2015-01-03, 13:27
Medlem
tallanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Jag var nyligen inne i ett av de två enorma husen/fabriker (?) som står någonstans centralt Höör. Tydligen är det till salu nu och har en stor banderoll som det står till salu på.

Ni som varit i, eller känner till Höör vet förmodligen vilka jag menar! Det var det röda som jag personligen var inne i, även om jag mycket gärna hade velat gå in i det gråa. Jag har själv bott i Höör tidigare och det finns ju historier om dem.

Det röda var lätt att komma in i, ett fönster på andra våningen var öppet och med lite klättring så gick det att komma in. Väl inne så var det enorma våningar, jag var och kollade på alla, jag tror att det totalt var fyra eller fem. Trägolv och någon typ av maskineri på alla våningar, kunde dock inte utgöra vad maskinerna varit till för.

Tyvärr, så hade jag ingen kamera med mig vid tillfället så fick inga bilder med mig. Men en mycket intressant upplevelse var det.

Är det någon annan som smugit sig in i någon av de byggnaderna? Skulle vara kul att höra om dem från en annan synvinkel!

Här är lite info om "Byggland-området".
Citera
2015-01-03, 22:07
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallani
Här är lite info om "Byggland-området".
Verkligen intressant det där, särskilt eftersom jag är uppväxt en del av mitt liv i Höör och har faktiskt velat gå in i den länge!
Senast redigerad av saggesaliv 2015-01-03 kl. 22:09.
Citera
2015-01-05, 21:06
Medlem
Durexs avatar
Hej,

Vilka platser är ett måste att besöka i Malmö? Vi är från gbg så vi känner inte till Malmö alls, alla tips välkomnas!
Citera
2015-02-05, 22:12
Medlem
FreddePisks avatar
Någon som vet om sockerbruket i skivarp är något värt att dra på ? risk att åka dit ?
eller om någon har något annat tips?
ni kan även skicka i pm
Citera
2015-02-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddePisk
Någon som vet om sockerbruket i skivarp är något värt att dra på ? risk att åka dit ?
ni kan även skicka i pm

Har varit där tidigare, ställer du bara bilen en bit därifrån och inte för en massa oväsen så ska det inte vara några problem med poliser!
Citera
2015-02-24, 19:37
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddePisk
ni kan även skicka i pm
Ytterdörrarna har varit öppna till och från i decennier. Dock snackas det om att en grind dykt upp framför trappan som leder upp till våning 2. Kommer du inte förbi den så kan du inte nå stora delar utav bygget.

Dock har det förvarats halmbalar på bottenplan i x antal år(endast vintertid?) vilket man bör tänka på innan man bara springer in. Finns inte så mycket att se där inne, rätt så tomt... fin byggnad dock.
Citera
2015-03-16, 19:00
Medlem
TheoriginalMasterZs avatar
Körde förbi Billesholm idag. Slog som vanligt ett öga mot gamla gullfiberkontoret.....

http://imgur.com/a/NHreP
Citera
2015-05-05, 21:03
Medlem
Otems avatar
Expressen tar upp Sjöholmens station.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sista-taget-har-gatt--stationen-star-helt-ode/

Sista tåget har gått – stationen står helt öde.

Citat:
På tåget till Sjöholmens station bänkade sig stadsfolket för att njuta
av sommar, sol och frisk luft på sommarpensionatet fjärran stadens
bråk, larm och sot.

Citat:
Men när familjerna började göra dagsutflykter i bil blev det början
till slutet för sommarnöjet vid Sjöholmen. Nu har naturen börjat
återerövra det forna sommaroasen. Medan X2000-tågen forsar förbi
strax inpå knuten.

Kul att tidningarna tar upp gamla ting!
Citera
2015-07-19, 14:44
Medlem
http://www.expressen.se/kvallsposten/skulle-skydda-mot-fiendens-bomber/
Citera
2015-07-20, 20:45
Medlem
Gustavoss avatar
Nån som vill hänga med på UE i skåne nån dag? MVH Gustav
Citera
2015-07-21, 18:30
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavos
Nån som vill hänga med på UE i skåne nån dag? MVH Gustav
Ja varför inte? Vad har du för objekt i tankarna? Har du tillgång till bil eller betalar du del av bränslekostnaderna? Svara via PM. Har x veckor semester kvar att utnyttja...
Citera
2015-07-21, 21:06
Medlem
Earees avatar
Någon som har något tips på ställen kring Trelleborg och bort mot Ystad? Är bilburen. Skicka gärna ett PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in