2013-03-22, 16:17
Medlem
Zz-Mackan-zZs avatar
Tycker frågeställningen är intressant

om man hjälper en kvinna i nöd, kan man då förvänta sig att en kvinna skulle hjälpa en man i nöd?
Citera
2013-03-22, 16:25
Medlem
Svensk eller babian,självklart så skulle jag på nått sätt avstyra skiten.
Beroende på humör så blir utgången därefter.
Citera
2013-03-22, 16:47
Medlem
MystEquals avatar
Vore det bara en eller kanske två gärningsmän skulle jag förmodligen direkt ingripa, skulle det vara fler ringde jag polis istället. Detta är i och för sig helt omöjligt att dra några slutsatser i då man aldrig vet hur rädslan och adrenalinet gör att man agerar.
Citera
2013-03-22, 17:02
Medlem
ruccolesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zz-Mackan-zZ
Tycker frågeställningen är intressant

om man hjälper en kvinna i nöd, kan man då förvänta sig att en kvinna skulle hjälpa en man i nöd?
Det hade jag absolut gjort, om jag inte hade blivit ihjälslagen, våldtagen och skottskadat på kuppen
Citera
2013-03-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordafejd
Nja, är det flera stycken får jag ju försöka vara smart istället, tänker ju inte direkt bli ihjälslagen för att rädda en människa jag inte känner.
Skulle nog istället adoptera deras metoder och kasta sten och flaskor från ett säkert avstånd och skrika rasistiska påhopp för att få deras primitiva hjärnor att fokusera på mig istället för kvinnan.

Drastiska metoder där ser jag. Det är en svår situation helt klart! Jag tror följande gärningsmän hade flytt platsen dock och avbrutit våldsfallet om det dök upp ett vittne eller flera.

Så fega är dom!
Citera
2013-03-22, 17:09
Medlem
Ja. Ha lite civilkurage
Citera
2013-03-22, 17:11
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Själv är svaret själklart nej ,hur tänker ni?

Ja är svaret på din fråga.
Det kunde vara din framtida eller existerande dotter skulle du då inte vilja att jag ingrep i stället för att rycka på axlarna titta lite slött och tänka jaja det ordnar nog sig........
Citera
2013-03-22, 17:34
Medlem
explicitcontents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Eftersom jag har en väldigt stark personlig och känslomässig koppling så skulle jag anatgligen "rädda" en familjevän, dock inte någon utan personlig koppling och aldrig någon jag var det minsta osäker på om dom skulle offra sitt liv för mig.

Shit, sicken fegis.

Ja det är klart man hjälper till Vadå ska man bara lunka vidare och dränka skriken i hörlurarna eller? (om det nu är någon random på stan) känns som en märklig reaktion, väntar mig det av någon som är gravt förståndshandikappad och inte inser att en medmänniska blir utsatt för ett brott.
Citera
2013-03-22, 17:53
Medlem
HeltSatansGalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelapinnen
Prova gärna att googla på ordet medmänsklighet

Det kanske till och med får dig att intresseras av ordet empati.

hahaha! Vi Svenskar har visat tillräckligt med medmänsklighet. Varför skulle jag bry mig om en blatte?
Citera
2013-03-22, 18:33
Medlem
IgorSs avatar
i min värld är det en självklarhet att göra vad man kan för att stoppa en pågående våldtäkt. behöver ju knappast innebära att kasta sig in i handgemäng. i minst 9 fall av 10 lär det fega kräket till förövare försöka fly.
Citera
2013-03-22, 18:51
Medlem
BestBabes avatar
Självklart, och oavsett nationalitet på kvinnan.
Citera
2013-03-22, 19:03
Medlem
Skulle nog se det som ett ypperligt tillfälle att nästan lagligt få sparka ut tänderna på någon vidrig våldtäktsman. Oavsett ras så är det ett vidrigt brott och skulle gärningsmannen vara av utländsk härkomst skulle jag se till att få ut varenda tand ur käften på karln samt bjuda på ett par stadiga skrevsparkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in