Är nog ungefär som
Tradition. Tar inga droger (även om jag testat och är ett stort Hunter S. Thompson fan) och tycker hälsa är viktigt. Jag är nog ganska normal egentligen, och verkligen ingen snobb, men jag har märkt att jag överlag är väldigt "gammalmodig" av mig, lite "fin i kanten". Jag finner nöje i att brygga eget öl, tillaga långkok, läsa Dostojevskij och Hemingway, bära kostym och dricka singel malt. Min senaste hobby är foto (med en Leica från 50-talet) och svartvit-framkallning.
Religionen har varit obefintlig i mitt liv, fram tills nyligen. Jag har alltid varit övertygad ateist (och är fortfarande) men har på senare tid intresserat mig för österländsk religion och meditation och yoga. Även om den Abrahamitiska guden aldrig kommer vara en del av mitt liv har jag förståelse och respekt för andra människors tro. Jag tycker kyrkan borde vara en större del av och ta en tydligare roll i samhället.
Jag tror att jag framförallt är libertarian för att det är, i mina ögon, det enda civiliserade och
vettiga systemet. Jag tycker att vi idag lever i ett slags pseudosamhälle där vi agerar utan att egentligen veta varför. Om människor inte tillåts (tvingas) ta ansvar för sina egna handlingar och sitt eget liv kommer deras handlingar inte vara genomtänkta. Om vi tvingas leva för andras skull än vår egen kommer vi inte att kunna uppskatta andra människor eller oss själva. Jag tror rent allmänt att väldigt många av de problem vi har i samhället utmynnar ur just detta. Jag önskar att vi vuxna människor tilläts att vara de fantastiska, rationella och skapande varelser vi kan vara.
Sverige är, i detta syndens årtioende, inte mycket mer än en stort vuxendagis, befolkat av vuxna människor i mjukisbyxor och oformbara fettsprängda kroppar vars största nöje i livet ligger i hjärndöd tv-underhållning och spritfylla.
Avd. Bitterhet.
Citat:
Ursprungligen postat av Tradition
Jag skulle säga att jag lever ganska så konservativt. Jag tar inga droger, dricker med motta, håller mig i fysisk form, undviker skräp-serier på teve, läser mest klassisk litteratur, och klär mig ordentligt. Man kan säga att jag till stor del är libertarian just för att jag vill ha ett konservativt samhälle. För att främja sparsamhet, hårt arbete, frivillig solidaritet, familjens värde, goda dygder, redlighet, och anständighet, så krävs det att staten tar ett ordentligt steg tillbaka. Innerst inne tror jag människan vill vara just en människa, inte en hjärndöd robot som är slav under dekadensens och modernismens gissel.
Word.