Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Man kan bli hämtad, välja andra arbetstider,köra bil, bosätta sig i ett bättre område, byta jobb m.m. Du väljer hellre att slänga upp offerkoftan direkt istället för att fundera på ett flertal andra alternativ som löser problemet.
Det vanligaste sättet att bli våldtagen på är överfallsvåldtäkter så det du påstår är motsatsen till verkligheten.
Det jag påstår? Jag påstår att inte alla överfallsvåldtäkter sker utanför centrum, det är inte alltid kvinnor som utmanar ödet som blir våldtagna.
Visst, nu kanske jag slängde upp offerkoftan men det ändrar inte på det faktum att man inte alltid har så mycket val när man måste ta sig hem.
Tror du verkligen att alla har möjlighet att bara byta jobb sådär? Det är inte helt lätt att få ett bra jobb till att börja med, och man har inte alltid möjlighet att bestämma arbetstider. Det är inte så att man kan välja och vraka. Samma sak gäller bostad, jag vet inte i vilken del av landet du bor men det är ett helvete att få tag i lägenhet här - särskilt i de bättre områdena! Det finns heller inte alltid någon som kan skjutsa varje gång det behövs.
Jag håller med om att det finns mycket man kan göra för att minska risken för att något ska hända, men inbilla dig inte att allt du räknat upp alltid är möjligt i alla situationer.