Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nämen säger du det, då är han Koranens alltolkare? Han talar för alla världens muslimer? Du är helt förblindad av din illa dolda xenofobi. ISLAM är en jäkla religion, MÄNNISKOR är MÄNNISKOR. Förstår du skillnaden? Du känner inga muslimer därför ser du dem som en hotande massa, men hade lärt känna MÄNNISKOR som känt sig hemma religiöst i islam hade du sett MÄNNISKAN, inte RELIGIONEN.
Vi har fler likheter med varandra än skillnader; alla jordens folk bär på samma tankar, drömmar, önskningar. Det är DU som är fundamentalisten i sammanhanget. Att du dessutom hänvisar till fundamentalisten Stjärt Wilders säger allt om var du får din förvrängda information ifrån.
Jag hänvisade till honom eftersom användaren frågade var jag fått infon om att muslimska män i bla Holland anser att västerländska kvinnor har för mycket friheter, han är holländare och politiker så det kändes naturligt i sammanhanget.
Självklart ser jag skillnaden mellan islam och människorna och ja jag har träffat muslimer som inte är så "radikala" men deras religion gör sig påmind alldeles för ofta ändå. Helt plötsligt får de för sig att kräva bisarra rättigheter baserat på sin verklighetsfrånvarande kultur/religion. Varför ska de komma hit och bestämma? Hur länge ska vi tillmötes gå deras stenålderskultur? En frisk människa inser att islam inte passar in i västvärlden.
Om muslimerna nu måste följa koranen till varje pris så finns det betydligt lämpligare länder att bosätta sig i tex Saudiarabien. Där kan de få utöva sin religion dygnet runt utan att behöva oroa sig för diskriminering och annat som ligger högt upp på deras agenda. Mycket bättre än att komma hit och paratisera.
Hoppas att du är muslim själv för annars gör du dig väldigt dum genom att försvara detta felaktiga levnadssätt.