2015-12-13, 18:21
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbeercules
Alltså precis som jag skrev..?

mja, jo. Fast du behöver inte köra supersnabbt. :-)
Citera
2015-12-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
mja, jo. Fast du behöver inte köra supersnabbt. :-)

Okej, smaken är som baken! Det funkar för mig iallafall och ser man på dina bilder så ser man att ditt sätt att putsa också fungerar då du har (iallafall på bilderna du postat) schysst glans. Därmed skulle väl det bästa tipset vara att bara putsa, putsa och återigen putsa tills man har en egen skön teknik. Lite som en golfsving, kan väl vara coolt att härma något proffs men fan så mycket svårare att spela bra.
Citera
2015-12-13, 18:49
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbeercules
Okej, smaken är som baken! Det funkar för mig iallafall och ser man på dina bilder så ser man att ditt sätt att putsa också fungerar då du har (iallafall på bilderna du postat) schysst glans. Därmed skulle väl det bästa tipset vara att bara putsa, putsa och återigen putsa tills man har en egen skön teknik. Lite som en golfsving, kan väl vara coolt att härma något proffs men fan så mycket svårare att spela bra.

hehe, helt riktigt!

Har märkt för egen del att jag fick ont i armen när jag skulle köra TGV-hastighet.
Citera
2015-12-13, 20:33
Medlem
Hur ofta brukar ni kolla efter sten i sulorna, har märkt på sistone att det fastnat en del småsten i mina commando sulor och att jag nog tidigare varit lite dålig på att ta bort det. Något som någon annan uppfattar brukar bli ett problem och hur jämför sig andra alternativa sulor?
Citera
2015-12-13, 22:19
Medlem
Burnhams avatar
Jag har inte mycket pengar att lägga ner på skor men jag vill helst gärna ha ett par snygga brogues eller monkstraps till ett bra pris ett relativt hög kvalité. Jag har tidigare inhandlat mycket secondhand och kan absolut göra det igen men jag vet inte riktigt hur begagnade skor förhåller sig. Så min fråga är följande: Är det ett bra alternativ att införskaffa sig begagnade skor eller ska jag köra på ett par nya? Isåfall vilket märke? Tack på förhand!
Citera
2015-12-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Jag har inte mycket pengar att lägga ner på skor men jag vill helst gärna ha ett par snygga brogues eller monkstraps till ett bra pris ett relativt hög kvalité. Jag har tidigare inhandlat mycket secondhand och kan absolut göra det igen men jag vet inte riktigt hur begagnade skor förhåller sig. Så min fråga är följande: Är det ett bra alternativ att införskaffa sig begagnade skor eller ska jag köra på ett par nya? Isåfall vilket märke? Tack på förhand!
Handlar du av skonördar är nog inte second hand något problem då skorna antagligen blivit väl omhändertagna. Vet att det finns ett köp och sälj forum på shoegazing. Utbud av rätt modell i rätt storlek som dessutom är väl skötta kan bli tufft dock och där underlättar ju nytt.
Citera
2015-12-15, 00:42
Medlem
boglioli skor, bra eller anus? hittat där dom utförsäljer dom för runt 1000kr. Ja, vet att dom främst sysslar med kläder
Citera
2015-12-15, 09:32
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
boglioli skor, bra eller anus? hittat där dom utförsäljer dom för runt 1000kr. Ja, vet att dom främst sysslar med kläder

Som i de flesta fallen med de italienska kostym/klädmärkena, inköpta oftast durksydda skor av medelmåttig till helt okej kvalitet. Inte särskilt prisvärda, men får du de kraftigt nedsatta kan det säkert bli en helt okej deal.
Citera
2015-12-15, 10:08
Medlem
kastabollens avatar
Var handlar ni skorna? Var inne på Dinsko men hittar inga märken som rekommenderas här... Köper ni online? Isåfall hur vet ni att skorna passar era fötter?
Citera
2015-12-15, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
Var handlar ni skorna? Var inne på Dinsko men hittar inga märken som rekommenderas här... Köper ni online? Isåfall hur vet ni att skorna passar era fötter?
Vet inte om du är ett troll eller om du är seriös.
Citera
2015-12-15, 10:49
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337

Ingen förväxling med Borgioli måhända?
Citera
2015-12-15, 14:00
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Ingen förväxling med Borgioli måhända?

Kan vara både och så att säga, tror Borgioli som gör mkt Private Label gör eller i alla fall har gjort en del skor åt Boglioli

Skulle det vara Borgioli du menar Jaegern är det typ samma svar, mestadels durksydda grejer som kan vara från mediokert till klart skapligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in