Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Det här!
Ovanstående är naturligtvis kriteriumet för att beslutet skall ha någon som helst rimlig grund.
Svara på frågejäveln - nu! Är det nu tillåtet att skapa judetrådar i övriga forum (om judediskussionen är relevant för den specifika forumavdelningen) och där föra genomgripande och djuplodande diskussioner om judemakt och judeinflytande?
Jag har mycket svårt att se att alla trådar i ASJM går att fördela på forumets övriga avdelningar.
Jag hörde till dem som var starkt kritisk mot att judefrågan diskuterades i en underavdelning till konspirationer. Då hade man, ansåg jag, redan i rubriken slagit fast svaret på varenda frågeställning som gjorde sig gällande, jag ville att judefrågan skulle behandlas som vilken annan fråga som helst och därmed bli mainstream (på Flashback).
Så när "zog-avdelningen" lades ned blev jag glad men återigen besviken när ett nytt forum startades och vi hänvisades att diskutera under en rubrik som innehöll nyckelordet
antisemitism, återigen var svaret givet redan i rubriken.
Det som nu hänt har jag sett fram emot länge, judefrågan är hänvisad varken hit eller dit utan ska enligt både
admin och
moderatorers försäkran inkorporeras i den allmängiltiga samhällsdebatten. Jag tycker med andra ord att det är ett steg i rätt riktning och att både admin och moderatorer i denna tråd givit rätt signaler.
Det som återstår att se är hur detta fungerar i praktiken, och om de enskilda moderatorerna lever upp till det som sagts i denna tråd anser jag att ett decennium av strävan efter acceptans (på Flashback) är över.
Till sist är jag jävligt tveksam till att alla trådar i ASJM borde flyttas ut, en del av trådarna där hade aldrig överlevt utanför ASJM oavsett om de behandlar judar eller inte, de är helt enkelt kassa.