2013-04-06, 01:32
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banquo
Om det verkligen blir som admin har utlovat är allt förstås gott och väl. Men den intellektuellt ohederliga attityd han har visat prov på i alla turer kring judediskussionerna inger tyvärr inte förtroende. Kommer det till exempel att gå att diskutera den judiska faktorn i massinvandringen i integration och invandring, eller kommer Lobengula att ges fria händer att förpassa sådana trådar till papperskorgen?

Vi får väl se, tråden har för närvarande 239 inlägg och diskussion samt trådstart håller enligt mig god kvalitet så om den papperskorgas är det onekligen något som inte stämmer.

https://www.flashback.org/t2115585
Citera
2013-04-06, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banquo
Kommer det till exempel att gå att diskutera den judiska faktorn i massinvandringen i integration och invandring, eller kommer Lobengula att ges fria händer att förpassa sådana trådar till papperskorgen?
Finns hittills en tråd i I&I, men som ständigt spammas av judiska användare med trams. Jag hoppas att framtida trådar även kan fortleva. Som någon nämnt tidigare tror jag att effekten av denna ändring först kommer märkas av om någon månad.

Jag håller tummarna för att trådar från arkiv börjar flyttas till respektive forumdel!
Citera
2013-04-06, 09:19
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
Finns hittills en tråd i I&I, men som ständigt spammas av judiska användare med trams. Jag hoppas att framtida trådar även kan fortleva. Som någon nämnt tidigare tror jag att effekten av denna ändring först kommer märkas av om någon månad.

Jag håller tummarna för att trådar från arkiv börjar flyttas till respektive forumdel!

Jag förmodar och hoppas att du är medveten om att det finns en funktion för att rapportera ot och regelbrott? Använd den istället för att gnälla här.
Citera
2013-04-06, 09:29
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Försöker du göra dig lustig? Varför klippte du min frågeställning på mitten och länkade till ett irrelevant inlägg?

Frågan är alltså om djuplodande diskussioner om judar kan föras i andra forumavdelningar utan att moderatorerna klampar in och moraliserar och raderar. Var tycker du att Vi trotsade juden. Så gick det sen..., Judisk rasism och Judar bakom AIDS bör ligga? Inga självklara val finns, och förändringen kommer vid närmare eftertanke att leda till fler trådar i papperskorgen, fler flyttningar och mer kaos.

Kan du svära på att tråden om att judar låg bakom AIDS inte kommer raderas från medicinforumet?
Judisk rasism passar nog bra i Etnologi eller Religion, medan de andra två är klockrena konspirationsteorier.

Den om HIV hade eventuellt kunnat passa i medicin eller företagsskvaller, om det inte vore för att TS utgår från att "judarna" försöker döda så många som möjligt.
Citera
2013-04-06, 09:33
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niceshit
Det är ju bara att ta smulorna och göra kakan
Varför fråga dumma frågor, när fakta finns.

2013-03-22
finansjuden blir "olagligt" enligt Svea Hovrätt
http://www.nordfront.se/forbjudet-at...inansjuden.smr

2013-04-02
Forumet "Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden" arkiveras

Erkänn bara nu

admin
admin4
admin5
jso
kookamunga
zzpac

..att man gör detta för att slippa hot och påtryckningar från Sverige?!

Finns inte en chans att det är en slump

Domen är märklig. Jag tog upp den tidigare i den här tråden:
https://www.flashback.org/p42789344#p42789344

Vilket är ytterligare en orsak till att ämnet inte bara ska diskuteras i ett forum.

admin
Citera
2013-04-06, 09:52
Medlem
The Rig Vedas avatar
Jag tycker att vi har fått tillräckliga garantier för att ämnet får lov att diskuteras på Flashback på samma sätt som tidigare.
Debatten som pågått har inte varit helt onödig då det finns garantier att hävvisa till om en tråd blir låst eller om andra modereningsproblem skulle uppstå.

Så om det i hela taget kommer att fungera som lovat så är detta ett framsteg för alla som brinner för ämnet.
Jag är även motståndare till alla tramstrådar som man tidigare kunde läsa i "Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden", men även det är i grund och botten ett modereringsproblem.

Om man nu kan höja nivån på ämnet så blir konsekvensen att man når ut till fler med budskapet.

Flashback är det enda forumet på vårt språk där ämnet kan diskuteras fritt, så vi får inte glömma att ge admin och alla andra berörda en eloge.
Citera
2013-04-06, 10:12
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Jag tycker att vi har fått tillräckliga garantier för att ämnet får lov att diskuteras på Flashback på samma sätt som tidigare.
Debatten som pågått har inte varit helt onödig då det finns garantier att hävvisa till om en tråd blir låst eller om andra modereningsproblem skulle uppstå.

Så om det i hela taget kommer att fungera som lovat så är detta ett framsteg för alla som brinner för ämnet.
Jag är även motståndare till alla tramstrådar som man tidigare kunde läsa i "Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden", men även det är i grund och botten ett modereringsproblem.

Om man nu kan höja nivån på ämnet så blir konsekvensen att man når ut till fler med budskapet.

Flashback är det enda forumet på vårt språk där ämnet kan diskuteras fritt, så vi får inte glömma att ge admin och alla andra berörda en eloge.

Tänk på att moderatorerna inte kan eller hinner läsa exakt allt som skrivs och postas. Därför är det viktigt att man använder sig av rapporteringsfunktionen för att upplysa oss om ett inlägg är ot eller på andra sätt bryter mot reglerna. Till det bör man inte falla för att svara på inlägg som är ot eller nappa på "flamebaits". Använd som sagt istället RP-knappen och ignorera de personer som skriver de inläggen.
Citera
2013-04-06, 10:21
Medlem
Antisemitavdelningen var inget diskussionsforum utan ett fikarum för
nazister och rasister. Folk som lade sig i ryggdunkningarna fick höra
saker som "Håll din judenäsa borta från denna tråden" osv. På så
vis stryper man också yttrandefriheten för opponenter.

Å andra sidan var det ett bra soprum där judehatartrådar från andra
avdelningar kunde dumpas av.
Citera
2013-04-06, 10:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt

Njäe,, forumdelen innefattade ganska många från båda sidor som tjafsade, en del identitetsfattiga sökare (som användare Himmler) har till stor del format sin hemmasnickrade judiska identitet genom att delta i forumdelen.
Citera
2013-04-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Jag förmodar och hoppas att du är medveten om att det finns en funktion för att rapportera ot och regelbrott? Använd den istället för att gnälla här.
Frågan är om modsen prioriterar dessa trams och OT-inlägg?

Jag diskuterar gärna med judar och andra som inte håller med, men nu är det knappast hederliga debattinlägg vi pratar om.

Gårdagens trams har tyvärr redan blivit besvarad av andra användare, men idag ska jag börja rapportera - hoppas ni är på hugget!
Citat:
Ursprungligen postat av bolt

Tack för din åsikt. Jag antecknar det här med min låtsaspenna och min låtsas anteckningsbok...

Som om inte övriga forumdelar skulle vara av samma natur.
Senast redigerad av DzCh 2013-04-06 kl. 11:02.
Citera
2013-04-06, 11:05
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Frågan är om modsen prioriterar dessa trams och OT-inlägg?

Jag diskuterar gärna med judar och andra som inte håller med, men nu är det knappast hederliga debattinlägg vi pratar om.

Fast i ärlighetens namn går sådant att hitta i alla ämnen som är lite mer kontroversiella. Jag tror att ämnets största problem är de användare som skriker jude för minsta småsak utan att täcka det med någon form av pålitlig källa. Det gör att de som faktiskt kan argumentera för sina påståenden också kommer i sämre dager.

Citat:
Gårdagens trams har tyvärr redan blivit besvarad av andra användare, men idag ska jag börja rapportera - hoppas ni är på hugget!

Bra. RP-funktionen används men tyvärr alldeles för lite med tanke på hur stort och aktivt Flashback är som forum. Tänk också på att det ibland kan ta upp till några dagar innan ett RP tas om hand om, även om det är ovanligt med så lång tid. Bara för att något RP:as behöver det inte heller innebära att det är något som bryter mot reglerna.
Citera
2013-04-06, 11:25
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Vad dom har för etnisk tillhörighet intresserar mig inte egentligen.
Och framförallt är det ingenting som har i den här tråden att göra. Ska ni diskutera enskilda medlemmar får det ske någon annanstans.

OT raderat

// Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in