Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Men det är ju ingen objektiv sanning att det var så? Det är väl mer troligt att du tycker så för att du inte håller med om de åsikter som är vanliga där?
Varför i hela friden skulle det vara mer troligt? Jag är som sagt hyfsat ointresserad av frågan men om något så lutar jag mer åt att det är intressant och potentiellt betydelsefullt i vissa sammanhang med judisk agenda och att det inte är något som ska få mörkas.
Själv tycker jag det är mer troligt att jag tycker så baserat på den upplevda egenheten att judeforumet är konstruerat som det är till skillnad från diskussioner kring andra grupper.
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag känner exakt samma sak i alla de trådar där SD-fanatiker snackar "massinvandringen" och berättar om hur lysande Jimmi är i alla debatter han deltar i. För mig är t ex I&I-forumet en sorts ryggdunkningsklubb där alla med"fel" åsikt hånas och spammas iväg utan starkare argument. Men det blir ju märkligt om du/ni ska välja ut vilka åsiktskotterier som är tillåtna och inte baserade på era egna politiska åsikter inom moderatorkåren?
Ja, och SD-fanatikerna får inte heller posta sina åsikter i alla trådar, och jag håller med dig om problemet och det är också något som ständigt arbetas med. RP:a när det är OT. Man ska heller inte underskatta FB-PK. Ibland är FB så löjligt stereotypt och politiskt korrekt enligt sin egen definition att man blir helt trött.
Jag förstår inte hur du menar att vi väljer ut några kotterier som tillåtna. Det är ju precis det vi INTE gör. Åsiktskotterier får gärna finnas men får inte påverka övrigas yttrandefrihet.
Bara tanken på moderatorkåren som en homogen grupp i någon avseende är dessutom bisarr, för alla som upplevt den.