2013-03-25, 18:25
  #565
Medlem
area50s avatar
Jag skulle försiktigt uppmana dom att sluta, för man vill ju inte bli kallad rasist
Citera
2013-03-25, 18:58
  #566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimbabwe-Rhodesia
För att det är tradition i Sverige att hålla tyst och hålla näven i fickan.

Kan du inte din historia, pöjk? (Eller jänta, om så skulle vara fallet.)

Ramlade över detta häromdagen, författat år 1925:

"Dellbon är icke endast bättre än sitt rykte, han är bättre än de flesta. Mellan dessa blåa berg lever en ovanligt livskraftig ras, innesittande med större möjligheter än flertalet av sina svenska bröder. Härmed vill jag icke ha sagt att det är riktigt och efterföljansvärt att skjuta med revolver i trängsel på dansbanor eller att ta till kniven i slagsmål. Icke heller vill jag försvara det här fordom praktiserade sättet att gå rättvisan i förväg och låta en och annan för allmänna säkerheten farlig individ försvinna. Slut citat.

Välkommen till Delsbo!"
http://www.delsboonline.se/empty_50.html

Näven må knytas i fickan när länsman ser på men råkar han titta åt ett annat håll så...
Citera
2013-03-25, 19:02
  #567
Medlem
Naturligtvis hjälper man INTE till. Det är statens problem.

STATENS PROBLEM!! De som importerar 100.000 dårar/år som på sikt oåterkalleligt kommer att ödelägga landet

Jag kommer möjligen att säga: Vad var det jag sa. Fuck you.
Citera
2013-03-26, 00:25
  #568
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Hot som hot, antingen regerar man instinktivt eller så gör man det inte, väldigt märklig uppdelning du gör. Kompis som attackeras då går du in, en försvarslös kvinna våldtas och du regerar inte. Det är inte på något sätt smart det är helt korrekt men antingen är man en sådan som agerar eller så är man det inte. Vad det inte det som du opponerande dig emot? Du tyckte mest att det var internet fittridderi? Men nu förstår man ju att det mest var rationaliseringar för att du själv är en feg liten ursäkt till man.

Fel, fel, fel, rätt och fel. Startat har jag mer eller mindre aldrig gjort men däremot så har jag aldrig backat eller ens tänkt på att backa om familj, polare eller försvarslösa kvinnor attackeras.

På vilket sätt är det inte "smart" att värna om sin egen hälsa genom att skita i att ingripa fysiskt för tredje mans räkning som dessutom inte har någon relation till? Att jag väljer att riskera hälsan för mina nära är inte det heller det "smartaste" för min egen hälsa men jag ser då ett värde att ingripa som kanske väger upp risken. Vad gäller "fittridderi" så är det en term jag inte är bekant med men om du syftar på att det är lätt att spela Allan bakom ett tangentbord så tycker jag att mina inlägg rörande detta är konsekventa med mina åsikter i övrigt. Nämligen att denna tråd leder till otroligt många stereotypa machoinlägg och jag är skeptisk till att andelen handlingskraftiga skulle vara representativ mot ett skarpt läge.

Jag har aldrig fått höra att jag varit vare sig feg, liten eller omanlig men det är ju därför Flashback finns. Ärligt talat så skiter jag väl i om du skulle agera på instinkt och ingripa eller inte, jag tycker som jag skrivit till enfindam eller vad hon hette innan att beteendet mycket väl kan vara beundransvärt. Däremot är merparten av machoinläggen här rätt skrattretande och vissa tar sig friheter att likställa helt olika situationer med en våldssituation.

Jag har hela tiden varit rak med att jag som regel inte har något intresse att ingripa fysiskt för någon jag inte känner om inte jag själv är hotad. Detta hindrar som jag skrivit innan inte att tillkalla polis och kanske störa gärningen på något sätt. Men som många andra börja härja om att det bara är att dyka in, det är inte jag så länge jag är sansad vilket jag oftast är om inte någon jävlas med mina närstående.

Jag kan även vika ner mig om det bara är mig det handlar om, detta är däremot inte lika lätt om någon man bryr sig om råkar illa ut, av någon märklig anledning.
Citera
2013-03-26, 00:44
  #569
Medlem
Fjodorovs avatar
Klart man ingriper. Vad är ni egentligen, konflikträdda små mesar som använder rationaliseringar för att slippa behöva göra något jobbigt för en gångs skull?

Skulle till och med göra det om det gällde en utländsk kvinna också, har man helt enkelt möjligheten så förhindrar man det.
Citera
2013-03-26, 22:31
  #570
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Klart man ingriper. Vad är ni egentligen, konflikträdda små mesar som använder rationaliseringar för att slippa behöva göra något jobbigt för en gångs skull?

Skulle till och med göra det om det gällde en utländsk kvinna också, har man helt enkelt möjligheten så förhindrar man det.
+1
Citat:
Ursprungligen postat av Vadimi
Undra hur många slöjor som skulle hjälpa mig om jag blev påhoppad av ett arabgäng?

Självklart skulle jag ingripa om det var en pågående våldtäkt i en park tex men inte om det var uppenbart en kommunistslyna som arabgänget kelade med.
Fler slöjor än infödda svenskar, vet detta av egen erfarenhet när jag råkat ut för olyckor och de enda som ens kommit fram och velat hjälpa en eller sett till att man är ok har varit invandare...

..be the change you want to see in the world
Citera
2013-03-26, 22:35
  #571
Medlem
Tveksamt. Liksom, det finns ju en del kvinnor man inte skulle pissa på om de så brann. Typ Maria Svedland. Och eftersom det sannolikt är svårt att avgöra vem det är som blir våldtagen i stundens hetta är det nog bäst att låta bli att ingripa. För säkerhetsskull.
Citera
2013-03-26, 22:55
  #572
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Klart man ingriper. Vad är ni egentligen, konflikträdda små mesar som använder rationaliseringar för att slippa behöva göra något jobbigt för en gångs skull?

Skulle till och med göra det om det gällde en utländsk kvinna också, har man helt enkelt möjligheten så förhindrar man det.

Lätt att säga att man skulle ingripa. Faktum är dock att ytterst få verkligen gör det och det där kan vara helt tvärtom om man säger en sak nu men agerar när det verkligen gäller. De värsta soldaterna i krig brukar vara de som innan tror de kommer vara värsta hjältarna när det är skarpt läge.

I just överfall vara sig våldtäkt, rån, misshandel etc handlar det oftast bara om att en ska våga agera så agerar resten. Är den där första smällen som är jobbig för folk, tänk om man hade fel och de bara gullade lite! Har någon agerat innan kan man alltid skylla på att den personen måste sett fel.
Citera
2013-03-28, 13:49
  #573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruccoless
Har du reggat dig idag före att skriva detta? Hoppas någon moderator finns inne, sjuka idiot

Kvinnor som utnyttjar sin sexualitet och armbågar sig fram på andras bekostnad ska lära sig att det är ett oacceptabelt beteende och att de därför riskerar att bli våldtagna. Vad är det du tycker är sjukt och idiotiskt med den åsikten?
Eller är du bara en sån där antidemokratisk politisk korrekt feministisk nasse som vill inskränka yttande och åsiktsfriheten? Kan du ge mig en vettig anledning till varför vi män skulle vilja hjälpa en feminist som blir våldtagen?
Citera
2013-03-29, 18:41
  #574
Medlem
SvensktWeinerbrods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Hade gjort det värre om det var en invandrare som försökte begå våldtäkten, alltså brukat mer våld.

Det där lät fel jag menade om det var en vit svensk kvinna som blev våldtagen
Citera
2013-03-30, 02:04
  #575
Medlem
Danneuslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Klart man ingriper. Vad är ni egentligen, konflikträdda små mesar som använder rationaliseringar för att slippa behöva göra något jobbigt för en gångs skull?

Skulle till och med göra det om det gällde en utländsk kvinna också, har man helt enkelt möjligheten så förhindrar man det.

Klart att man inte ingriper, bortsett då från att ringa polisen.

Man ska som civil person aldrig försöka förhindra ett brott. Det enda som sker är att man själv löper stor risk att råka illa ut.
Citera
2013-03-30, 02:16
  #576
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Klart att man inte ingriper, bortsett då från att ringa polisen.

Man ska som civil person aldrig försöka förhindra ett brott. Det enda som sker är att man själv löper stor risk att råka illa ut.

Rätt tråkigt och bedrövande resonerande, men kanske ack väl så sant. Ingriper du blir du antingen skadad själv eller om du lyckas förhindra något arresterad av polisen för att du brukat övervåld. Finns ju ett otal nära i tiden exempel på detta på folk som förhindrat brott men som sedan själva blivit satta i buren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in