2013-03-21, 15:48
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Lyckades du behålla lugnet? själv är jag rädd för att om man skulle se en sån situation så skulle man se svart

Jag såg svart, men jag var samtidigt orolig för mitt liv EFTER stundens hetta, då jag var tvungen att börja löpa så inåt helvete.. vetskapen om att sunny beach är maffiastyrt, jaa det förgyllde väl inte min semester jättemycket.. men samtidigt så var jag så stolt över mig själv.. Men svart såg jag, men allt gick så jävla snabbt så det var över på nolltid haha..

Än idag så kan jag tänka tillbaka på vad jag gjorde för den tjejen, makalöst..
Citera
2013-03-21, 15:50
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Jag längtar att få utlopp för mitt hat. En våldtäkt skulle vara den bästa situationen än bättre om det skulle vara ett barn i fara, då kunde jag bruka dödligt våld utan att känna ånger. Hade kunnat sitta av nåt år på kåken om det skulle va så.

Hade jag vetat vem du är ts så skulle jag kollat på när du lär dig en läxa.
Citera
Medlem
mendokses avatar
Kasst ställd fråga. Man borde såklart hjälpa folk i nöd om man kan, oavsett vem det är.
Frågan borde vara: Är det som man värt att riskera sitt liv för att rädda en kvinna och har vi en sådan skyldighet? Mitt svar är: Nej, inte längre.
Citera
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Jag vet inte vilken värld du lever i.. du snackar bara rent jävla bullshit och jag tror många håller med mig.. haha har du växt upp i en bondgård någonstans i norra sverige där du inte har fått träffa folk..

Tror du verkligen det? Det jag belyste är en underliggande sanning som få tycks vilja ta till sig. Du är en av dem.
Citera
2013-03-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Kasst ställd fråga. Man borde såklart hjälpa folk i nöd om man kan, oavsett vem det är.
Frågan borde vara: Är det som man värt att riskera sitt liv för att rädda en kvinna och har vi en sådan skyldighet? Mitt svar är: Nej, inte längre.

Varför inte "längre", om man får fråga?
Citera
2013-03-21, 15:55
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain
En man som kommer till undsättning för kvinnor som våldtas kommer att bli hatad av kvinnorna. Det är sant! Om undsättaren därtill utövar någon form av våld mot gärningsmannen, så är risken stor att han blir dömd för någon form av våldsbrott och möjligtvis kastad i fängelse. Staten, och samhället, ser nämligen till att en man som utför det som han tror är rätt att utföra i en given situation inte skall komma så billigt undan. Han får stå sitt kast och ta skeden i vacker hand.

Man kan bli martyr av sämre skäl än så. Det är, om inte annat så för samvetets skull, bäst att så långt möjligt agera främst efter vad som är rätt, snarare än vad som är opportunt för tillfället.
Citera
2013-03-21, 15:56
Medlem
kackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmetalboyboy
Jag längtar att få utlopp för mitt hat. En våldtäkt skulle vara den bästa situationen än bättre om det skulle vara ett barn i fara, då kunde jag bruka dödligt våld utan att känna ånger. Hade kunnat sitta av nåt år på kåken om det skulle va så.

Hade jag vetat vem du är ts så skulle jag kollat på när du lär dig en läxa.

Jag hade sopat banan med dig om du kom och fått dig att dricka ditt eget piss.
Citera
2013-03-21, 15:56
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain
Tror du verkligen det? Det jag belyste är en underliggande sanning som få tycks vilja ta till sig. Du är en av dem.

Kvinnan som jag te.x rädda var svensk, 20 år~ gammal och var boende i sverige, hon hatade mig inte efter att jag hjälpte henne, tvärtom.

Men du verkar som sagt bo under en sten, har du några som helst källor till din "underliggande sanning", för det verkar endast vara DIN underliggande sanning..

Varför har Efterlyst te.x "Agera-priset" som skall gå till en privatperson som har AGERAT under ett brott och hjälpt till.. men du kanske har hemliga statsuppgifter och konspirationsteorier om att det finns en underliggande sanning i att hjälpa någon..

Now we know, you are a true "Acid-brain".. Sluta upp med tyngre droger nu gubben lilla
Citera
2013-03-21, 15:58
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfterEightz
TS mantra är som följande: Jag tänker inte hjälpa en kvinna som är på väg att bli våldtagen, eftersom denna kvinna skulle inte hjälpa mig om jag blev misshandlad. Fine.

Men om du var på väg att bli misshandlad och en annan kille blev vittne till det så skulle han högst säkerligen försöka ingripa genom att be förövaren att sluta, ringa polisen eller ge sig in i slagsmålet. En kvinna, med sin begränsade fysiska kapabilitet kan givetvis inte avvärja en misshandel och hon har sin egen säkerhet att tänka på, således kommer hon troligen bara ringa polisen. Jag känner då inte till någon som bara har gått förbi när någon blir misshandlad, vare sig det är en kvinna eller en man. Man ingriper, men utifrån sina egna förutsättningar. Alla kan inte vara riddare som ingriper med full kraft. Men de flesta, särskilt svenskar, ingriper när de bär vittne till något, som en misshandel. Jag talar utifrån egna erfarenheter. TS framstår som en bitter kvinnohatare.

Den som nu har svårt för att försvara en kvinna i nöd, bör betänka att den beskrivna situationen ger en god möjlighet att med hög grad av legitimitet ge en handfast upptuktelse till gärningsmannen. Den som våldtar ena dagen, kommer att begå något annat brott en annan dag. Tag möjligheten när Herren erbjuder den!
Citera
2013-03-21, 16:01
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Du frågar hur vi tänker, men jag skulle gärna vilja veta hur DU tänker.

Jag har själv varit i den situationen för 2 år sedan i bulgarien, jag räddade en svensk kvinna från att bli våldtagen av en taxi chaufför. Mitt livs bästa känsla måste jag, vilket känsla inuti att man gjort något fantastiskt för en annan människa..

Tror på karma dessutom, men du verkar vara en iskall själ..herregud..

Väl gjort! Vetskapen om att ha gjort rätt, uppväger eventuella obehag. För få människor som förstår det numera.
Citera
2013-03-21, 16:01
Medlem
Jag skulle inte "försöka", mer troligt att våldtäkten förhindrats.. Något annat finns inte i min fantasi, vilket det precis är för de flesta i denna tråden.
Citera
2013-03-21, 16:04
Medlem
Citat:
Du frågar hur vi tänker, men jag skulle gärna vilja veta hur DU tänker.

Jag har själv varit i den situationen för 2 år sedan i bulgarien, jag räddade en svensk kvinna från att bli våldtagen av en taxi chaufför. Mitt livs bästa känsla måste jag, vilket känsla inuti att man gjort något fantastiskt för en annan människa..

Tror på karma dessutom, men du verkar vara en iskall själ..herregud..

Härligt! En riktig man!!
Är dessutom skönt att läsa att TS är i minoritet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in