2013-04-11, 23:37
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Och nu glömde du det där viktiga, att visa att det är som du påstår.

Du kommer konstant med påståenden om hur elaka och fula skeptikerröreslen är, men du har hittills inte visat att det du säger stämmer.

Är det så att du bara tror det är så, eller har du något som stödjer ditt påstående? Är Gesus inblandad?
Ni agerar, för att använda ett engelskt uttryck, "undercover". Jag har absolut inget med Gesus att göra,, vad har ni gjort med den stackaren egentligen?
Senast redigerad av enfindam 2013-04-11 kl. 23:46.
Citera
2013-04-11, 23:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Ni agerar, för att använda ett engelskt uttryck, "undercover". Jag har absolut inget med Gesus att göra,, vad har ni gjort med den stackaren egentligen?
Tråden handlar om Gesus, vad menar du att vi gjort med henom? Tror du hen är eliminerad?

Du skriver "undercover", menar du att vi är hemliga agenter för någon världsomfattande organisation som NWO eller Illuminati?

Liksom tidigare glömde du att bifoga en förklaring till ditt påstående. Tycker mig se det som en vana hos dig, kan det vara så att du "glömmer" när du saknar något som stödjer dina påståenden?
Senast redigerad av constant 2013-04-11 kl. 23:50.
Citera
2013-04-11, 23:51
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Tråden handlar om Gesus, vad menar du att vi gjort med henom? Tror du hen är eliminerad?

Du skriver "undercover", menar du att vi är hemliga agenter för någon världsomfattande organisation som NWO eller Illuminati?
Nej, jag menar att ni utger er för att vara vem som helst när ni egentligen har en organisation bakom er.
Citera
2013-04-11, 23:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Nej, jag menar att ni utger er för att vara vem som helst när ni egentligen har en organisation bakom er.
Vad är det för organisation vi och Gesus har bakom oss?

Den måste nämligen gått mig helt förbi, men du får gärna berätta. Är det NWO?
Citera
2013-04-12, 00:03
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Vad är det för organisation vi och Gesus har bakom oss?

Den måste nämligen gått mig helt förbi, men du får gärna berätta. Är det NWO?
Du har ju själv berättat ingående om er verksamhet i inlägg 229? Om det har gått dig förbi vilken organisation du tillhör så måste du antingen ha drabbats av tillfällig minnesförlust eller akut demens.
Citera
2013-04-12, 00:05
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Du har ju själv berättat ingående om er verksamhet i inlägg 229? Om det har gått dig förbi vilken organisation du tillhör så måste du antingen ha drabbats av en tillfällig minnesförlust eller akut demens.

Bara för att det finns en förening så betyder det väl inte att alla är med i den?

Är du med i samtliga spökföreningar?
Citera
2013-04-12, 00:13
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Bara för att det finns en förening så betyder det väl inte att alla är med i den?

Är du med i samtliga spökföreningar?
En förening? Ni har ju ett helt nätverk bakom er. Nej, jag är inte med i någon förening, men nu när Terry ska starta en så får man nog fundera över det.
Citera
2013-04-12, 00:15
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
En förening? Ni har ju ett helt nätverk bakom er. Nej, jag är inte med i någon förening, men nu när Terry ska starta en så får man nog fundera över det.

Absolut - gör det. Jag ser inget hinder för oss skeptiker i att ha alla spöktroende på en och samma plats.
Citera
2013-04-12, 00:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Du har ju själv berättat ingående om er verksamhet i inlägg 229? Om det har gått dig förbi vilken organisation du tillhör så måste du antingen ha drabbats av tillfällig minnesförlust eller akut demens.
Visst har jag nämnt VoF, det förnekar jag inte, frågan var vilken organisation som ligger bakom vad jag och Gesus gör och skriver.

Det är möjligt att Gesus fått något uppdrag av föreningen, men jag betvivlar det starkt. Jag har det definitivt inte.

Som vanligt kommer du med massor påståenden om saker och du har inget du kan stödja det du säger på. Om du kan så mycket om skeptikerrörelsen, varför visar du inte några belägg? Som jag sagt tidigare, jag vill väldigt gärna veta om vi gör fel. Jag vore den första att ta ansvarig i kragen om det förekom saker som att någon fick uppdrag att skriva här eller i andra forum, inte en chans att jag skulle vilja vara medlem i en sådan organisation.

Tacksam om du nu kunde visa något belägg för det du hittills påstått innan du kommer med nya, overifierade påståenden.
Citera
2013-04-12, 00:21
Medlem
Bandoliers avatar
Den här fixeringen vid att vi som skeptiker måste tillhöra någon gruppering är ganska rörande...

Jag tror det beror på att troende alltid haft ett stort behov att spegla sin tro i andra för att över huvud taget kunna fortsätta. Eftersom det inte finns några egentliga belägg för en tro som bara bygger på påståenden så är det förstås väldigt viktigt att ha likatroende. Den suggestiva effekt som uppnås av att bedåras av medium tillsammans går inte att återskapa ensam på kammaren.

Detta behov har man inte som rationell varelse. Däremot är det säkert trevligt att tillhöra någon slags förening där man har samma livsåskådning och tilltro till forskning etc - men det är, som sagt, ingenting som en skeptiker måste ha i ryggen.

Det är inte en tro att vara skeptisk - det är bara ren och skär förnuftighet!
Citera
2013-04-12, 00:28
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Visst har jag nämnt VoF, det förnekar jag inte, frågan var vilken organisation som ligger bakom vad jag och Gesus gör och skriver.

Det är möjligt att Gesus fått något uppdrag av föreningen, men jag betvivlar det starkt. Jag har det definitivt inte.

Som vanligt kommer du med massor påståenden om saker och du har inget du kan stödja det du säger på. Om du kan så mycket om skeptikerrörelsen, varför visar du inte några belägg? Som jag sagt tidigare, jag vill väldigt gärna veta om vi gör fel. Jag vore den första att ta ansvarig i kragen om det förekom saker som att någon fick uppdrag att skriva här eller i andra forum, inte en chans att jag skulle vilja vara medlem i en sådan organisation.

Tacksam om du nu kunde visa något belägg för det du hittills påstått innan du kommer med nya, overifierade påståenden.
Det kan väl du tala om för mig?
Citera
2013-04-12, 00:39
Medlem
constants avatar
Citat:
Det kan väl du tala om för mig?
Du påstår att någon organisation ligger bakom vad jag och Gesus skriver, jag förklarar för dig att jag inte har en aning om vilken du menar och ber dig förklara dig. Då ber du mig berätta.

Du känner inte att det är fel någonstans, att det kanske är du som ska berätta och dessutom, det där som du hela tiden glömmer bort, komma med belägg.

Känner du inte att det är fel och oseriöst att konstant påstå saker som du helt saknar belägg för? I min värld är det skvaller och smutskastning, i din kanske det är något helt normalt, vad vet jag?

Resultatet av dina påhittade påståenden ger dock knappast en seriös diskussion, juag har gett dig chansen att komma med saklig kritik flera gånger, ditt svar blir alltid ett nytt påhopp eller något fånigt som citatet jag svarar på här.

Du har inga argument, inget att diskutera, du tycker illa om skeptikerrörelsen (vilket är helt okej) men du kan inte få fram varför. Hur ska jag kunna ta dig på allvar? Jag säger inte att du är samma person som amilofs, men ditt beteende är identiskt och precis lika dumt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in