2013-03-21, 16:05
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indigno
Varför inte "längre", om man får fråga?

Tidigare i historien har kvinnans liv varit mer värt än mannens av helt naturliga orsaker.
Ett samhälle klarar sig med få män (t.ex. efter ett krig) men om ett samhälle förlorar många kvinnor kan det riskera samhällets fortsatta överlevnad eftersom en kvinna endast kan få barn var 9:e månad. Återväxten blir långsammare.

Idag finns inte dessa problem överhuvudtaget, inte i Sverige iaf. Därför finns det ingen anledning att inte betrakta allas liv, oavsett kön, som lika värdefulla.
Citera
2013-03-21, 16:06
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Väl gjort! Vetskapen om att ha gjort rätt, uppväger eventuella obehag. För få människor som förstår det numera.

Det är just det, vetskapen om att jag gjorde rätt uppvägde alla eventuella obehag. Ser mig inte som en hjälte utan human.

Du har rätt i att få människor förstår det numera, men jag hoppas att när tillfälle ges så skall man rädda personen med allt man har att ge, oavsett vem det än är.

Citera
2013-03-21, 16:08
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Kvinnan som jag te.x rädda var svensk, 20 år~ gammal och var boende i sverige, hon hatade mig inte efter att jag hjälpte henne, tvärtom.

Men du verkar som sagt bo under en sten, har du några som helst källor till din "underliggande sanning", för det verkar endast vara DIN underliggande sanning..

Varför har Efterlyst te.x "Agera-priset" som skall gå till en privatperson som har AGERAT under ett brott och hjälpt till.. men du kanske har hemliga statsuppgifter och konspirationsteorier om att det finns en underliggande sanning i att hjälpa någon..

Now we know, you are a true "Acid-brain".. Sluta upp med tyngre droger nu gubben lilla

Det är inte helt ovanligt att folk, allt som oftast män, som kommit till undsättning själva blivit åtalade för någonting. Anser du att det är rättvist att män tvingas bära runt på detta ansvar i form av de risker de utsätter sig för?
Citera
2013-03-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain
Det är inte helt ovanligt att folk, allt som oftast män, som kommit till undsättning själva blivit åtalade för någonting. Anser du att det är rättvist att män tvingas bära runt på dessa risker?

Ge mig ett enda exempel på att en man blivit åtalad när han har kommit till undsättning vid våldtäkt, pundhuvud.
Citera
2013-03-21, 16:10
Medlem
Nocets avatar
Jag saknar helt civilkurage enligt samhällets normer då jag aldrig skulle riskera hälsan för en främmande människa. Varför skulle jag utsätta mig för risken att bli dödad eller skadad för att rädda någon jag inte har en aning om vem det är?
Citera
2013-03-21, 16:11
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain
Det är inte helt ovanligt att folk, allt som oftast män, som kommit till undsättning själva blivit åtalade för någonting. Anser du att det är rättvist att män tvingas bära runt på detta ansvar i form av de risker man utsätter sig för?

Skulle du kunna ge någon källa till "det är inte helt ovanligt".. Jag skulle gärna vilja ta del av dem..

Det jag skulle kunna tänka mig är att någon ingripit, men totalt sett svart och använd onödigt våld gentemot gärningsmannen eller liknande, det gäller att kunna sätta killen/förövaren ja vad det än nu är på plats och därefter sluta och ringa polis. Du kan inte gå runt och mörda bara för att någon gör fel, anpassa dig själv till situationen.
Citera
2013-03-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lycurgus
Överfallsvåldtäkter sker uteslutande endast av invandrare.

Vita svenskar hoppar inte på och överfaller och våldtar kvinnor, någonsin nästan. Hänt enstaka gånger i vår moderna historia att en vit gjort detta.

Det finns så mycket annat ni är bra på, som tex att taffsa på era barn och få småflickor att hoppa framför tåg..ajj sorry det är bara ett undantag . Som jag ser det är svensken mer sjuk/äcklig sexuellt i tanken, men det som jag tror skiljer sig från blattar är att blatten vågar leva ut sina sjuka vilda fantasier. Svenskar är fega på det sättet att dom vågar inte. Hade svensken varit mer modig så skulle vi läsa om svenskar som våldtar varje dag. Hundar, tanter, barn, lik ...ja det skulle vara smutsigt

Jag skulle hjälpa alla kvinnor. Skulle inte kunna leva med mig själv om jag bara gick förbi och låtsades som om inget.
Senast redigerad av marehu 2013-03-21 kl. 16:13.
Citera
2013-03-21, 16:12
Medlem
Huckelberryfins avatar
http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/709082-dodade-pedofil-som-valdtagit-hans-femariga-dotter-frias Dock i USA! men vilken hjälte han ändå är!
Citera
2013-03-21, 16:12
Medlem
kackes avatar
Det är oerhört lätt att sitta på ett forum och spotta ut sig det man vill höra. Jag själv hade till exempel försökt stoppa ett stort gängkrig i de mörkaste hålorna i Harlem med BARA händerna. Woho ryggdunka mig plox!
Citera
2013-03-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Du tycker det är ynkligt att rädda en kvinna i nöd, du är en horunge ja vi vet.. men jag måste ställa dig frågan,

Vad skulle du tänka om DU blev våldtagen av låt oss säga 3 jumbo negrer och så går folk förbi och låter det hända? Skulle du tänka "Fan, dom gör så jävla rätt att gå förbi" ?

Såna som du skall skjutas, på plats och rakt i pannan

Tycker det är både märkligt och omoget att bli så arg på en simpel fråga. Men jag väljer att förlåta ditt infantila påhopp och hot....

Om jag blev våldtagen av 3 jumonegrer tror jag inte att många okända kvinnor skulle offrat livet för mig nej, inget jag skulle förvänta mig heller.
Citera
2013-03-21, 16:14
Medlem
Huckelberryfins avatar
felpost
Citera
2013-03-21, 16:15
Medlem
kackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Du tror inte det är skillnad på o stoppa en pågående våldtäckt? eller troru en våldtäcktsman är lika farlig som gängen i Harlem?

Nej absolut inte. Inte när man heter Kacke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in