• 1
  • 2
2013-04-07, 20:01
Medlem
Hejsan. Nu är det så att jag har bestämt mig för att ta körkort. Mina föräldrar vill stå för för den men jag vägrar att ta pengarna och vill betala själv.

Nu undrar jag hur mycket det kostar att ta körkort? Kan man köra en delbetalning`?
Citera
2013-04-07, 20:04
Medlem
ledarskaps avatar
Det beror helt på hur du vill ta det.

Jag övningskörde privat och min lapp kostade under 5k.
Citera
2013-04-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledarskap
Det beror helt på hur du vill ta det.

Jag övningskörde privat och min lapp kostade under 5k.

Tänkte göra likadant.
Citera
2013-04-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Hejsan. Nu är det så att jag har bestämt mig för att ta körkort. Mina föräldrar vill stå för för den men jag vägrar att ta pengarna och vill betala själv.

Nu undrar jag hur mycket det kostar att ta körkort? Kan man köra en delbetalning`?

I snitt kostar ett körkort 15 000.
Men du kan ju välja att inte köra på körskola. De obligatorisk momenten kostar ca 3 500 kronor.
Citera
2013-04-07, 20:10
Medlem
Keyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese

15-20 tusen är ganska normalt idag. Om du bor i en håla blir det förmodligen billigare.

Tummen upp för att du själv står för kortet.
Citera
2013-04-07, 20:10
Medlem
StanceCarss avatar
Du ska ju helst ta körlektioner med läraren också, inte bara övningsköra privat. Jag tog det "lilla paketet" med 10 st körlektioner + teoripaketet.

Allt sammanlagt kommer att kosta runt 9700:- för mig
Citera
2013-04-07, 20:11
Medlem
Hoeglunds avatar
Det varierar väldigt mycket. Nu är 7 år sedan jag tog kortet men priserna är väl rätt lika idag tror jag.
Mitt gick på 7k, då tog jag några lektioner bara och körde sen upp.
Uppkörningen är ju lite av ett lotteri det också.
Citera
2013-04-07, 20:25
Medlem
Tog mitt för tre år sedan, landade nog på 13-14k eftersom jag bommade första uppkörningen och därefter tvingades ta en extra körlektion eller två + en extra uppkörning såklart.
Citera
2013-04-07, 20:43
Medlem
karatekungens avatar
Jag är invandrare och fick mitt körkort gratis.

Citera
2013-04-07, 20:45
Medlem
StanceCarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
Jag är invandrare och fick mitt körkort gratis.

+1
Haha, nu skrämde du mig allt! Det kokade seriöst i mig när jag läste det första!
Citera
2013-04-07, 20:45
Medlem
Mitt körkort kostade just över 20.000, körde endast på körskola och kuggade en uppkörning. Tror det går att låna hos körskolan och delbetala sedan, men ex uppkörningsavgift och teoriprovsavgift skall avläggas till skatteverket innan du ens får göra de två proven.

Samma är det väl med halkbana, det ska vara betalt eller betalas på plats så du får nog spara pengar och tänker du bara köra privat kan du spara många tusenlappar
Citera
2013-04-07, 20:51
Medlem
MrBONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyz
15-20 tusen är ganska normalt idag. Om du bor i en håla blir det förmodligen billigare.

Tummen upp för att du själv står för kortet.

Hur går det annars till??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in