Citat:
Fyfan är så jävla less på detta jävla spelet, fattar inte hur man bygger hyfsade deck eller ska tänka när man spelar. Kollar även på Trump men blir inte ett dugg klokare av det.
Hade som bäst rank 14 men kommer fan inte förbi 19 längre
, någon som har någon nybörjarvänlig guide som går igenom alla termer som control deck, rush deck, hur man ska tänka etc.
Hade som bäst rank 14 men kommer fan inte förbi 19 längre

När jag bygger decks så tänker jag i första hand vilken spelstil det ska ha, kontroll/aggro/mix. Sen tänker jag på vad som kan tänkas ha synergi. T.ex. spelar jag mycket pala och brukar lägga vikt på mina reqruits i början. Blessing of Might är ett ganska dåligt kort om du måste tradea en reqruit med den, men med argent protector är det en klockren kombo, en 4/1 och en 2/2 kvar på bordet mot en 4 hp minion. Efter det tänker jag vad som är starka minions, generellt och inom synergin i klassen. Yetin är ju ett känt sånt exempel eftersom du ofta får 2 för 1 om du lirar den tidigt.
Lite så du ska tänka när du spelar också. Misstaget många gör är att de "måste" ha bort det där större hotet som är på planen just nu. Då slänger de dom två små minions in i honom och en consecrate eller w/e och kan sen spela ut en reqruit eller nåt annat wimpy, istället för att spela ut fler minions som kan ta hand om det uppkommande rundor. Andra är rädda för att slänga ut nåt som tradear jämnt eftersom de alltid vill ha bättre trades, men det kommer inte funka. Det är så Trump kör, och han gör det absolut inte komplicerat. Spela ut fler minions, låt det ta hand om sig självt med lite eftertanke om vad som kan komma förstås, men överexpandera inte, särskilt om det är en klass med mycket AOE. Kontrollera inte bordet till 100% hela tiden utan du måste våga ta chanser mot face när det ser bra ut. Fast sen får man ju spela väldigt annorlunda mot olika klasser. Mot priest måste du rensa bordet asap annars skenar det iväg.