2013-04-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=15&t=14604
Ah, du menar grupper för att styrelsen ska kunna jobba tillsammans?
Du missade att man kan maila varandra också. Eller ringa varandra... eller skriva brev... eller, Gud förbjuds; träffas IRL!!!

Det är väl ganska vanligt att man har samarbetsmöjligheter för styrelser? Hade det för bostadsrättsföreningen jag var med i och för andra föreningar där jag suttit i styrelsen.

Var det alla belägg du hade för att VoF:s styrelse och medlemmar är "en del av storindustrin"? Att de "jobbar där"?
Citera
2013-04-12, 11:42
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Houdi
Ah, du menar grupper för att styrelsen ska kunna jobba tillsammans?
Du missade att man kan maila varandra också. Eller ringa varandra... eller skriva brev... eller, Gud förbjuds; träffas IRL!!!

Det är väl ganska vanligt att man har samarbetsmöjligheter för styrelser? Hade det för bostadsrättsföreningen jag var med i och för andra föreningar där jag suttit i styrelsen.

Var det alla belägg du hade för att VoF:s styrelse och medlemmar är "en del av storindustrin"? Att de "jobbar där"?

Nyss lät du inte så! Dolda grupper finns inte!

Dolda grupper för att skriva debattartiklar tycker jag låter skumt.
För att ansöka om att gå med så måste typ identitet fastställas. haha

Skumt, men helt väntat, det finns en inre kärna som styr och ställer vad som ska tyckas och tänkas i föreningen. Vilka debattartiklar som ska skrivas.

Varför dolda grupper?

Öppet sinne.
Senast redigerad av amilofs 2013-04-12 kl. 11:47.
Citera
2013-04-12, 11:51
Medlem
Citat:

Har jag inte sagt. Undrar bara OM det fanns då jag inte sett eller vetat av några.
Nu var det ju bara dolda grupper på ett OFFENTLIGT forum för styrelsen, vilket är ganska naturligt. Som sagt; de kan ju maila eller prata i telefon också... Det är ju lite det styrelsearbete går ut på...

Citat:

Dolda grupper för att skriva debattartiklar tycker jag låter skumt.
För att ansöka om att gå med så måste typ identitet fastställas. haha
Tror det räcker med att vara styrelsemedlem.
Det är inte konstigt alls att man skriver debattartiklar internt i styrelsen. det är ju, som jag skrev tidigare, lite av vad styrelsemedlemskapet går ut på.
Jag hade t ex en liknande "dold grupp" för att skriva en nekrolog om en kollega som avlidit och som publicerades i DN i dag. Dolda grupper för sådant har man då medlemsvalda personer ska kunna samarbeta tillsammans utan att befinna sig på samma plats.

Citat:
Skumt, men helt väntat, det finns en inre kärna som styr och ställer vad som ska tyckas och tänkas i föreningen. Vilka debattartiklar som ska skrivas.
Ja, du har avslöjat VoF och alla andra föreningar som har en styrelse och där styrelsen arbetar tillsammans. Tänka sig att du har avslöjat vad styrelser i föreningar ska göra. Det är ju därför man väljer en styrelse i föreningar och det är ju för att styrelsen ska föra medlemmarnas talan.

Jädrar vilket scoop du kommer med.

Var det allt bevis och belägg du hade att komma med alltså?
Senast redigerad av Houdi 2013-04-12 kl. 12:07.
Citera
2013-04-12, 11:55
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Varför dolda grupper?

Skitsnack!Varför tror du storföretagen bjuder in alla aktieägare till den årliga stämman istället för att låta dem delta i varje möte?Det skulle helt enkelt bli kaos.Polsk riksdag!!

Tror du på fullaste allvar att de skulle gå ut på nätet och fråga efter intresserade om grupperna var HEMLIGA?
Citera
2013-04-12, 11:58
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Skitsnack!Varför tror du storföretagen bjuder in alla aktieägare till den årliga stämman istället för att låta dem delta i varje möte?Det skulle helt enkelt bli kaos.Polsk riksdag!!

Tror du på fullaste allvar att de skulle gå ut på nätet och fråga efter intresserade om grupperna var HEMLIGA?

Dumheten på "vof forumet" kan inte överskattas.

Öppet sinne.
Senast redigerad av amilofs 2013-04-12 kl. 12:14.
Citera
2013-04-12, 12:08
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Houdi
Citat:
Har jag inte sagt. Undrar bara OM det fanns då jag inte sett eller vetat av några.
Nu var det ju bara dolda grupper på ett OFFENTLIGT forum för styrelsen, vilket är ganska naturligt. Som sagt; de kan ju maila eller prata i telefon också... Det är ju lite det styrelsearbete går ut på...
Tror det räcker med att vara styrelsemedlem.
Det är inte konstigt alls att man skriver debattartiklar internt i styrelsen. det är ju, som jag skrev tidigare, lite av vad styrelsemedlemskapet går ut på.
Jag hade t ex en liknande "dold grupp" för att skriva en nekrolog om en kollega som avlidit och som publicerades i DN i dag. Dolda grupper för sådant har man då medlemsvalda personer ska kunna samarbeta tillsammans utan att befinna sig på samma plats.
Ja, du har avslöjat VoF och alla andra föreningar som har en styrelse och där styrelsen arbetar tillsammans. Tänka sig att du har avslöjat vad styrelser i föreningar ska göra. Det är ju därför man väljer en styrelse i föreningar och det är ju för att styrelsen ska föra medlemmarnas talan.
Jädrar vilket scoop du kommer med.
Var det allt bevis och belägg du hade att komma med alltså?

Att ha dolda grupper, med trogna identiteter, som skriver debattartiklar.

Aktieföretag gör i princip som de vill. Men en ideell förening som torde tyckas stå öppen, borde vara transparens i allt den gör. Men jag är inte förvånad.

Tycker du det är normalt med dolda arbetsgrupper som skriver debattartiklar i avsikt att påverka, så visst, då vet vi var du står i frågan.

Öppet sinne.
Senast redigerad av amilofs 2013-04-12 kl. 12:12.
Citera
2013-04-12, 12:13
Medlem
Citat:

Tycker du det är normalt med dolda arbetsgrupper som skriver debattartiklar i avsikt att påverka, så visst, då vet vi var du står i frågan.

Well, så verkar de flesta föreningar inom politik, humanism, paranormalism etc.
Kanske borde du läsa på hur ideella föreningar fungerar?
Citera
2013-04-12, 12:16
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Att ha dolda grupper, med trogna identiteter, som skriver debattartiklar.

Vore det bättre för trovärdigheten att kvotera in lite medier och kreationister som kunde förhala frågor och dra röda "vetokort" om någon känslig fråga hotade att avslöjas?

Undrar isåfall om samma krav skulle gälla Terry Evans nya "medieguild" angående antalet skeptiker som är med på mötena,eller är de som vanligt undantagna?

Debattartiklar är till för debatt i artiklarna och inte på mötena,det hör man ju nästan på namnet om inte annat!
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2013-04-12 kl. 12:18. Anledning: Stavfel
Citera
2013-04-12, 16:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Aktieföretag gör i princip som de vill. Men en ideell förening som torde tyckas stå öppen, borde vara transparens i allt den gör. Men jag är inte förvånad.
Så här är det: En ideell förening gör nästan precis vad den vill, ett aktiebolag har betydligt fler regler att följa.

Om jag och mina grannar startar en ideell förening för det gemensamma intresset klädpoker, så har vi ingen som helst anledning att bjuda in dig, inte ens någon anledning till att låta dig se våra protokoll eller någon ekonomisk redovisning. Om vi sedan ägnar viss del av tiden till att skriva debattartiklar som stödjer vårt intresse, så har du inte heller med det att göra.

Alltså, om det är så att en ideell förening anlitar Gesus eller någon annan för att arbeta enligt föreningens stadgar, kanske som styrelsemedlem (en ideell förening behöver dock ingen styrelse) så är det inget fel i juridisk mening. Däremot är det fel av dig att komma med påståenden om att det är så om du inte har något att stödja dina påståenden på.

Btw: Jag har sett Gesus i verkligheten, jag vet att hen finns, jag har personliga bevis i sann amilofsanda.
Senast redigerad av constant 2013-04-12 kl. 16:29.
Citera
2013-04-12, 16:27
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tror däremot att det finns skeptiker från diverse organisationer här som samarbetar för att få ut sitt budskap. Det är viktigt att belysa detta så att det kommer upp till ytan.
Av vilken anledning är det viktigt att "belysa" vad du tror om Gesus och alla organisationer du tror att hen samarbetar med?

Är det inte viktigare att belysa problemet med din avsaknad av relevant information tillsammans med din smutskastning om skeptikerrörelsen i stort, Gesus i synnerhet?
Citera
2013-04-12, 16:34
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Så här är det: En ideell förening gör nästan precis vad den vill, ett aktiebolag har betydligt fler regler att följa.

Om jag och mina grannar startar en ideell förening för det gemensamma intresset klädpoker, så har vi ingen som helst anledning att bjuda in dig, inte ens någon anledning till att låta dig se våra protokoll eller någon ekonomisk redovisning. Om vi sedan ägnar viss del av tiden till att skriva debattartiklar som stödjer vårt intresse, så har du inte heller med det att göra.

Alltså, om det är så att en ideell förening anlitar Gesus eller någon annan för att arbeta enligt föreningens stadgar, kanske som styrelsemedlem (en ideell förening behöver dock ingen styrelse) så är det inget fel i juridisk mening. Däremot är det fel av dig att komma med påståenden om att det är så om du inte har något att stödja dina påståenden på.

Btw: Jag har sett Gesus i verkligheten, jag vet att hen finns, jag har personliga bevis i sann amilofsanda.

Jag förstår varför du inte vågar kommentera vofs dolda arbetsgrupper!

Öppet sinne.
Citera
2013-04-12, 16:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag förstår varför du inte vågar kommentera vofs dolda arbetsgrupper!

Öppet sinne.
Jag tyckte min förklaring var riktigt bra, om en förening vill engagera Gesus i någon arbetsgrupp så har du ingenting med det att göra, och arbetsgrupper i ideella föreningar eller organisationer har självklart diskussioner som man inte visar upp, det gäller samtliga föreningar jag är med i eller har varit med i.

Om du ändå vill anklaga VoF för att anlita Gesus eller andra skeptiker så har du självklart all din rätt i att göra det, men för att diskussionen ska bli givande vore det nog bra om du hade något annat argument än att det måste vara så.

Hur du vill att jag i övrigt ska kommentera att en förening har arbetsgrupper som du inte får insyn i om du inte är med förstår jag inte riktigt, du tycker det är fel - Jag förstår inte vari felet ligger. Kanske du kan vara tydligare?
Om grejen är att du menar att någon av dessa arbetsgrupper är utsedda att hålla på här på Flashback så säger jag som jag sagt tidigare, att vara här är knappast något man skryter om på skeptikerpubar, och att någon fått uppdraget att hålla rätt på dig och några till har jag aldrig hört, jag kan inte ens tänka mig att föreningen skulle nedlåta sig till att skicka någon hit. Vill någon diskutera här är det ett eget beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in