2014-04-17, 13:16
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purpurgul
Jag tror att det hade vart svårt att genomföra. Hur menar du att man skulle göra detta?

Tanken var väl att Blizz får utgå från de kända decklistorna som finns ute, t.ex. control warrior är ju en av de som i princip använder samma kort utan undantag. Men det var bara en tanke som swishade förbi. Det var snarare konceptet jag gillade och undrade över än ett realistiskt genomförande.

Citat:
Ursprungligen postat av irken
Låter extremt dumt bara, hur ska man avgöra vad som är en viral deck? Om jag spelar "midrange" hunter utan Higmane's är det "samma" deck eller inte? Nja, tror det skulle bli krånligt bara.

Alla virala deck finns ju ute på till exempel Hearthpwn, och man märker ju snabbt vilka som blir populära och inte, det är dem man får utgå ifrån. Och nej, det skulle vara ett annat deck. Men min fråga var inte så genomtänkt, kom på den när jag svarade på det andra inlägget och i all sanning är jag så extremt laidback att det kändes helt okej ändå.
Citera
2014-04-17, 13:29
Medlem
irkens avatar
Men det jag menade är att det blir problem - om jag byter ut ett kort i kontroll warrior så är det ju fortfarande en kontroll warrior deck, men det är ju inte samma deck ändå. Byter man ut fem kort i en deck så kan den ju ändras totalt.
Citera
2014-04-17, 13:33
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Vilken 1-drop minion tycker ni är den bästa?

Skulle nog säga leper gnome. Flame imp dör till en 2/1 och har orsakat tre skada på din hero medan leper är "spendable" och garanterar oftast minst 4 dmg.
Citera
2014-04-17, 14:00
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Skulle nog säga leper gnome. Flame imp dör till en 2/1 och har orsakat tre skada på din hero medan leper är "spendable" och garanterar oftast minst 4 dmg.
För att inte tala om lategame när man topdeckar, har man ~10 HP och får en flame imp så är det 30% utav ens HP medans gnome gör 2 damage till motståndaren helt gratis.
Citera
2014-04-17, 14:38
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Nu vet jag inte vad punktknulleri skulle betyda men ja det tycker jag

Det beror helt på vilken klass man spelar och vilka kort man drar. Är man mage och spelar som tvåa så kan man snabbt få upp en Mana Wyrm, jag har själv råkat ut för att möta en sån.

Runda 1 - Mana Wyrm + Coin + Mirror Image (Mana Wyrm 3/3)
Runda 2 - 2 x Arcane Missiles/Arcane Explosion/Mirror Image (Mana Wyrm 5/3)

Annars skulle jag säga Flame Imp.
Citera
2014-04-17, 17:02
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte vad punktknulleri skulle betyda men ja det tycker jag ;)

Helt klart Argent squire!
Citera
2014-04-17, 17:03
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Det beror helt på vilken klass man spelar och vilka kort man drar. Är man mage och spelar som tvåa så kan man snabbt få upp en Mana Wyrm, jag har själv råkat ut för att möta en sån.

Runda 1 - Mana Wyrm + Coin + Mirror Image (Mana Wyrm 3/3)
Runda 2 - 2 x Arcane Missiles/Arcane Explosion/Mirror Image (Mana Wyrm 5/3)

Annars skulle jag säga Flame Imp.
Dock så är det väldigt onödigt att coina & göra mirror image turn ett redan, för det finns inget 2 drop som kan göra 3 damage i samma runda. Och, har man en spell som kan döda den (Till exempel Frost Bolt) så skyddar inte heller mirror image'sna. Bättre vänta till turn 2 & göra mirror image om ingen har något på bordet.
Citera
2014-04-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Tanken var väl att Blizz får utgå från de kända decklistorna som finns ute, t.ex. control warrior är ju en av de som i princip använder samma kort utan undantag. Men det var bara en tanke som swishade förbi. Det var snarare konceptet jag gillade och undrade över än ett realistiskt genomförande.

Vet inte riktigt om jag ens gillar idén men det spelar nog ingen roll. Tror att det är både för krångligt att utföra och för oönskat för att det skulle komma. Kanske några kodar ihop något privatversion med något sånt. Metan ändras ju dock hela tiden så det skulle kräva mycket underhåll.
Citera
2014-04-17, 18:03
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte vad punktknulleri skulle betyda men ja det tycker jag

Jag gillar Worgen infiltrator nu i och med att de flesta lirar 2 toughness monster som 2-dropare. Denna förhindrar i princip en sådan play. Det beror däremot helt på vilket deck du spelar och vad du möter. Mana Wyrm och Flame imp är trevliga oxå.
Citera
2014-04-17, 21:16
Medlem
Poro_poikas avatar
På tal om favorit 1 drop minions, vilka är era favorit minions för varje mana crystal. dvs 1-10

1. Northshire Cleric (Spelar mycket priest.)
2. Wild Pyromancer (Kan ge en otroliga boardclears.)
3. Harvest Golem (Helt enkelt en stark minion.)
4. Keeper of the Grove (Möjligheten att välja mellan 2dmg och silence.)
5. Druid of the Claw (Charge eller taunt +2 health.)
6. Cabal shadow priest (Otroligt irriterande ifall man lyckas stjäla t.ex. en harvest golem.)
7. Ancient of Lore (Sjukt bra.)
8. Tirion Fordring (Put your faith in the light!)
9. Malygos (for the lulz.)
10. Deathwing (Deathwing.)
Citera
2014-04-17, 21:23
Medlem
BiffenEks avatar
Hur ser EU metat ut just nu?
Citera
2014-04-17, 22:17
Medlem
Poro_poikas avatar
Citat: