Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-08-02, 12:41
  #25
Medlem
Jag har alltid haft uppfattningen att benen blir grövre med åldern. Jämför en 16årig kille med en 25-30årig man, trots att båda nått sin fulla längd. Eller jämför en äldre mans händer med en yngre.
Citera
2013-08-04, 16:41
  #26
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drymedar
Lite OT, men är inte detta bara en myt?
Jo vad jag vet så är det en myt som många tror på precis som "rakar du dig så växer skägget snabbare och blir grövre" myten.
Citera
2018-01-30, 16:06
  #27
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Kroppens bentäthet och och muskelmassa krymper med stigande ålder. Därför ser huvudet större ut.
Citera
2018-09-04, 06:19
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Kroppens bentäthet och och muskelmassa krymper med stigande ålder. Därför ser huvudet större ut.

Jaså om man ställer en tant bredvid en 17årig tjej så ser tanten s huvud väldigt stort o kraftigt ut i många fall
Citera
2018-09-04, 06:24
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Jo, detta händer på alla människor runt 40års åldern. Har sett det på min pappa också tex. Har ni seriöst inte märkt att människors huvuden och käkar är markant större efter 40års åldern någonstans?

Det kan inte handla om att man brukar gå upp i vikt med åren och d lägger sig i ansiktet?! Sen blir huden slappare och glider ner. Så tinningen ser också tunnare ut medan käken ser fetare ut.
Citera
2018-09-06, 08:54
  #30
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Har tittat in massa kändisar och har lagt till märke att alla, både män och kvinnor får bredare käkar med åren. Kvinnor med redan breda käkar blir därför mer oattraktiva när de närmar sig 40-50. Medans männen oftast blir snyggare. Har märkt detta på mina föräldrar också när jag kollade gamla foton. Någonstans inne i 40års åldern så förändras käkbenen rätt mycket.

Eller har jag fel?

Benen vid ögonbrynen tex slutar aldrig att växa utan det fortsätter under hela livet även om det sker väldigt långsamt. Hur det är med käken och/eller andra delar är jag osäker på men en intressant detalj angående ögonbrynen tex är att skallar från neanderthalare ser ut som vanliga människors skallar skulle se ut om människan hade levt längre, tex hundratals år vilket är extra intressant då det beskrivs av äldre civilisationer att människor levde i hundratals år förr.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback