2013-04-07, 21:45
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Dina frågor har admin redan besvarat.
Han har quotat mig men inte besvarat frågan.
(Om man inte betraktar goddag-yxskaft svar som tillfredsställande.)

Men jag förstår att vi inte kommer någon vart, och att inga argument spelar någon roll, så jag nöjer mig härmed. Ni har ju uppenbarligen bestämt er för att just det här ämnet skall motarbetas, och detta är himla synd, väldigt konstigt och visar på en medveten ideologisk ställning mot ett visst ämnesområde.
Citera
2013-04-07, 21:46
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
Du ser, det är sådana tillmälen vi måste ta emot dagligen. Man får aldrig diskutera i fred när trådar översvämmas av sådana glåpord, då dom i sig är offtopic.
I så fall är det ju ett icke-problem som diskuteras här. OT hanteras utan problem inom det befintliga regelverket, och misstänker du att ett OT-inlägg missats av moderatorerna är det inte svårare än att skicka en RP. Att en diskussion ska få saboteras på grund av att tråden översvämmas av OT är självklart inte okej.
Citera
2013-04-07, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Bara tanken på moderatorkåren som en homogen grupp i någon avseende är dessutom bisarr, för alla som upplevt den.

Utåt sett är moderatorskåren otroligt sammansvetsad, vi vanliga användare kan nog räkna på en hand de gånger era åsikter går isär och vi ser någon form av diskussion. Jag förstår däremot att ni har det, men att detta sker i outlaw - som gör att vi ser er snarare som en helhet.

Och jag håller med Skogsvatte om att EliasAlucard's inlägg borde besvaras mer än massa tramsinlägg, admin svarade till och med på ett av mina helt i nödan där han/hon letade upp massa trådar som jag istället borde ha gjort själv. Måste ju ha tagit svinlång tid att leta upp alla, tid som kunde använts bättre även om jag såklart är jättetacksam för svar.
Citera
2013-04-07, 21:55
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Han har quotat mig men inte besvarat frågan.
(Om man inte betraktar goddag-yxskaft svar som tillfredsställande.)

Men jag förstår att vi inte kommer någon vart, och att inga argument spelar någon roll, så jag nöjer mig härmed. Ni har ju uppenbarligen bestämt er för att just det här ämnet skall motarbetas, och detta är himla synd, väldigt konstigt och visar på en medveten ideologisk ställning mot ett visst ämnesområde.

admin har klart och tydligt redogjort för varför ämnet nu är välkommet i övriga forumet, att du låter din konspiratoriska ådra lägga ihop resten lämnar jag okommenterat.
Citera
2013-04-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jo, jag tror det också. Det var åtminstone så jag reagerade. Nu ser vi att en hel del trådar har flyttats till andra forum och diskussionen fortsätter. Som det ser ut kan detta bli helt ok. Alla moderatorer är heller inte på samma vedervärdigt låga nivå, intelligensmässigt och psykologiskt/mentalt, som orkarN.
orkarN modererar ändå inte i politiska forumdelar. Och det är glädjande att se att ett fåtal trådar nu flyttas in i respektive forumdel. Ett steg i rätt riktning!

Som judekritiker vill jag gärna övertyga så många som möjligt, och tidigare försökte jag just undvika ASJM-avdelningen av den anledningen att den hade för få besökare (ca 35).

Om man bl.a. jämför med I&I, som just nu har 400 besökare, så ligger det i mitt intresse att kunna diskutera i forumdelar där inläggen läses av 400 besökare än 35, då mina inlägg oftast är av politisk karaktär.
Senast redigerad av DzCh 2013-04-07 kl. 22:33. Anledning: *mening
Citera
2013-04-07, 22:07
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
admin har klart och tydligt redogjort för varför ämnet nu är välkommet i övriga forumet, att du låter din konspiratoriska ådra lägga ihop resten lämnar jag okommenterat.

Jag tror inte på någon "konspiration" (förutom att admin, vilket han uttryckt i tråden, tycker ämnesområdet är löjligt och att det är något man vill "ha bort").
Däremot har jag konstaterat att jag inte fått något svar på VARFÖR just ämnet "judiska maktförhållanden" ska bort och istället diskuteras uppsplittrat på massa olika forum istället för att (likt andra specifika ämmenesområden som genrerar många diskussioner och intresse) samlas ihop i ett fungerande underforum. Speciellt som detta specifika ämnesområde existerar, och att det finns ett underlag för ett sådant underforum i bemärkelse aktivitet, antal trådar, intresse från användarna osv.

Jag har inte fått någon förklaring alltså, men i denna tråd förekommer olika hintar från admin och modsen som kan tyda nåt slags förklaring. Vissa mods tycks mena att diskussionen är galen, andra påstår (utan grund) att "ingen bryr sig om" diskussionen om judisk makt, och att "inga är intresserade av den" (vilket antalet aktiva i forumet ju motsäger). En annan moderator tycker inte om att folk i Judiska maktförhållande-forumet hyser liknande åsikter och får stöd av varandra. Andra mods uttrycker dessutom i tråden att åsikterna i Judisk-makt-forumet är "foliehattiga", "tjatiga" osv. Det är alltså något med att man inte gillar att ämnet har en "bas" på Flashback.

Skulle man föreslå ett nytt underforum, och uppmanas att exemplifiera med trådar som skulle ge underlag för ett sådant, skulle ju Judiska Maktförhållande helt klart ha en relevans som underforum. Anledningen att det inte får vara det är att man ogillar diskussionsämnet, tydligen.

Men som sagt, det spelar ju ingen roll vad användarna skriver i den här tråden, så det är bara att beklaga.
Senast redigerad av swimp78 2013-04-07 kl. 22:17.
Citera
2013-04-07, 22:10
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
... istället för att (likt andra specifika ämmenesområden som genrerar många diskussioner och intresse) samlas ihop i ett underforum.
Nu vet jag ärligt talat inte vad det är med de som är kritiska i den här tråden, men att ta till sig skriven text verkar vara något som är oerhört problematiskt. Du har fått en förklaring, varför låtsas du som att det inte hänt?
Citera
2013-04-07, 22:12
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Jag tror inte på någon "konspiration" (annat än att admin, vilket han uttryckt i tråden, tycker ämnesområdet är löjligt och att det är något man vill "ha bort"). Däremot har jag konstaterat att jag inte fått något svar på VARFÖR just ämnet "judiska maktförhållanden" ska diskuteras uppsplittrat på massa olika forum istället för att (likt andra specifika ämmenesområden som genrerar många diskussioner och intresse) samlas ihop i ett underforum. Speciellt som detta specifika ämnesområde existerar, och att det finns ett underlag för ett sådant underforum i bemärkelse aktivitet, antal trådar osv.

admin gjorde en jämförelse med hur "islamism" diskuteras på forumet, en relevant jämförelse kan jag tycka.
Idag så diskuteras det ämnet på olika ställen beroende på diskussionens inriktning, precis som diskussioner om judiska maktförhållanden kommer att göra från och med nu.
Citera
2013-04-07, 22:14
Medlem
Citat:
admin gjorde en jämförelse med hur "islamism" diskuteras på forumet, en relevant jämförelse kan jag tycka.
Idag så diskuteras det ämnet på olika ställen beroende på diskussionens inriktning, precis som diskussioner om judiska maktförhållanden kommer att göra från och med nu.
Mycket bra!
Och sålänge man mäter med samma "måttstock" kommer iallafall jag vara nöjd.
Citera
2013-04-07, 22:18
Medlem
swimp78s avatar
Citat:

Skulle ämnet "islamism" och olika aspekter av det genererat lika många trådar som de som berör judiska maktförhållanden borde det absolut ha ett underforum, men så är det ju inte.
Citera
2013-04-07, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det har det gjort, men diskussionerna i ämnet ansågs tillräckligt aktiva för att läggas i ett underforum. Det handlar alltså fortfarande om accessoarer, men är separerat till ett dedikerat underforum.

Men om jag kan hitta över 30 aktiva trådar som handlar om asjm, kan det inte få ett eget underforum som alla skriver när nya förslag på underforum kommer fram?

Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Till vad bör Juden vara ett underforum? Politik - inrikes? Ekonomi? Film? Porr? Medier?

Har någon klagar på den nuvarande placeringen? Samhälle.
Citera
2013-04-07, 22:24
Medlem
Citat:
Skulle ämnet "islamism" och olika aspekter av det genererat lika många trådar som de som berör judiska maktförhållanden borde det absolut ha ett underforum, men så är det ju inte.
Man kan säga att I&I är ett sådant forum. Axpixlat-anhängarna dominerar ju praktiskt det forumet, och det är ett mirakel att en judetråd faktiskt överlever där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in