2013-03-25, 13:13
Medlem
Jag hade förintat förrödaren.
Citera
2013-03-25, 13:26
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petritos
Aa håller med dig! det var därför jag sa att det beror på person till person!
Menade bara att ifall en smal o liten kille på 50 kg kanske inte borde göra något rent fysiskt!
Vare sig han är jättemodig så borde han förmodligen inte gå på honom, eftersom om våldtäksmannen är beredd o våldta någon så är han nog beredd o slåss!

Off Topic
Haha när du sa 2 meter långa o 100 kg tunga män skakar som asplöv så tänkte jag på Brock Lesnar!
när han mötte Overeem tror jag de va så han blev lite skakad o backade som en liten skolpojke som blir retad o mobbad! Aldrig sett någon göra så förut i UFC(inte hans första gång heller haha)
Jag tänkte på min f.d granne. Vet ej vem denna Brock Lesnar är, tyvärr.
Citera
2013-03-25, 13:34
Medlem
Hoppas alla självutnämnda hjältar står fast vid sitt ord för i sommar kommer ni behövas. Om muslimerna våldtar varje helg trots att det är/var vinter så kan man gissa hur det kommer se ut i sommar .
Om jag såg en pk-slampa drabbas så skulle jag titta åt ett annat håll.
Hur man som kvinna kan vurma för kameler från mellanöstern är för mig en gåta men tyvärr dagens sanning men gör man det så kan man inte gå omkring "lättklädd" för då blir man våldtagen förr eller senare, det lovar jag.
Citera
2013-03-25, 14:40
Medlem
Nocets avatar
[quote=enfindam]
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Det är omöjligt för någon som inte var med vid tillfället att uttala sig om den särskilda händelsen. Jag har aldrig påstått att det inte fanns en hotbild, det är dina ord. Du skriver att du har varit med om att ta hand om både chockade människor och ingripit vid misshandel, ändå skulle du aldrig ingripa vid en pågående våldtäkt, det rimmar illa i mina öron.

Är du dyslektiker? Hur kan det rimma illa? Jag har hela tiden skrivit att jag har svårt att se mig själv riskera hälsan för tredje man, samtidigt har jag inte utelämnat möjligheten att agera kraftfullt om någon närstående drabbas av våldshandlingar. Detta är konsekvent, sedan att du inte kan argumentera för din jämförelse av äpplen och päron är bara sorgligt. Nej du har inte påstått att det inte fanns någon hotbild när du hörde någonting utanför din bostad och en bil åkte iväg. Om du däremot läser vad du skrivit så kan du knappast påstå att texten inger en känsla av att fara var för handen när du lämnade din trygga bostad för att kolla vad som hänt.

Notera också att jag skrivit att ÄVEN om det fanns (som du försökte spinna ihop i efterföljande inlägg) någon risk att de som dumpat tjejen skulle åka tillbaka och ge sig på dig utanför din bostad (vilket känns högst osannolikt) så är det inte jämförbart med att ingripa mot en pågående våldtäkt, PUNKT. Om du fortsätter att argumentera för denna likställighet så får jag helt enkelt konstatera att du måste vara lite eljest eller att du envisas med att skriva påverkad.

/Nocet
Citera
2013-03-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nämen säger du det, då är han Koranens alltolkare? Han talar för alla världens muslimer? Du är helt förblindad av din illa dolda xenofobi. ISLAM är en jäkla religion, MÄNNISKOR är MÄNNISKOR. Förstår du skillnaden? Du känner inga muslimer därför ser du dem som en hotande massa, men hade lärt känna MÄNNISKOR som känt sig hemma religiöst i islam hade du sett MÄNNISKAN, inte RELIGIONEN.

Vi har fler likheter med varandra än skillnader; alla jordens folk bär på samma tankar, drömmar, önskningar. Det är DU som är fundamentalisten i sammanhanget. Att du dessutom hänvisar till fundamentalisten Stjärt Wilders säger allt om var du får din förvrängda information ifrån.

Jag hänvisade till honom eftersom användaren frågade var jag fått infon om att muslimska män i bla Holland anser att västerländska kvinnor har för mycket friheter, han är holländare och politiker så det kändes naturligt i sammanhanget.

Självklart ser jag skillnaden mellan islam och människorna och ja jag har träffat muslimer som inte är så "radikala" men deras religion gör sig påmind alldeles för ofta ändå. Helt plötsligt får de för sig att kräva bisarra rättigheter baserat på sin verklighetsfrånvarande kultur/religion. Varför ska de komma hit och bestämma? Hur länge ska vi tillmötes gå deras stenålderskultur? En frisk människa inser att islam inte passar in i västvärlden.

Om muslimerna nu måste följa koranen till varje pris så finns det betydligt lämpligare länder att bosätta sig i tex Saudiarabien. Där kan de få utöva sin religion dygnet runt utan att behöva oroa sig för diskriminering och annat som ligger högt upp på deras agenda. Mycket bättre än att komma hit och paratisera.

Hoppas att du är muslim själv för annars gör du dig väldigt dum genom att försvara detta felaktiga levnadssätt.
Citera
2013-03-25, 14:55
Medlem
Vet ej hur ja skulle reagerat i det läget. Men något hade jag gjort, om inte annat så larmat.
Var på kryssning för flera år sen, vi va ett gäng på 5-6 tjejer. Och när vi traska genom båten såg vi när vi närmade oss en rökruta hur 4 turkar rev och slet i en liten, mager, rädd blondin. Jag reagerar direkt på att något ej stämmer med den bilden. Så vi stannar till och observerar packet på lagomt avstånd. När vi stått där ex antal minuter och Ingen av de stora muskulösa männen som traskat förbi ens lyft ögonbrynet menar jag att vi bör gå fram och fråga hur det står till med blondie. Med vi tänkte jag iaf på att någon utöver endast jag själv skulle gå fram. Dock blev ja så förbannad när ingen av dom efter ytterligare några minuter visade någon som helst tanke på att traska dit. Så jag gick dit själv, rädd som fan. Det visade sig att hon tappat bort sina vänner och dessa turkar hade försökt övertala henne att komma med till hytten.
Anser ej att det va hjälte aktigt, mer att när man väl finner sig i den situationen så gör man de man kan i sammanhanget. Jag kände mig hyfsat trygg då mitt folk stod på några få meters avstånd hela tiden, även om jag va livrädd för va som möjligen kunde tänkas hända med mig för att jag la mig i.
Citera
2013-03-25, 15:32
Medlem
Jag undrar hur många personer det är i tråden som svarat "ja, självkart!" fast de bara skulle ha flytt undan och sedan kanske larmat polis om de verkligen råkade in på en sådan situation.
Citera
2013-03-25, 16:34
Medlem
ajajkaptens avatar
hur vet man om hon är svensk? ska man fråga om hon kan sträcka fram ett id kort?
Citera
2013-03-25, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajajkapten
hur vet man om hon är svensk? ska man fråga om hon kan sträcka fram ett id kort?

Det kan man inte veta 100% så klart men det är svenska tjejer som drabbas värst av överfallsvåldtäkter men visst tvingas invandrarflickor ställa upp om inget blont luder finns tillgängligt. Slöjorna drabbas aldrig av överraskningssex utomhus. Ingen våldtäktsman i Sverige skulle våga röra en slöja som de inte är gifta med för då kommer hela släkten efter dem. Våldtar man pk-lisa så händer inget annat än att du stiger i graderna hos arabpolarna.
Citera
2013-03-25, 16:50
Medlem
skulle verkligen ge mig in o möblera om hans ansikte !!!!!
Citera
2013-03-25, 17:38
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadimi
Det kan man inte veta 100% så klart men det är svenska tjejer som drabbas värst av överfallsvåldtäkter men visst tvingas invandrarflickor ställa upp om inget blont luder finns tillgängligt. Slöjorna drabbas aldrig av överraskningssex utomhus. Ingen våldtäktsman i Sverige skulle våga röra en slöja som de inte är gifta med för då kommer hela släkten efter dem. Våldtar man pk-lisa så händer inget annat än att du stiger i graderna hos arabpolarna.

Hahaha! Lugn nu Hitler, du har ju en perfekt lösning på problemet, vi inför tvång på att alla kvinnor skall bära niqab eller i vart fall en ordentlig slöja, oavsett etnicitet. Då slipper vi ju alla våldtäkter och du blir landshjälte? Case closed.
Citera
2013-03-25, 18:10
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Själv är svaret själklart nej ,hur tänker ni?

Känner ingen med sån idiotisk inställning som tur är.
Är av den sorten som har ryggrad. Skulle självklart förhindra en sån händelse.
Folk som dig borde inte ens få existera. Jävla avskum.
Antar att du provocerar bara för att få igån folk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in