Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-04, 23:10
  #1
Avstängd
HoestensHaerskare.s avatar
Ja, om man som sosse är väldigt hatisk mot invandringen, är man då att betrakta som nån form av extremist, och i så fall vilken typ av extremist?
Citera
2013-04-04, 23:15
  #2
Medlem
U-Figs avatar
Dödsknarkarnazistrasist är väl den enda bedömningen som finns. Eller, så kan du så klart inse att du har fel och vara snäll och medmänsklig igen.

__________________
Senast redigerad av U-Fig 2013-04-04 kl. 23:18.
Citera
2013-04-04, 23:27
  #3
Avstängd
HoestensHaerskare.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ett mer seriöst svar: du är inte extremist för att du är invandringskritisk.
Nä jag känner mig inte som nån extremist egentligen, men 7-klöverns vanvård av Sverige gör mig mer hatisk för varje dag, nästan som att jag håller på att bli galen, en extremt invandringskritisk sosse...
Citera
2013-04-04, 23:44
  #4
Avstängd
Straybullets avatar
Det beror på vems definition du är ute efter. Folkets eller maktens.
Citera
2013-04-04, 23:55
  #5
Avstängd
HoestensHaerskare.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det beror på vems definition du är ute efter. Folkets eller maktens.
Bra fråga, för i dagens samhälle är det svårt att veta vad som är vad; vad är egentligen en rasist, en extremist etc.? Och vad makten tycker och tänker påverkar ju vanligt folk i slutänden...

Skulle va intressant att höra ditt eget svar på frågan, både utifrån folkets och maktens perspektiv...?
Citera
2013-04-05, 06:59
  #6
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Du kanske är någon form av gammelsosse? Sådan som sossarna var innan de blev ett massinvandringsparti?

Enligt politisk korrekthet är du i alla fall invandringskritiker --> rasist --> nazist och en inkarnation av ondska som vill mörda barn i läger.
Citera
2013-04-05, 15:08
  #7
Avstängd
HoestensHaerskare.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Du kanske är någon form av gammelsosse? Sådan som sossarna var innan de blev ett massinvandringsparti?

Enligt politisk korrekthet är du i alla fall invandringskritiker --> rasist --> nazist och en inkarnation av ondska som vill mörda barn i läger.
Jo, gammelsosse är väl möjligt... Eller national-socialdemokrat..?
Citera
2013-04-05, 16:05
  #8
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoestensHaerskare.
Ja, om man som sosse är väldigt hatisk mot invandringen, är man då att betrakta som nån form av extremist, och i så fall vilken typ av extremist?
Jag skulle kalla dig en "Traditionell sosse".

Traditionell socialdemokratisk arbetsmarknadspolitik och välfärd kräver kontrollerad invandring, annars går det åt skogen så småningom. Invandring från MENA och Afrika är egentligen bara till nytta för sossarna vart fjärde år, resten av tiden är det en belastning.
Citera
2013-04-05, 16:45
  #9
Avstängd
HoestensHaerskare.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Jag skulle kalla dig en "Traditionell sosse".

Traditionell socialdemokratisk arbetsmarknadspolitik och välfärd kräver kontrollerad invandring, annars går det åt skogen så småningom. Invandring från MENA och Afrika är egentligen bara till nytta för sossarna vart fjärde år, resten av tiden är det en belastning.
Bra svar, så måste det vara. Det säger sig självt att välfärdssystemet kommer gå under om fler och fler främlingar kommer hit och lever på allsköns bidrag som enbart borde vara till för svenskar.

Trots det så gissar jag att om man helt öppet erkänner att man är sosse som är emot massinvandring så blir man kallad för rasist och extremist, på gränsen till nazist.. Tragiskt att det har blitt så..

SD 2014
Citera
2013-04-05, 18:15
  #10
Medlem
Ignatius94s avatar
Frågan är väl snarare vad är Extremism?

Är det extremism, att hysa kärlek till sitt folk?. Eller är det extremism att visa förakt mot sitt folk, att förneka könsskillnader, propagera för bögerier på gator och torg och givetvis utplåna sitt eget folk och dess kultur genom massinvandring av nykolonister från tredjevärlden.
__________________
Senast redigerad av Ignatius94 2013-04-05 kl. 18:25.
Citera
2013-04-05, 18:49
  #11
Avstängd
HoestensHaerskare.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94
Frågan är väl snarare vad är Extremism?

Är det extremism, att hysa kärlek till sitt folk?. Eller är det extremism att visa förakt mot sitt folk, att förneka könsskillnader, propagera för bögerier på gator och torg och givetvis utplåna sitt eget folk och dess kultur genom massinvandring av nykolonister från tredjevärlden.
Det finns väl olika sorters extremism, och dagens invandringspolitik bör kanske räknas som en av dem...
__________________
Senast redigerad av HoestensHaerskare. 2013-04-05 kl. 18:51.
Citera
2013-04-05, 19:27
  #12
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoestensHaerskare.
Ja, om man som sosse är väldigt hatisk mot invandringen, är man då att betrakta som nån form av extremist, och i så fall vilken typ av extremist?
Beror på vem det är som gör betraktelsen.

Enligt svensk massmedia så är denne en högerextremist.


För övrigt så är den bästa definitionen av SD just "gamla gråsossar som inte gillar invandring".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback