• 3
  • 4
2014-01-30, 10:05
Medlem
Nochillss avatar
Jag har skrivit till TS, Danne701 för att få veta mer om vad han tänker göra med sin tinnitus men har inte fått nåt svar alls. Livet är till för att njutas av och inte för att plågas av i oändlighet...

Jag opererade min vänstra axel för 7 år sen efter att ha haft stora problem med axelns många, upprepade urluxeringar. Min gissning är att stressen 1 år efter operationen av axelns molande värk, bidrog till att jag fick en sån våldsam tinnitus.
Idag efter 7 stycken kraniosakrala terapi behandlingar, så har jag inte längre kvar nån molande värk i vänster axel varje gång som jag ska bära tunga grejer.

Okej, det brusar fortfarande litegrann men jag blir inte längre lika fort trött längre i huvudet då det är mycket ljud omkring. Nej för mig så är kraniosakral terapi den bästa resan som jag har gjort på många år, även om det är en inre, psykisk behållning.
Citera
2014-09-05, 11:12
Medlem
Hej SonOfNature & Alla andra!
Jag har hört mycket bra om CST - min kompis som krossat sin rygg efter en truckolycka blev väldigt bra hjälpt av detta. Har var tidigare en skeptiker till alternativmedicin, men efter att ha varit en del av Sjukvårdslogin (få stå i kö i ett år för att få veta att de inte vet nått, inte tror att det är något fel och inte vill göra något för att hjälpa dig, så tappar man förtroendet lätt.)

Jag har länge tänkt att jag vill göra CST av andra anledningar, men nu när det blev sämre i öronen pga. en incident så känns detta relevant. Kanske kan få rätt på lite olika saker samtidigt.

Jag vet också så jag pratat med Bröderna Tranberg här i GBG om detta att man gör det så fort som möjligt är alltid bättre än att vänta.

Jag blev mycket hoppfull av dina inlägg! Tack för detta Återkommer när jag lärt mig mer.
Lugn & Kärlek!
Citera
2016-02-13, 15:42
Medlem
Nochillss avatar
Det är snart 2 år sen jag senast var till en CST-terapeut och hon trodde inte att jag skulle kunna helt eliminera min tinnitus genom fler återbesök. Jag har läst på nätet om folk som det har tagit mellan 1-2 år och minst CST 10-15 behandlingar för att bli besvärsfria.
Eftersom jag numera har en lindrig tinnitus som fortfarande stör mig under lugna stunder så har jag beställt en Craniocradle från en firma i Stockholm.

https://www.youtube.com/watch?v=l8SIOxBCd7A

Det är tydligt att massage vid bakhuvudet och ländryggen är effektivast för att rehabilitera och läka det Centrala Nervsystemet. Efter två veckors användning bara 1 gång i veckan så tycker jag mig uppleva en klar förbättring och dämpning av ljudnivån.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in