Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Nyss lät du inte så! Dolda grupper finns inte!
Har jag inte sagt. Undrar bara OM det fanns då jag inte sett eller vetat av några.
Nu var det ju bara dolda grupper på ett OFFENTLIGT forum för styrelsen, vilket är ganska naturligt. Som sagt; de kan ju maila eller prata i telefon också... Det är ju lite det styrelsearbete går ut på...
Citat:
Dolda grupper för att skriva debattartiklar tycker jag låter skumt.
För att ansöka om att gå med så måste typ identitet fastställas. haha
Tror det räcker med att vara styrelsemedlem.
Det är inte konstigt alls att man skriver debattartiklar internt i styrelsen. det är ju, som jag skrev tidigare, lite av vad styrelsemedlemskapet går ut på.
Jag hade t ex en liknande "dold grupp" för att skriva en nekrolog om en kollega som avlidit och som publicerades i DN i dag. Dolda grupper för sådant har man då medlemsvalda personer ska kunna samarbeta tillsammans utan att befinna sig på samma plats.
Citat:
Skumt, men helt väntat, det finns en inre kärna som styr och ställer vad som ska tyckas och tänkas i föreningen. Vilka debattartiklar som ska skrivas.
Ja, du har avslöjat VoF och alla andra föreningar som har en styrelse och där styrelsen arbetar tillsammans. Tänka sig att du har avslöjat vad styrelser i föreningar ska göra. Det är ju därför man väljer en styrelse i föreningar och det är ju för att styrelsen ska föra medlemmarnas talan.
Jädrar vilket scoop du kommer med.
Var det allt bevis och belägg du hade att komma med alltså?