Citat:
Ursprungligen postat av DenNyaDealen
Det är konsekvensen av det liv vi lever. Människosynen är så snäv och allt går så fort. Är du för planerande har du autism, är du för spontan har du ADHD. Vi ser alla dessa idéer i filmer/media, ideal vi vill uppnå och leva efter. En slags omöjlig "medelmåtta" som få lyckas hamna i.
De som väl lyckas hamna i medelmåttan har dödat sin personlighet och mentala väldmående genom att stimulera sig med alla dessa manicker. iPods, iPads, datorer, massmedia med mera är som ett opium för folket. Allt görs för att fly längre och längre ifrån våran sanna ontologi som människor, från våra "omöjliga" drömmar och önskningar för att sedan indoktrineras. Slutligen så passar vi in i dessa stadgar som etablissemanget upprätthåller med kulturmarxismen som råder och finner en gemenskap.
Denna gemenskapens lagar är just denna opersonlighet som råder mellan människor. En hel befolkning har blivit introverta och så karriärsinriktade att man kämpar som djur för att fly ifrån våra mest banala behov som människor.
Umgänge för umgängets skull, lycka och tillfredställelse är alla "bara" känslor. Det finns inget ändamål, inget produktivt med känslor längre. Vi kan lika gärna börja poppa benso dag ut och dag in, känslor, idéer och en känsla av etik behövs inte längre, och kan i själva verket vara hämmande för din egna utveckling inom den aktuella diskursen i samhället.
Etablissemanget är väl medvetna om detta, och använder det som ett skydd. De behöver inte ens utöva makt, folket sinsemellan fryser ut oliktänkare till den grad att de blir helt förstörda och ensamma, depriverade från all social kontakt.
TS verkar ha en existentiell kris. Det är det livet vi lever i, 2013 Sverige. I all hysteri kring teknik, produktivitet och förblindning genom denna absurda humanistiska agenda så glömmer vi bort det minsta vi behöver för överlevnad. Vi har mat, dryck, tak över huvudet och biologiskt mår vi toppen, men som tänkande människor är vi utbytbara, strippade på all våran betydelse som individer och bara en siffra i statistiken.
Jag reflekterar så mycket över hur samhället ser ut, hur vi alltid strävar efter att passa in, går man sin egen värld blir man oftast inte accepterat, den där jävla konformiteten finns där ständigt. Jag har alltid varit lite "annorlunda" så att säga, står ut från mängden, så för mig känns det extra jobbigt i vardagen. Jag förstår mig inte på samhället vi lever i, hur folk bemöter varandra, hur man ska leva sitt liv. Det känns så meningslöst att sträva efter normer och konformitet när man ändå lever en så kort tid på den här jorden.
Snart får jag väl kortslutning i hjärnan