2014-04-17, 09:07
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farmingpike
Fyfan är så jävla less på detta jävla spelet, fattar inte hur man bygger hyfsade deck eller ska tänka när man spelar. Kollar även på Trump men blir inte ett dugg klokare av det.
Hade som bäst rank 14 men kommer fan inte förbi 19 längre , någon som har någon nybörjarvänlig guide som går igenom alla termer som control deck, rush deck, hur man ska tänka etc.

När jag bygger decks så tänker jag i första hand vilken spelstil det ska ha, kontroll/aggro/mix. Sen tänker jag på vad som kan tänkas ha synergi. T.ex. spelar jag mycket pala och brukar lägga vikt på mina reqruits i början. Blessing of Might är ett ganska dåligt kort om du måste tradea en reqruit med den, men med argent protector är det en klockren kombo, en 4/1 och en 2/2 kvar på bordet mot en 4 hp minion. Efter det tänker jag vad som är starka minions, generellt och inom synergin i klassen. Yetin är ju ett känt sånt exempel eftersom du ofta får 2 för 1 om du lirar den tidigt.

Lite så du ska tänka när du spelar också. Misstaget många gör är att de "måste" ha bort det där större hotet som är på planen just nu. Då slänger de dom två små minions in i honom och en consecrate eller w/e och kan sen spela ut en reqruit eller nåt annat wimpy, istället för att spela ut fler minions som kan ta hand om det uppkommande rundor. Andra är rädda för att slänga ut nåt som tradear jämnt eftersom de alltid vill ha bättre trades, men det kommer inte funka. Det är så Trump kör, och han gör det absolut inte komplicerat. Spela ut fler minions, låt det ta hand om sig självt med lite eftertanke om vad som kan komma förstås, men överexpandera inte, särskilt om det är en klass med mycket AOE. Kontrollera inte bordet till 100% hela tiden utan du måste våga ta chanser mot face när det ser bra ut. Fast sen får man ju spela väldigt annorlunda mot olika klasser. Mot priest måste du rensa bordet asap annars skenar det iväg.
Citera
2014-04-17, 09:13
Medlem
TheBoots avatar
Vad hade ni tyckt om en gamemode där alla de större decken är bannade och man måste byta ut minst (säg 3-5 kort) från vad som är standard? Jag hade nog gillat det, känns som att spelet hade utvecklats mycket mer då när man upptäcker andra roliga deck som går att köra. Efter hand som fler decks blir virala bannas dom osv.
Citera
2014-04-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Vad hade ni tyckt om en gamemode där alla de större decken är bannade och man måste byta ut minst (säg 3-5 kort) från vad som är standard? Jag hade nog gillat det, känns som att spelet hade utvecklats mycket mer då när man upptäcker andra roliga deck som går att köra. Efter hand som fler decks blir virala bannas dom osv.

Jag tror att det hade vart svårt att genomföra. Hur menar du att man skulle göra detta?
Citera
2014-04-17, 10:51
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Spela Jaraxxas mot en Warlock är dock farligt, eftersom Jaraxxas är en demon, och Sacrificial Pact funkar på honom.

Vi pratar inte om någon "jaraxxas"
Citera
2014-04-17, 11:12
Medlem
Poro_poikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Vi pratar inte om någon "jaraxxas"

Kommer du med någonsin med något vettigt att säga i den här tråden, eller är det främst punktknulleri och andra dryga kommentarer?
Citera
2014-04-17, 11:42
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Låter extremt dumt bara, hur ska man avgöra vad som är en viral deck? Om jag spelar "midrange" hunter utan Higmane's är det "samma" deck eller inte? Nja, tror det skulle bli krånligt bara.
Citera
2014-04-17, 12:16
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poro_poika
Kommer du med någonsin med något vettigt att säga i den här tråden, eller är det främst punktknulleri och andra dryga kommentarer?

Nu vet jag inte vad punktknulleri skulle betyda men ja det tycker jag

Vilken 1-drop minion tycker ni är den bästa?
Citera
2014-04-17, 12:26
Medlem
Nu finns hearthstone på Ipad i Sverige! Jag har Ipad 3 och tycker väl att det finns tendens till lagg ändå. Det är ett rätt krävande spel trots allt..vet faktiskt inte om jag gillar Ipad-versionen. Hatar att sitta hukad framför en liten skärm, ett par spel innan man lägger sig lär det dock bli men kommer nog fortsätta spela det på PC även i fortsättningen.
Citera
2014-04-17, 12:27
Medlem
Poro_poikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Nu vet jag inte vad punktknulleri skulle betyda men ja det tycker jag

Vilken 1-drop minion tycker ni är den bästa?

Det är när man knullar en punkt t.ex. ditt förra inlägg om JARAXXUS, EREDAR LORD OF THE BURNING LEGION.

On topic: Flame imp.
Citera
2014-04-17, 12:36
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Det är när man knullar en punkt t.ex. ditt förra inlägg om JARAXXUS, EREDAR LORD OF THE BURNING LEGION.

Kalla mig trög man jag förstår inte.

Citat:
On topic: Flame imp.

Indeed!
Citera
2014-04-17, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farmingpike
Fyfan är så jävla less på detta jävla spelet, fattar inte hur man bygger hyfsade deck eller ska tänka när man spelar. Kollar även på Trump men blir inte ett dugg klokare av det.
Hade som bäst rank 14 men kommer fan inte förbi 19 längre , någon som har någon nybörjarvänlig guide som går igenom alla termer som control deck, rush deck, hur man ska tänka etc.

Att du ens frågar en sån sak, finns ju massor av guider på nätet. Trump är dålig på att förklara vad han gör, honom bör du inte titta så mycket på. Välj Reynad istället.
Citera
2014-04-17, 12:48
Medlem
Poro_poikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Att du ens frågar en sån sak, finns ju massor av guider på nätet. Trump är dålig på att förklara vad han gör, honom bör du inte titta så mycket på. Välj Reynad istället.

Reynad är för skön! https://www.youtube.com/watch?v=CvZMjtssIKw Slutet är klockrent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in