2013-03-21, 22:49
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunkist
Jo fast jag pratade inte om att gå nu. Man kan inte gå eller cykla hem säkert, man kan bevisligen inte heller åka tåg, tunnelbana eller buss säkert. Vad återstår om man inte har råd att köpa bil, taxi? Det är inte billigt och verkligen inte något de flesta lågavlönade har råd med på regelbunden basis. Som till exempel undersköterska tar man i dagsläget ofta det jobb man kan få och det kan innebära att man behöver ta sig hem på obekväma tider.

Alla tjejer som blir våldtagna har inte gått ensamma hem på ödsliga stigar mitt i natten, iklädda endast underkläder och högklackat. Inte för att dessa kvinnor någonsin förtjänar att bli våldtagna heller, men jag tror du förstår vad jag menar.

Man kan bli hämtad, välja andra arbetstider,köra bil, bosätta sig i ett bättre område, byta jobb m.m. Du väljer hellre att slänga upp offerkoftan direkt istället för att fundera på ett flertal andra alternativ som löser problemet.

Det vanligaste sättet att bli våldtagen på är överfallsvåldtäkter så det du påstår är motsatsen till verkligheten.
Citera
2013-03-21, 22:57
Medlem
pramuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutbymannen
Klart man skulle hjälpa kvinnan.

Fanns det inte något fall när cirka 15 st misshandlade 2 kvinnor och 5 grabbar hoppar in och räddar kvinnorna?

Jupp! Hände i en gångtunnel i Södertälje. 15 syrianer hoppar på 2 tjejer, 5 modiga svenska killar hoppade in och räddade tjejerna. De borde få en medalj, utdelad av kungen själv.
Citera
2013-03-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenfisk
Självklart. Bara det inte är en inskränkt sverigedemokrat bredvid för då våldtar jag honom istället.

Klart du gör. Våldtäktsgenen är ju något som alla ni babbar bär på. Prova en get ist som din pappa.
Citera
2013-03-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Själv är svaret själklart nej ,hur tänker ni?
Givetvis. Varför inte?
Hade gjort det som jag önskat någon annan gjort för mig i samma situation.
Citera
2013-03-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Man kan bli hämtad, välja andra arbetstider,köra bil, bosätta sig i ett bättre område, byta jobb m.m. Du väljer hellre att slänga upp offerkoftan direkt istället för att fundera på ett flertal andra alternativ som löser problemet.

Det vanligaste sättet att bli våldtagen på är överfallsvåldtäkter så det du påstår är motsatsen till verkligheten.

Det jag påstår? Jag påstår att inte alla överfallsvåldtäkter sker utanför centrum, det är inte alltid kvinnor som utmanar ödet som blir våldtagna.

Visst, nu kanske jag slängde upp offerkoftan men det ändrar inte på det faktum att man inte alltid har så mycket val när man måste ta sig hem.

Tror du verkligen att alla har möjlighet att bara byta jobb sådär? Det är inte helt lätt att få ett bra jobb till att börja med, och man har inte alltid möjlighet att bestämma arbetstider. Det är inte så att man kan välja och vraka. Samma sak gäller bostad, jag vet inte i vilken del av landet du bor men det är ett helvete att få tag i lägenhet här - särskilt i de bättre områdena! Det finns heller inte alltid någon som kan skjutsa varje gång det behövs.

Jag håller med om att det finns mycket man kan göra för att minska risken för att något ska hända, men inbilla dig inte att allt du räknat upp alltid är möjligt i alla situationer.
Citera
2013-03-21, 23:11
Medlem
Skulle inte ingripa om det var uppenbart att det var ett vänsterslödder. Kanske dags för kvinnor att börja se över hur de röstar för med musliminvandringen så kommer våldtäkterna som ett brev med posten.
Citera
2013-03-21, 23:12
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esset91
Jag skulle inte lyfta ett finger för dem, svenska kvinnor bryr sig bara om en sak, sig själva, dom tittar inte ens på en när man går förbi, ser rakt igenom en som om man är luft och då kanske ni säger att jag är ful osv, men det är likadant med alla män.
Dom tar inget som helst ansvar i samhället, kvinnliga politiker representerar bara kvinnor och förslag som gynnar kvinnor.
Dom driver detta "könskrig" mot män utan motstånd eftersom män inte kan organisera sig.
Hoppla, hoppla, du har inte haft det lätt med kvinnor.

Jag tycker kvinnor är ungefär som män, dvs många är ok, en del idioter och en del fantastiska. Men det är klart, om man som du är rädd för kvinnor, känner sig i underläge och är arg på kvinnor så är det nog inte så lätt att få kontakt.

Prova att jobba lite med självkänslan, kanske blir du då mer öppen för att se att kvinnor inte är så farliga?
Citera
2013-03-21, 23:12
Medlem
stelapinnens avatar
Självklart skulle jag ingripa, Men vad spelar etniciteten för roll.
Citera
2013-03-21, 23:20
Medlem
stelapinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadimi
Kanske dags för kvinnor att börja se över hur de röstar för med musliminvandringen så kommer våldtäkterna som ett brev med posten.
? Har du något bevis för att det inte är data spelande finniga unga killar som är de skyldiga till alla våldsdåd mot kvinnor!
Citera
2013-03-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelapinnen
Självklart skulle jag ingripa, Men vad spelar etniciteten för roll.

Det är sant men man ser ju flamsiga tjejer som beter sig som slampor bland kulturberikare från mellanöstern tex. Varför skulle jag hjälpa dem om gänget får för sig nåt? Lite ansvar har man själv för att inte hamna i den situationen.
Citera
2013-03-21, 23:24
Medlem
¨jag skulle ingripa vare sig det va en svensk eller utländsk kvinna. man också för den delen
Citera
2013-03-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelapinnen
? Har du något bevis för att det inte är data spelande finniga unga killar som är de skyldiga till alla våldsdåd mot kvinnor!

Självklart skulle jag ingripa om jag såg en pågående våldtäkt i en buske tex men om det är uppenbart att hon "hängt" med de muslimska kulturberikarna så skulle jag ignorera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in