2013-03-21, 19:02
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmja
Kan se humorn i din kommentar men det där stämmer ju inte riktigt, om jag slänger 5 paket mjölk om dagen, har jag då slängt ~100 glas oboy?

Om du är den enda som har mjölk och jag är den enda som har Oboy pulvret så tycker jag faktiskt du slänger c:a 100 glas Oboy ja...
Citera
2013-03-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Om du är den enda som har mjölk och jag är den enda som har Oboy pulvret så tycker jag faktiskt du slänger c:a 100 glas Oboy ja...

Okej, om vi går på din linje.. du har bara Oboy-pulver till ett glas. Med andra ord har du bara dödat en ofödd unge varje gång din lust faller på
Citera
2013-03-21, 19:11
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmja
Okej, om vi går på din linje.. du har bara Oboy-pulver till ett glas. Med andra ord har du bara dödat en ofödd unge varje gång din lust faller på

Inte om jag donerar mina ofödda ungar :-) eller get lucky och kan få femlingar
Men jag förstår dig och håller med :-)

Nää som jag sade handlar det väl egentligen om gränsdragningar...

Min egen är nog snarlik abort lagen vi har idag...
Citera
2013-03-22, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Flugor är irriterande jävlar som förtjänar döden. Detsamma kan man säga om festingar som ger dig sjukdomar.
Festing var ett roligt ord. Är det sådana som sprider klamydia?
Citera
2013-03-22, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjukhusclown
Därför vi lever i en sjuk värld. Det är okej att mörda 10000-tals ofödda barn men absolut inte okej att smiska ett barn som slagit sönder sin pappas laptop med golfklubba.
Det är okej att mörda 10000-tals ofödda laptopssönderslagare.
Då slipper pappa bli pappa också.
Bäst vore förstås om sterilisering var en del av värdegrunden.
Citera
2013-03-22, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxycodone
Pandor är utrotningshotade och dom irriterar oss inte lika mycket som flugor, myggor och fästningar.
Helt riktigt. Individens värde är beroende av antalet individer av den art, eller ras, denne tillhör.
Om det anlände 300 pandor till Sverige varje dag, dag efter dag, år efter år
skulle vår kärlek till pandor efterhand övergå i hat.

Julflugan, den där ensamma, yrvakna flugan som kan dyka upp inomhus mitt i vintern,
den är det väl ingen som vill döda?
Den har ett värde.

"Fästingar". Inte "fästningar".
Citera
2013-03-25, 14:58
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriver
Helt riktigt. Individens värde är beroende av antalet individer av den art, eller ras, denne tillhör.
Om det anlände 300 pandor till Sverige varje dag, dag efter dag, år efter år
skulle vår kärlek till pandor efterhand övergå i hat.

Julflugan, den där ensamma, yrvakna flugan som kan dyka upp inomhus mitt i vintern,
den är det väl ingen som vill döda?
Den har ett värde.

"Fästingar". Inte "fästningar".

Håller inte med. Även fast jag skulle se en fästing var 10:de år så skulle jag vilja mörda den. Jag tycker att fästingar är vidriga jävla äckelvarelser. Kattor ser jag varje dag men inte tycker jag mindre om dem för det, jag älskar fortfarande kattor.
Citera
2013-03-26, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8080
Håller inte med. Även fast jag skulle se en fästing var 10:de år så skulle jag vilja mörda den. Jag tycker att fästingar är vidriga jävla äckelvarelser. Kattor ser jag varje dag men inte tycker jag mindre om dem för det, jag älskar fortfarande kattor.
Håller med. Det är olika gränser för olika arter/raser.
Fästingen är ett intressant djur. Jag har själv en speciell plats i helvetet för det djuret, och det finns många som uttrycker sig i samma riktning.
Ett djur som är stort nog att ses med ögat, men helt saknar allt som väcker medkänsla.

Jag tror att "kattor" är plural av "katta" (honkatt), och plural av "katt" är "katter".
Och så är det "10:e". Om jag inte tar fel.

Om du såg en fästing inte oftare än en på tio år tror jag att beskrivningen "vidriga jävliga äckel" hade inskränkt sig till "vidriga".
Citera
2013-03-26, 13:00
Medlem
Megasavantens avatar
Suck. Tänk så mycket dumheter i en och samma tråd.

En panda har ett känslocentra och kan känna av smärta. Flugor däremot, har en helt annan CNS-struktur vilket gör att de inte kan känna omvandla en negativ stimulus till en känslomässig upplevelse.
Citera
2013-03-26, 23:57
Medlem
Det är inte ok att döda en fluga. Däremot orsakar mordet på en fluga mindre skada på flugartens fortsatta överlevnad än vad mordet på en panda innebär för övriga pandors framtid.
Citera
2013-03-27, 00:57
Medlem
Det är inte okej att döda en fluga. Stackars mamma Petra Mede
Citera
2013-03-27, 01:25
Medlem
Sokans avatar
Tror det ligger lite i att pandan och hundvalpen stör dig ej medan insekter låter och flyger på din kropp så han får ju räkna med och dö om han kommer och flyger och sätter sig på mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in