Citat:
Ursprungligen postat av
Mounoto
Hoppas någon kunnig kan hjälpa mig i det här träsket

, nu är det så att jag kommer ta studenten nästa år och behöver därför ett par finskor (fin o fin..) som jag även kan använda till andra tillfällen.
Tänkte på ett par double monks i mörkbrunt som mitt första par eller borde jag satsa på en oxford- variant istället?
Budget 2500-3000 riksdaler.
Tack på förhand!
Vad skall du ha på dig? Köp inte skor innan du valt kläder och köp för guds skull ingen begravningskostym (svart)! Till en grå kostym passar svarta skor bäst, till en blå fungerar det även med bruna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Martin-Daniel
Jag rekommenderar inte att du tar ett par double monks utan att du tar ett par oxfors. De kommer du att kan kunna använda i mer formella sammanhang och också till vardags om du så vill. Ett par bruna Loake Aldwych täcks in i din budget och torde fungera bra.
Loake, Yanko (skolyx.se) eller Myrqvist (herrstil.se) håller sig alla inom budget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mounoto
Hmh, funkar oxfords verkligen till jeans och chinos vardagligt? Eller är jag ute och cyklar?
Stilpolisen har fullt upp med alla tomtar med för korta kavajer och felknutna flugor för att hinna med någon som bär oxfords till chinos. Idealiskt? Nej. Oproblematiskt? Ja.