Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-20, 13:57
  #1
Medlem
Smurfen22s avatar
Jag var nere på cosmopol i helgen och det sjukaste intræffade. Køpte in med 3000 kr på 10/20 efter att ha spelat i ett par timmar hade jag jobbar mig upp till runt 5k.

Efter att ha foldat allt i ca 1 timme ser jag ner på den underbara KK. Jag sitter på knappen och højer upp till 70 får syn av første man men BB højer upp till 320, jag funderar ett tag før att sedan høja upp till 950.

Nu hænder det som inte ska hænda! BB går all in med 4600:- Jag funderar længe och dum som jag ær så synar jag æven fast jag vet innerst inne att BB sitter på AA.

Jag synar! Sjælvklart sitter idioten på AA. Jag suckar djupt och ær beredd på att gå hem med svansen mellan benen.

Flopp = AK2

Turn = 2

River =K

Jag drar ut BB med fyrtal i kungar, herregud. Min skønaste hand genom tiderna
Citera
2013-03-20, 14:05
  #2
Medlem
flashgrenades avatar
Hade jag varit BB skulle jag helt allvarligt inte kunnat låta bli att strypa dej.
Citera
2013-03-20, 14:20
  #3
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Hade jag varit BB skulle jag helt allvarligt inte kunnat låta bli att strypa dej.


haha, måste hålla me dig där. Hade nog skrattat ihjäl mig vid bordet =D efter den floppen också, så ser det ut att andra partnen vinner, men men.. han måste ha blivit "VA?!" i skallen :P
Citera
2013-03-20, 14:21
  #4
Medlem
Smurfen22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
haha, måste hålla me dig där. Hade nog skrattat ihjäl mig vid bordet =D efter den floppen också, så ser det ut att andra partnen vinner, men men.. han måste ha blivit "VA?!" i skallen :P

Haha BB blev arg på riktigt och børjade gorma hejvilt, tyværr klarade jag inte att hålla mig før skratt så jag satt dær å kammade åt mig alla marker samtidigt som jag fnissade i sækert 30 sekunder hahaha
Citera
2013-03-20, 14:41
  #5
Medlem
DonniDarkos avatar
Haha fan va underbart! Jag vann en skön pot på cc för något år sedan också - all-in pre med AQo (20-20 NL). Brädan visar typ KJ9 5 2 (kan minnas lite fel men K J är jag säker på), visar min AQ-hög och snubben muckar (4k pot)
Citera
2013-03-20, 16:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Hade jag varit BB skulle jag helt allvarligt inte kunnat låta bli att strypa dej.

Varför strypa en motspelare i poker? Så länge man inte "drar dött" så finns alltid risken att man torskar.
Citera
2013-03-25, 09:10
  #7
Medlem
nh, grattis. Och så påstår en del att nätet är riggat
Citera
2013-03-25, 13:59
  #8
Medlem
Nintendokids avatar
En gång gick jag All in med QQ mot K3o mot en ryss

Flop: 888
Turn: 3
River: 8



Standard russian suckout.
Citera
2013-03-25, 17:55
  #9
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lajban
nh, grattis. Och så påstår en del att nätet är riggat
Shufflemastern vid borden på CC, har två lägen. Mode 1 & Mode 2. Man ska normallt använda mode 1, mode 2 ska inte användas. Men kan defineras som rigg mode.
Citera
2013-05-23, 10:51
  #10
Medlem
Ockletts avatar
Hahaha!

Senaste gången jag spelade på CC så hade jag något som typ QQ och floppar Q73 rainbow. Motståndaren höjer, jag går allin. Han callade med typ AJ och får runner runner ess. Äckligt.
Citera
2013-05-23, 12:06
  #11
Medlem
liidas12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Hahaha!

Senaste gången jag spelade på CC så hade jag något som typ QQ och floppar Q73 rainbow. Motståndaren höjer, jag går allin. Han callade med typ AJ och får runner runner ess. Äckligt.

Runner runner ess ger han triss medans du isåfall skulle haft kåk och vunnit handen?
Citera
2013-05-23, 13:56
  #12
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liidas12
Runner runner ess ger han triss medans du isåfall skulle haft kåk och vunnit handen?
Var 4 månader sen. Kom ifall håg att han var tvungen att ha just runner runner av några få kort för att dra ut mig och att jag hade överlägset den bästa handen vid floppen. Vet att jag hade högt par i handen och att jag floppade set i en rainbow flop med det kortet som gav mig settet som högsta kort på bordet och att floppen var ganska utspriden. Möjligt att han drog ut mig på en runner runner stege eller färg, samt han hade även en offsuit hand. Kanske inte lika sjukt som TS hand. Men kommer inte direkt ihåg handen perfekt heller förutom att jag inte har kommit tillbaka dit sen dess.
__________________
Senast redigerad av Ocklett 2013-05-23 kl. 14:02.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback