2008-02-13, 14:10
Medlem
UrbanJungles avatar
Hur ser det ut egentligen nuförtiden vid det gamla sockerbruket i Hasslarp? Är där någon aktivitet där fortfarande. Hade varit trevligt att göra ett besök där inne någong gång.
Citera
2008-02-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanJungle
Hur ser det ut egentligen nuförtiden vid det gamla sockerbruket i Hasslarp? Är där någon aktivitet där fortfarande. Hade varit trevligt att göra ett besök där inne någong gång.
Då får du nog allt vara snabb dom river som fan där nu tänkte själv ta mig dit men vet att dom jobbar på helgerna också å jag tror dom sover där för där står nån polski bil.
Citera
2008-02-14, 06:36
Medlem
riddar ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borr1
Då får du nog allt vara snabb dom river som fan där nu tänkte själv ta mig dit men vet att dom jobbar på helgerna också å jag tror dom sover där för där står nån polski bil.

hoppsan, bäst att ta en titt innan det är för sent. usch så tråkigt. jag återkommer nästa vecka...
Citera
2008-02-14, 08:30
Medlem
BEMULARs avatar
härlig tråd! nu känner jag inte riktigt till konceptet urban exploration men jag har iallafall alltid undersökt presumtiva ödekåkar eller skumma/udda ställen...

det var några år sen nu, men i arlöv så finns (fanns?) det en övergiven skola, allting verkade mer eller mindre sönderslaget eller nedbrunnet men det var en fantastisk upplevelse att vandra omkring inne på skolområdet.

sen så har vi en del industrier i östra hamnen i malmö. man behöver inte gå alls långt från centralen för att hitta tomma industrilokaler/hus! det finns ett hus i närheten av sopstationen som varit övergivet i säkert 4 år. polisen har satt upp någon "lokalen kommer snart hysa upplärning av polishundar i denna fastighet"-lapp men inte fan händer någonting!
Citera
2008-02-14, 12:42
Medlem
UrbanJungles avatar
Citat:

oj då, då får man passa på nu då.

Är det förresten någon som vet vart det finns någon övergiven bilskrot värd att besöka, gärna i NV-Skåne. Tips mottages tacksamt.
Citera
2008-02-16, 18:19
Medlem
jasifils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst_Busch
sen har du Broby, torvtäkten vid Osby med dess saftiga maskiner m.m. Småland och Blekinge är nära där du hittar variationer på samma tema.

Exakt var ligger torvtäkten samt Broby sanatorium? Vore tacksam för lite adresser och/eller vägbeskrivningar. Tack på förhand.
Citera
2008-02-16, 19:28
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jasifil
Exakt var ligger torvtäkten samt Broby sanatorium? Vore tacksam för lite adresser och/eller vägbeskrivningar. Tack på förhand.
Du har inte tänkt på Google, Eniro mm? Är nog bättre att söka själv än att få allt serverat här.
Citera
2008-02-16, 19:39
Medlem
jasifils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Du har inte tänkt på Google, Eniro mm? Är nog bättre att söka själv än att få allt serverat här.

Jo du, jag har tänkt både på Google och Eniro (kollat flygfoton) och har sökt där som fan men har ändå inte lyckats hitta det jag söker. Jag trodde att folk i detta forum var schyssta och hjälpsamma. Självklart kan jag åka dit och leta men jag tänkte att någon som bor i närheten kanske ville vara vänliga och hjälpa till. Kan tillägga att din sista mening lätt kan uppfattas som förbannat otrevlig. Du kanske borde tänka lite mer på hur du skriver för jag antar att du inte menade så illa som det låter.
Citera
2008-02-16, 19:47
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jasifil
Jo du, jag har tänkt både på Google och Eniro (kollat flygfoton) och har sökt där som fan men har ändå inte lyckats hitta det jag söker. Jag trodde att folk i detta forum var schyssta och hjälpsamma. Självklart kan jag åka dit och leta men jag tänkte att någon som bor i närheten kanske ville vara vänliga och hjälpa till. Kan tillägga att din sista mening lätt kan uppfattas som förbannat otrevlig. Du kanske borde tänka lite mer på hur du skriver för jag antar att du inte menade så illa som det låter.

Jo visst finns det schyssta personer här men när man blabbar locations öppet här så kommer det en hel del personer och hoppar på ens huvud.
Jag har redan ont i huvudet om du förstår vad jag menar.

Men jag hitta Broby sanatorium på 3 min med Eniro och Jörnmarks bilder.

Jag ber om ursäkt för min sista mening. Men så är det här.
Citera
2008-02-16, 19:54
Medlem
jasifils avatar
Ok! Tack för ditt klarläggande. Ska tänka på det i fortsättningen. Jag har också varit inne på Jörnmarks sida och gjort som du men inte hittat någon plats som ser rätt ut. Han har ju rätt få exteriöra bilder. Dock hittar jag nog dit i alla fall när jag väl kommer till Broby.
Citera
2008-02-17, 00:36
Medlem
jasifils avatar
Citat:

Har de rivit någon av de stora byggnaderna? Jag var där i september men vågade inte utforska plejset ordentligt sedan vi träffade några som precis varit där och råkat ut för en galning som var beväpnad både med en ilsken hund och ett skjutjärn. Han jagade dem i bil och låste in dem på området. När vi kom dit så gick vi väldigt förskiktigt kan jag lova så att vi inte syntes på framsidan av fabriken. Man ville ju inte utgöra en levande måltavla. Skulle dock vara kul att åka dit igen för att kolla in lokalerna lite mer noggrant. Fast det kanske är för sent för det nu.
Citera
2008-02-17, 08:31
Medlem
Här är några bilder från baksidan tagna från vägen.http://www.pixbox.se/alb706765
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in