• 1
  • 2
2013-03-30, 20:25
Medlem
Hej detta gör jag för att lindra min tinnitus

koka 250 ml vatten och ta 3 påsar av kamomill te sedan tar jag en Aerius tablett och det lindrar min tinnitus .. skumt... hoppas att det hjälper någon

om inte det hjälper dig kan du testa andra tips

1. se till att du får i dig Zinc /spenat / broccoli
2. undvika kakao / choklad
3. socker är det viktigast att undvika detta gäller även fruktos när jag äter socker så stiger min
tinnitus stark
4. För några att undvika kaffe är en stor hjälp / jag själv lägger ingen märke
5. ta omega3 / tar jag mer än vanligt så tjuter mina öron

Jag har läst att vissa utforskare har kommit fram med en viss drog för att bota tinnitus jag hoppas på det blir aktivt snart

http://www.dailymail.co.uk/health/ar...reatments.html

vad ni gör för att lindra eran tinnitus?
Senast redigerad av Danne701 2013-03-30 kl. 20:29.
Citera
2013-03-30, 20:40
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne701
Hej detta gör jag för att lindra min tinnitus

koka 250 ml vatten och ta 3 påsar av kamomill te sedan tar jag en Aerius tablett och det lindrar min tinnitus .. skumt... hoppas att det hjälper någon

om inte det hjälper dig kan du testa andra tips

1. se till att du får i dig Zinc /spenat / broccoli
2. undvika kakao / choklad
3. socker är det viktigast att undvika detta gäller även fruktos när jag äter socker så stiger min
tinnitus stark
4. För några att undvika kaffe är en stor hjälp / jag själv lägger ingen märke
5. ta omega3 / tar jag mer än vanligt så tjuter mina öron

Jag har läst att vissa utforskare har kommit fram med en viss drog för att bota tinnitus jag hoppas på det blir aktivt snart

http://www.dailymail.co.uk/health/ar...reatments.html

vad ni gör för att lindra eran tinnitus?

Jag har gett upp att försöka lindra min tinnitus... det är aldrig något som fungerar ändå. Jag blev faktiskt erbjuden av en tidningsblaska att vara med i ett experiment, men tackade nej. Det var ändå bara en slags reklamgrej för att kunna sälja en viss artikel
Om det kommer en drog för att bota tinnintus, så ställer jag mig först i kön. Det skulle vara helt fantastiskt, fast jag tror inte på det. Dom vet ju knappt varför det piper och har sig, så hur ska dom då kunna bota det?
Citera
2013-03-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Jag har gett upp att försöka lindra min tinnitus... det är aldrig något som fungerar ändå. Jag blev faktiskt erbjuden av en tidningsblaska att vara med i ett experiment, men tackade nej. Det var ändå bara en slags reklamgrej för att kunna sälja en viss artikel
Om det kommer en drog för att bota tinnintus, så ställer jag mig först i kön. Det skulle vara helt fantastiskt, fast jag tror inte på det. Dom vet ju knappt varför det piper och har sig, så hur ska dom då kunna bota det?

tinnitus kan bero på flera faktorer. Tinnitus som inte är relaterad till skada av högljudd är en symptom som kan botas om du hittar felet hehe :P, kan vara allt från fel i ryggen till tumör,problem med lungor , för stark magsyra ,problem med tarmen . jag har ingen aning om varför jag fick min tinnitus men i samband med kamomill te och aerius så går den nästan bort .. så att om det funkar för mig kan det kanske funka för andra kan vara värt att ge det en chans kamomill te är billigt 20:- eller något finns i ica /konsum etc. och aerius är en allergi tablet ligga där mellan 50:-
Citera
2013-03-30, 21:19
Medlem
Spadess avatar
Citat:

Är du deppig bryr du dig om pipet. Annars inte. Det tjuter i 5 olika frekvenser när man kommer hem på fyllan men inte fan bryr man sig då.
Citera
2013-03-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne701
tinnitus kan bero på flera faktorer. Tinnitus som inte är relaterad till skada av högljudd är en symptom som kan botas om du hittar felet hehe :P, kan vara allt från fel i ryggen till tumör,problem med lungor , för stark magsyra ,problem med tarmen . jag har ingen aning om varför jag fick min tinnitus men i samband med kamomill te och aerius så går den nästan bort .. så att om det funkar för mig kan det kanske funka för andra kan vara värt att ge det en chans kamomill te är billigt 20:- eller något finns i ica /konsum etc. och aerius är en allergi tablet ligga där mellan 50:-

Inte helt korrekt. Man kan även få tinnitus av trauma mot huvudet t.ex, och det går inte att bota än tyvärr.
Ditt förslag kan säkert hjälpa vissa, men det fungerar tyvärr inte för mig. Jag dricker ofta kamomillte, och har Aerius för allergi -och det har ingen effekt på min tinnitus
Sedan kan jag rekommendera dig att prova kamomillte i lösvikt. Då får du 100% kamomill som smakar otroligt mycket bättre än den i påsar. Det kanske skulle hjälpa mot din tinnitus ännu mer
Citera
2013-03-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Är du deppig bryr du dig om pipet. Annars inte. Det tjuter i 5 olika frekvenser när man kommer hem på fyllan men inte fan bryr man sig då.

Åh nej, varför skulle det ha med deppighet att göra? Har man kraftig tinnitus så kan det nästan förstöra en persons liv, och det har definitivt inget med om man är deppig eller ej att göra. Märklig sak att säga....Fast det gällde kanske bara dig själv?
Citera
2013-03-30, 21:38
Medlem
Citat:
Inte helt korrekt. Man kan även få tinnitus av trauma mot huvudet t.ex, och det går inte att bota än tyvärr.
Ditt förslag kan säkert hjälpa vissa, men det fungerar tyvärr inte för mig. Jag dricker ofta kamomillte, och har Aerius för allergi -och det har ingen effekt på min tinnitus
Sedan kan jag rekommendera dig att prova kamomillte i lösvikt. Då får du 100% kamomill som smakar otroligt mycket bättre än den i påsar. Det kanske skulle hjälpa mot din tinnitus ännu mer

det är sant att tinnitus efter en trauma är det väldiiiigt svårt att få bort . tinnitus efter en trauma är det samma som den skadade av högt ljud det har med att göra att den delen skickar signaler omständligt till hjärnan utan non-stop , sedan är det hjärnans jobb att göra det bästa för att maskera den ljuden som t.ex vi säger att du går in i en grovsoprum dina första 20 sekunder är FY FAN! VAD DET LUKTAR efter 5 min så luktar det inte så mycket längre , det har med att hjärnan har blivit van(maskerat bort) lukten det roliga är att om du stressar eller blir arg så tappar hjärnan kraften att maskera bort lukten - samma med tinnitus vid stress eller irritation så låter din tinnitus starkare , många maskerar sin tinnitus med visa (white noise) däremot så finns det ett fall där en kille opererade bort sin tinnitus via hjärnan
http://www.dailymail.co.uk/health/ar...y-America.html

ska ta mig och köpa lite lösvikt imorgon tack för tipset
Citera
2013-03-30, 21:38
Medlem
Spadess avatar
Citat:
Åh nej, varför skulle det ha med deppighet att göra? Har man kraftig tinnitus så kan det nästan förstöra en persons liv, och det har definitivt inget med om man är deppig eller ej att göra. Märklig sak att säga....Fast det gällde kanske bara dig själv?

Nu vet jag inte hur extremt det kan vara. Men när du ligger bakfull så är det ju som världens undergång med det där tjutet till skillnad från en vanlig dag när du kollar på tv och hör det. Så visst kan man hantera tinnitusen genom att bearbeta andra problem. Om du nu har några.
Citera
2013-03-30, 22:02
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte hur extremt det kan vara. Men när du ligger bakfull så är det ju som världens undergång med det där tjutet till skillnad från en vanlig dag när du kollar på tv och hör det. Så visst kan man hantera tinnitusen genom att bearbeta andra problem. Om du nu har några.

Saken är den att när man är sjuk eller har sänkt immunförsvar, så blir tinnitusen kraftigare. Det är nog därför du inte besväras så mycket av den i vanliga fall eftersom din tinnitus är ganska moderat.
Citera
2013-03-30, 22:30
Medlem
Spadess avatar
Citat:
Saken är den att när man är sjuk eller har sänkt immunförsvar, så blir tinnitusen kraftigare. Det är nog därför du inte besväras så mycket av den i vanliga fall eftersom din tinnitus är ganska moderat.

Jo delvis det. Men jag har också haft det sen liten. Man vänjer sig ju såklart om man vill. Det jobbiga är när det varje halvår introduccleras eta nytts slags pip. Då måste man vänja sig med dem också.

Ser förövrigt hela alltet där man skriver som helt i 3D. Wow
Citera
2013-03-30, 22:40
Medlem
Citat:
Jo delvis det. Men jag har också haft det sen liten. Man vänjer sig ju såklart om man vill. Det jobbiga är när det varje halvår introduccleras eta nytts slags pip. Då måste man vänja sig med dem också.

Ser förövrigt hela alltet där man skriver som helt i 3D. Wow

Ibland så sjunger jag i stämmor med mina tinnitusljud
Citera
2013-06-21, 13:36
Medlem
Citat:

Jodå, om du är stressad eller deprimerad på riktigt försvagas hjärnans förmåga att hantera tinnitustjutet och den kan alltså uppfattas som värre än den är. Du kanske har "habituerat" till den och råkar ut för någon sorts depression. Då KAN det vara så att pipet ökar i styrka, så som du uppfattar det.

Sen kan man förstås bli deprimerad av sin tinnitus också, men det är en annan sak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in