2009-09-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiocheck
Finns enligt rycktena en Gård vid motorvägen i Ängelholm bredvid Lantmännen och Skånebil. Är den övergiven. Eller håller där till någon som man skall akta sig för?

Du finner bilder från den gården på min pixbox
Citera
2009-09-28, 10:28
Medlem
mega_techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Tänkte precis säga det, dra till Gyllins ute vid Toftanäs. Kan ju va lagom att börja med. Åk dit dagtid bara då ena grannen där verkar äckligt nyfiken kvällstid.
Ska testa det stället imorgon eller på söndag när det inte är någon ute. Folk brukar ligga hemma på söndagar. Gyllinges rosdriveri här kommer jag.

Något speciellt man ska ha med sig till denna plats förutom det vanliga?
Citera
2009-09-28, 12:53
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mega_tech
Ska testa det stället imorgon eller på söndag när det inte är någon ute. Folk brukar ligga hemma på söndagar. Gyllinges rosdriveri här kommer jag.

Något speciellt man ska ha med sig till denna plats förutom det vanliga?

Vad är "det vanliga"?
Själv brukar jag ha med kamera, det räcker.
Om du nu inte petar för mycket i asbesten på övervåningen dvs.
Citera
2009-09-28, 21:12
Medlem
yojiibochans avatar
Hittade ett par gamla hus utanför perstorp, vi var påväg mot ett hemma-LAN i Perstorp och hade en Gps med oss som visade kortast, snabbast väg ut dit. självklart hamnade vi någonstans mitt ute i skogen. minns inte var, för det var under vintertid då det var bäckmörkt vid fem tiden . Jag vet att djupt in i skogen kom vi fram till en Bom som var stängd, precis bakom låg ett gammalt ruckel som såg ut att vara väldigt obebott. Har inte kollat till det idag, men känner ni för att titta förbi så ta er ut till Perstorp vet ja det finns säkerligen massor ute i skogen.
Citera
2009-09-28, 22:19
Medlem
skazzis avatar
Utanför oxie/malmö

Utanför Oxie ligger ett öde (?) hus ute på nån åker där längs 108 tror jag de nvägen heter som går mellan Malmö och Anderslöv.
Citera
2009-09-28, 22:25
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skazzi
Utanför Oxie ligger ett öde (?) hus ute på nån åker där längs 108 tror jag de nvägen heter som går mellan Malmö och Anderslöv.

101:an
Citera
2009-10-01, 16:22
Medlem
alamiras avatar
slakteriet i tomellila, bergrum

vid Bo olsson.. slakteriet rivet men det finns en stor obebodd villa intill
jag har själv bara varit utanför.ligger lite radhus bredvid så bästa tiden att va där är nog under arbetstid när de boende omkring är borta

Jag har varit vid bergrummet på rommeleåsen
vaktstuga bredvid stor ingång ner till bergrummet
en bit därifrån i skogen lucka i marken,svår att öppna
men hör till något militäriskt
Citera
2009-10-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alamira
vid Bo olsson.. slakteriet rivet men det finns en stor obebodd villa intill
jag har själv bara varit utanför.ligger lite radhus bredvid så bästa tiden att va där är nog under arbetstid när de boende omkring är borta

Är det denna du menar som står i dagens tidning
http://www.ystadsallehanda.se/article/20091001/TOMELILLA/710019926/1365/&/Disponentvillan-total-renoveras-av-elever
Citera
2009-10-01, 22:44
Medlem
UE grupp i/runt Malmö

tja! typ 2 år sen nån skrev här men skit samma.
någon som är intresserad av att mecka ihop en UE grupp i eller i närheten av Malmö? känner ingen här som delar intresset och tycker inte det är lika kul att göra sånt själv. PM:a vettja!
Citera
2009-10-02, 10:25
Medlem
Svedjebondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamira
....
Jag har varit vid bergrummet på rommeleåsen
vaktstuga bredvid stor ingång ner till bergrummet
en bit därifrån i skogen lucka i marken,svår att öppna
men hör till något militäriskt

Du borde nog hålla fingrarna i styr om du inte vill ha militärerna efter dig......

Om du söker lite här på forumet så kan du hitta lite information om det "militäriska"
Citera
2009-10-06, 21:01
Medlem
hawkbats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Är det denna du menar som står i dagens tidning
http://www.ystadsallehanda.se/article/20091001/TOMELILLA/710019926/1365/&/Disponentvillan-total-renoveras-av-elever
Var inne i villan i våras - vi blev guidade av en tillsynsman, både i villan och slakteriet. En månad senare startade rivningen och nu är väl troligen allt utom villan rivet. Tog dock en hel del bilder i alla fall, se albumet.
Citera
2009-10-20, 18:00
Medlem
Scaevolas avatar
När man är i skåne måste man ju självklart kolla in Brösarps Backar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in