2013-04-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Tänk på att moderatorerna inte kan eller hinner läsa exakt allt som skrivs och postas. Därför är det viktigt att man använder sig av rapporteringsfunktionen för att upplysa oss om ett inlägg är ot eller på andra sätt bryter mot reglerna. Till det bör man inte falla för att svara på inlägg som är ot eller nappa på "flamebaits". Använd som sagt istället RP-knappen och ignorera de personer som skriver de inläggen.
Om jag frågar dig konkret vad konsekvensen blir. Det jag tänker på, kan vara en seriös tråd om journalistik, där man diskuterar en tidning eller en artikel. Kan den verkligen få spammas med strunt om judar med kroknäsor som tagit över media?

Jag vill inte diskutera med förutsättningen att trams tar över sakfrågan. Det blir svårt då det är många judar, svenskar med invandrar bakgrund som är tongivande i media och det är inte deras bakgrund vi diskuterar. Det blir väldigt tungrott att motivera varför något inte har med saken att göra, för att uppnå fokus på sakfrågan.

En annan aspekt är att vi är många som inte ger oss in i diskussioner, vi ser som oseriösa. Jag är så förmäten att jag påstår att det blir en förlust för debattens nivå. Och forumet som helhet.
Citera
2013-04-06, 12:39
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om jag frågar dig konkret vad konsekvensen blir. Det jag tänker på, kan vara en seriös tråd om journalistik, där man diskuterar en tidning eller en artikel. Kan den verkligen få spammas med strunt om judar med kroknäsor som tagit över media?
Styrker man ägarförhållandet och ser en gruppstrategisk vinkel på nyheter så är det topic.
Kan man inte styrka det så är det givetvis OT.
Citera
2013-04-06, 13:39
Medlem
Fingaals avatar
Utvecklingen har hittills varit mycket positiv, tycker ämnet tidigare var ganska isolerat men nu blossar diskussionerna och faktan upp lite varstans. Hoppas det leder till att fler blir upplysta om den utan tanke största problemet i modern tid.
Citera
2013-04-06, 13:52
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Men, att juden styr Flashback är lite långsökt. Ja, de finns judevänliga Flashbackare, det finns säker Judevänliga moderatorer. Det finns användare som tar avstånd från juden, och det finns säkert moderatorer som tar avstånd från judens inflytande.
Framförallt så finns det kanske användare och moderatorer som skiter fullständigt i "juden". Det skulle till och med kunna vara så att ingen förutom en väldigt liten minoritet människor med mentala problem bryr sig om "juden". Det skulle kunna vara så att väldigt få beslut och åsikter som tas och finns på Flashback över huvud taget tar sin utgångspunkt i åsikter om "juden".

In fact, det skulle kunna vara så att kategoriseringen av människor i termer av vad de tycker om "juden" är ett av de största problemen som finns på Flashback i dagsläget och en av de främsta anledningarna till att ingen av er kan tas på någorlunda allvar, och anledningen till att dylika inlägg är OT i de allra flesta trådar.
Citera
2013-04-06, 14:02
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Framförallt så finns det kanske användare och moderatorer som skiter fullständigt i "juden". Det skulle till och med kunna vara så att ingen förutom en väldigt liten minoritet människor med mentala problem bryr sig om "juden". Det skulle kunna vara så att väldigt få beslut och åsikter som tas och finns på Flashback över huvud taget tar sin utgångspunkt i åsikter om "juden".

In fact, det skulle kunna vara så att kategoriseringen av människor i termer av vad de tycker om "juden" är ett av de största problemen som finns på Flashback i dagsläget och en av de främsta anledningarna till att ingen av er kan tas på någorlunda allvar, och anledningen till att dylika inlägg är OT i de allra flesta trådar.
Med tanke på din subjektiva inställning i frågan, hur tänker du agera när någon startar ett ämne som berör detta topic i ett av dina forum?
Citera
2013-04-06, 14:07
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Med tanke på din subjektiva inställning i frågan, hur tänker du agera när någon startar ett ämne som berör detta topic i ett av dina forum?
Enligt regelverket, antar jag.

edit: och det rör inte nya trådar så mycket som välfungerande existerande trådar som obönhörligen efter en stund berikas med en postning i stil med "ni har väl inte tänkt på det men det är såklart judar som ligger bakom allt ovanstående" vilket sen följs av garanterad OT. Det är det som är problemet.
Senast redigerad av orkarN 2013-04-06 kl. 14:09.
Citera
2013-04-06, 14:21
Medlem
Citat:

De som diskuterar juderelaterade frågor har alltså mentala problem, kan inte tas på allvar och deras inlägg är därför off-topic. Här har vi anledningen till att jag inte tror att judediskussionerna kommer att kunna föras på samma villkor som övriga ämnen: lågbegåvade moderatorer som orkarN förmår inte skilja på sina egna privata åsikter i frågan och modereringen av forumet.
Citera
2013-04-06, 14:25
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda

Med tanke på orkanNs objektiva svar och att det visar på vilket struntämne saken berör, är det bara att hoppas på att moderering löser problemet. Stackars satar som måste ta den konflikten och ökade arbetsbörda.
Citera
2013-04-06, 14:27
Medlem
kalasetistans avatar
Sedan jude-foliehattarnas forum stängdes, har jag märkt att det postas judekonspirationsteorier på diverse andra forumsektioner, t.ex. Integration & Invandring - kan visserligen nämna att det kanske är bra om de får hållas där, eftersom då kan man hålla dessa samt flashbackrasisterna under uppsikt i en och samma forumsektion - och Relationer & Samlevnad.

Min fråga: finns det någon plan för att hantera detta?
Citera
2013-04-06, 14:32
Bannlyst
Citat:

Så människor med denna åsikten har "mentala problem"...? Och kritik och teorier som avhandlar judar är antagligen Flashbacks största problem? Detta är alltså din åsikt, moderator orkarN (p12?)?

Personligen så tycker jag att det finns för och nackdelar, admin har säkert något motiv men jag tror inte att det är hela världen. Så länge det finns tillräckligt med delforum att alla möjliga frågor ska kunna diskuteras sakligt så är nog de flesta nöjda.

Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Sedan jude-foliehattarnas forum stängdes, har jag märkt att det postas judekonspirationsteorier på diverse andra forumsektioner, t.ex. Integration & Invandring - kan visserligen nämna att det kanske är bra om de får hållas där, eftersom då kan man hålla dessa samt flashbackrasisterna under uppsikt i en och samma forumsektion - och Relationer & Samlevnad.

Min fråga: finns det någon plan för att hantera detta?

Hur vill du att det ska hanteras? Ska de PKas eller vad är din poäng? Av vilken anleding ska de "hanteras"?
Citera
2013-04-06, 14:34
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banquo
De som diskuterar juderelaterade frågor har alltså mentala problem, kan inte tas på allvar och deras inlägg är därför off-topic. Här har vi anledningen till att jag inte tror att judediskussionerna kommer att kunna föras på samma villkor som övriga ämnen: lågbegåvade moderatorer som orkarN förmår inte skilja på sina egna privata åsikter i frågan och modereringen av forumet.
Du har ju uppenbarligen problem med att läsa, om inte annat. Jag redogjorde just för det enkla faktumet att de flesta saknar "privata åsikter i frågan".

Du får en chans att läsa mina inlägg igen, men återkommer du med samma trams måste jag utgå från att du bara låtsas inte förstå och inte är värd att försöka diskutera med.
Citera
2013-04-06, 14:35
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banquo
De som diskuterar juderelaterade frågor har alltså mentala problem, kan inte tas på allvar och deras inlägg är därför off-topic.
Inte per automatik, men en viss korrelation är jag övertygad om att man kan finna i många fall.

Vad det handlar om - och som du verkar oförmögen att ta till dig - är att det liksom inte är relevant att skylla på Juden bara för att högskoleprovet gått dåligt, för att flickan i parallellklassen inte ville bli tillsammans med dig eller att Åtvidaberg förlorade mot MFF. Det är mycket möjligt att du själv ser samband, men om du inte har något konkret att belägga det med - och dessutom förmår att göra det inom trådens ämne - så har det inte i tråden att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in