Citat:
Ursprungligen postat av Danne701
tinnitus kan bero på flera faktorer. Tinnitus som inte är relaterad till skada av högljudd är en symptom som kan botas om du hittar felet hehe :P, kan vara allt från fel i ryggen till tumör,problem med lungor , för stark magsyra ,problem med tarmen . jag har ingen aning om varför jag fick min tinnitus men i samband med kamomill te och aerius så går den nästan bort .. så att om det funkar för mig kan det kanske funka för andra kan vara värt att ge det en chans

kamomill te är billigt 20:- eller något finns i ica /konsum etc. och aerius är en allergi tablet ligga där mellan 50:-

Inte helt korrekt. Man kan även få tinnitus av trauma mot huvudet t.ex, och det går inte att bota än tyvärr.
Ditt förslag kan säkert hjälpa vissa, men det fungerar tyvärr inte för mig. Jag dricker ofta kamomillte, och har Aerius för allergi -och det har ingen effekt på min tinnitus

Sedan kan jag rekommendera dig att prova kamomillte i lösvikt. Då får du 100% kamomill som smakar otroligt mycket bättre än den i påsar. Det kanske skulle hjälpa mot din tinnitus ännu mer