fejkade månlandningsbilder!
Eller ingången till Hollow Earth på nordpolen!

Nejdå, det låter inte alls som en standard-schizo-foliehattsteori.
Ja, ibland så överträffar verkligheten dikten.
Citera
2013-04-13, 10:11
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ja, ibland så överträffar verkligheten dikten.

Absolut. Få hade t.ex kunnat ana att sådana som du och amilofs kan existera utanför en parodi av något slag, men det gör ni ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in