Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-24, 13:59
  #1
Medlem
Jag har då hållit på ett tag. Även om jag har målet i skallen, så som försöka jogga tre-4 gånger i veckan. Så blir det ett sådant patetisk resultat att jag kanske bara joggar 1-2 gånger i veckan. Ibland 1. Och vissa veckor har man inte joggat alls.

Nu för bara några minuter sedan, så tog jag min jogging runda. Nyligen käkat god frukt, och tänkt på vätskan. Alldeles strax skall man käka mat. Sedan kommer antagligen vila. Min undring är då, om det skulle göra nåt om man motionerar om ca 1 & en halvtimme. Eller bör jag endast sitta och vila, T.ex sitta vid datorn och låta musklerna vila?

Det punkten för min del känns lite drygt. Just därför undrar jag om det skulle göra något om jag faktiskt gick ut och tog en fin promenad.

Jag undrar samt också om jag väntar till klockslagen 17:00 ungefär, och börjar ut och jogga igen. Skulle det göra nåt? I och med att jag har varit lite slarvig med joggingen så skulle det kännas lite skönt om man var lite extra hård mot sig själv, idag.

Tack på förhand!

Mvh Snep
Citera
2013-03-24, 14:07
  #2
Medlem
Sneks avatar
Känn efter själv. Har du träningsvärk i benen och är totalt orkeslös så stanna hemma och glo på TV:n eller nåt. Känner du att det finns energi och motivation till att gå ut och jogga igen så för all del, gör det. Börjar en viss smärta smyga sig på under nästkommande jogging runda, sakta ner och gå eller vänd hem.
Citera
2013-03-24, 14:09
  #3
Medlem
Jag tycker att man som amatör inte ska ta igen missade löppass genom att springa extra många pass på kort tid för att kompensera. Skaderisken ökar en hel del så det är inte värt det. Promenera kan du göra varje dag om du känner för det. Promenader är skonsamt mot kroppen, men personligen ser jag inte det som träning. Det kan folk hålla på med som av olika skäl inte kan springa, men det är inget som man bygger någon kondition på.
Citera
2013-03-24, 14:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snek
Känn efter själv. Har du träningsvärk i benen och är totalt orkeslös så stanna hemma och glo på TV:n eller nåt. Känner du att det finns energi och motivation till att gå ut och jogga igen så för all del, gör det. Börjar en viss smärta smyga sig på under nästkommande jogging runda, sakta ner och gå eller vänd hem.
Det var då ungefär min första tanke. Att jag då skall gå ut efter min energi. Har man energi så kanske jag skall ta en runda till.

Men kände att jag borde fråga i ett forum, men såklart är man lite kritisk. Men det känns ju iförsig bättre om man får svar, istället för att gå runt och grumbla för sig själv.

Men min tanke var då att även om jag känner att jag har okren, så kan jag ta en runda till. Men det kanske inte blir bra i alla fall. Målet med min jogging är för det mesta del på grund av min hälsa, sedan om man får lite bättre kropp, så är det ju en bonus, och inget som man tackar nej till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback