Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Tänk på att moderatorerna inte kan eller hinner läsa exakt allt som skrivs och postas. Därför är det viktigt att man använder sig av rapporteringsfunktionen för att upplysa oss om ett inlägg är ot eller på andra sätt bryter mot reglerna. Till det bör man inte falla för att svara på inlägg som är ot eller nappa på "flamebaits". Använd som sagt istället RP-knappen och ignorera de personer som skriver de inläggen.
Om jag frågar dig konkret vad konsekvensen blir. Det jag tänker på, kan vara en seriös tråd om journalistik, där man diskuterar en tidning eller en artikel. Kan den verkligen få spammas med strunt om judar med kroknäsor som tagit över media?
Jag vill inte diskutera med förutsättningen att trams tar över sakfrågan. Det blir svårt då det är många judar, svenskar med invandrar bakgrund som är tongivande i media och det är inte deras bakgrund vi diskuterar. Det blir väldigt tungrott att motivera varför något inte har med saken att göra, för att uppnå fokus på sakfrågan.
En annan aspekt är att vi är många som inte ger oss in i diskussioner, vi ser som oseriösa. Jag är så förmäten att jag påstår att det blir en förlust för debattens nivå. Och forumet som helhet.