2013-04-05, 23:02
Medlem
TheGamers avatar

OnT:

Citat:
Ursprungligen postat av Opibusque
Dåligt beslut.

Ifall man nu vill ta upp judens inflytande över t.ex Aftonbladet, ska man då skapa en tråd i Medier och Journalistik? Dåligt gjort.

Håller faktiskt med, nu har inte jag läst tråden då jag är väldigt trött och generellt sett har jag inget emot folk som anser judar gör dittan eller dattan men nu kommer alla trådar bli nersmutsade utav pikar, folk som kommer skrika "Judarnas fel" och sånt uppförande som existerar i ABoK om invandrare. Personligen tror jag att det skulle vara bäst att låta dessa som vill diskutera dessa ämnen ska hålla sig i sitt fora istället för att vara på varenda tråd som är på FB.
Senast redigerad av TheGamer 2013-04-05 kl. 23:05.
Citera
2013-04-05, 23:06
Medlem
Dåligt beslut. Kan förstå syftet med att trådarna sprids ut till respektive delforum, men för oss lekmän som kanske trillade in någon gång i månaden var det smidigt att ha alla trådar om judar på samma ställe - lättillgängligt och smidigt.
Citera
2013-04-05, 23:31
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Skärp er nu. Ska ni bara märka ord och gnälla om vem som skrivit vad och citerat hur så får ni ta det i PM - i den här tråden har den typen av tjafs absolut ingen plats. Fortsätter ni så kommer ni att åka på varningar.

OT raderat

// Mod
Citera
2013-04-05, 23:46
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Är vi på det klara med att islamisering och islam tillåts diskuteras mer genomgripande på forumets olika sektioner än judaisering, judendom och JM? Om ja, argumentera gärna för hur en upplösning av ASJM, ett forum som trots allt fungerade som en uppskattad diskussionshörna för dessa annars svåraccepterade och hårt modererade frågor, befrämjar den fria debatten och hur detta rent objektivt påverkar yttrandefriheten. Och framför allt vad detta säger om Flashback som opartiskt diskussionsforum med löftet om "Yttrandefrihet på riktigt!" Jag är fortfarande obesvarad.

Men jag kanske är sjuk i huvudet som ogillar orättvisor?

Det här!

Ovanstående är naturligtvis kriteriumet för att beslutet skall ha någon som helst rimlig grund.

Svara på frågejäveln - nu! Är det nu tillåtet att skapa judetrådar i övriga forum (om judediskussionen är relevant för den specifika forumavdelningen) och där föra genomgripande och djuplodande diskussioner om judemakt och judeinflytande?

Jag har mycket svårt att se att alla trådar i ASJM går att fördela på forumets övriga avdelningar.
Citera
2013-04-06, 00:02
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Svara på frågejäveln - nu! Är det nu tillåtet att skapa judetrådar i övriga forum (om judediskussionen är relevant för den specifika forumavdelningen)
https://www.flashback.org/sp42756258
Citera
2013-04-06, 00:21
Medlem
gavlips avatar
Kanske är bra. Nu kan vi ha jude-diskussioner i alla delforum så att de som inte är jude-medvetna kan bli det.
Citera
2013-04-06, 00:22
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
https://www.flashback.org/sp42756258

Försöker du göra dig lustig? Varför klippte du min frågeställning på mitten och länkade till ett irrelevant inlägg?

Frågan är alltså om djuplodande diskussioner om judar kan föras i andra forumavdelningar utan att moderatorerna klampar in och moraliserar och raderar. Var tycker du att Vi trotsade juden. Så gick det sen..., Judisk rasism och Judar bakom AIDS bör ligga? Inga självklara val finns, och förändringen kommer vid närmare eftertanke att leda till fler trådar i papperskorgen, fler flyttningar och mer kaos.

Kan du svära på att tråden om att judar låg bakom AIDS inte kommer raderas från medicinforumet?
Citera
2013-04-06, 00:24
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Det här!

Ovanstående är naturligtvis kriteriumet för att beslutet skall ha någon som helst rimlig grund.

Svara på frågejäveln - nu! Är det nu tillåtet att skapa judetrådar i övriga forum (om judediskussionen är relevant för den specifika forumavdelningen) och där föra genomgripande och djuplodande diskussioner om judemakt och judeinflytande?

Jag har mycket svårt att se att alla trådar i ASJM går att fördela på forumets övriga avdelningar.

Jag hörde till dem som var starkt kritisk mot att judefrågan diskuterades i en underavdelning till konspirationer. Då hade man, ansåg jag, redan i rubriken slagit fast svaret på varenda frågeställning som gjorde sig gällande, jag ville att judefrågan skulle behandlas som vilken annan fråga som helst och därmed bli mainstream (på Flashback).
Så när "zog-avdelningen" lades ned blev jag glad men återigen besviken när ett nytt forum startades och vi hänvisades att diskutera under en rubrik som innehöll nyckelordet antisemitism, återigen var svaret givet redan i rubriken.

Det som nu hänt har jag sett fram emot länge, judefrågan är hänvisad varken hit eller dit utan ska enligt både admin och moderatorers försäkran inkorporeras i den allmängiltiga samhällsdebatten. Jag tycker med andra ord att det är ett steg i rätt riktning och att både admin och moderatorer i denna tråd givit rätt signaler.
Det som återstår att se är hur detta fungerar i praktiken, och om de enskilda moderatorerna lever upp till det som sagts i denna tråd anser jag att ett decennium av strävan efter acceptans (på Flashback) är över.

Till sist är jag jävligt tveksam till att alla trådar i ASJM borde flyttas ut, en del av trådarna där hade aldrig överlevt utanför ASJM oavsett om de behandlar judar eller inte, de är helt enkelt kassa.
Citera
2013-04-06, 00:37
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Kanske är bra. Nu kan vi ha jude-diskussioner i alla delforum så att de som inte är jude-medvetna kan bli det.

Håller med, frågan har flyttats från ett obskyrt hörn till mitt i smeten vilket ämne det än gäller. Tidigare indikerade rubriken att skribenterna var antisemiter medan det nu inte går att avfärda skribenterna med sådant trams. Än så länge ser jag detta som en seger för yttrandefriheten, men det är upp till medlemmarna att hålla koll på moderatorerna i de enskilda forumen. Missbruk bör beivras.
Citera
2013-04-06, 00:58
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Håller med, frågan har flyttats från ett obskyrt hörn till mitt i smeten vilket ämne det än gäller. Tidigare indikerade rubriken att skribenterna var antisemiter medan det nu inte går att avfärda skribenterna med sådant trams. Än så länge ser jag detta som en seger för yttrandefriheten, men det är upp till medlemmarna att hålla koll på moderatorerna i de enskilda forumen. Missbruk bör beivras.

Detta är nog den sundaste inställningen man kan ha till ändring ifråga, i nuläget.

Däremot lyfte Skogsvatte fram ett problem och det är att vissa diskussionsämne inte har någon riktig plats att diskuteras i. Tror inte "Vi som trotsade juden..Så gick det sen" skulle platsa i kändiskvaller (kvalitetsmässigt är det möjligt men det berör andra personer än kändisar också).
Citera
2013-04-06, 01:11
Medlem
Det vore bra om admin kunde besvara de relevanta frågor som har lyfts i tråden, till exempel här, istället för att ducka de svåra frågeställningarna genom att fokusera på rent trams om huruvida han är jude eller sionist.
Citera
2013-04-06, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Om det verkligen blir som admin har utlovat är allt förstås gott och väl. Men den intellektuellt ohederliga attityd han har visat prov på i alla turer kring judediskussionerna inger tyvärr inte förtroende. Kommer det till exempel att gå att diskutera den judiska faktorn i massinvandringen i integration och invandring, eller kommer Lobengula att ges fria händer att förpassa sådana trådar till papperskorgen?
Senast redigerad av Banquo 2013-04-06 kl. 01:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in