2013-09-30, 23:25
Medlem
mikelmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Tjena alla skofascister

Idag så levererades det ett stort paket från Herring Shoes hem till mig. I paketet låg det ett par Loake Thrisk. Som bonus skickade Herring shoes med ett par skoblock helt utan kostnad, är sjukt nöjd.

Tog några halvtaskiga bilder på skorna

http://imgur.com/a/GmLYi

Nu väntar jag på nästa leverans, då kommer ett par C&J Chelsea 3 Black Calf
Vad roligt, jag fick också paket från Herring Shoes idag! Jag fick inga skoblock, men en burk skokräm, skåpåsar (heter det va?) och ett fint litet skohorn. I mitt paket låg också ett par Herring Lambeth som blir mitt andra par kvalitetsskor. Nyfrälst som jag är sitter jag nu här med en kopp te och läser serien om skomakare på shoegazingpunktse.blogspot.se (rekommenderas!).

Länk till bild.
Vilken fin samling, hoodog! Tack för att du delade med dig.
Citera
2013-09-30, 23:31
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikelmilton
Vad roligt, jag fick också paket från Herring Shoes idag! Jag fick inga skoblock, men en burk skokräm, skåpåsar (heter det va?) och ett fint litet skohorn. I mitt paket låg också ett par Herring Lambeth som blir mitt andra par kvalitetsskor. Nyfrälst som jag är sitter jag nu här med en kopp te och läser serien om skomakare på shoegazingpunktse.blogspot.se (rekommenderas!).

Länk till bild.
Bra slitsko som ser helt okej ut det där. Mina är nästan i nyskick efter två år trots att de fått vistas i rätt ordentligt oväder samt nattklubbsmiljö fler gånger än vad jag kan räkna.
Citera
2013-09-30, 23:34
Medlem
mikelmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Bra slitsko som ser helt okej ut det där. Mina är nästan i nyskick efter två år trots att de fått vistas i rätt ordentligt oväder samt nattklubbsmiljö fler gånger än vad jag kan räkna.
Det var skönt att höra. Jag ville ha en grundsko som tål hård användning att utgå från medan jag fortsätter att sakta men säkert bygga min garderob.
Citera
2013-09-30, 23:55
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
de fått vistas i nattklubbsmiljö fler gånger än vad jag kan räkna.

Quarter brogues när man klubbar?
Citera
2013-09-30, 23:59
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Varför inte? Jag själv har chukkas men jag ser inte varför en qb inte skulle fungera.
Citera
2013-10-01, 00:06
Medlem
Nimportequis avatar
Citat:

Länk till bild.
Mitt par, som är ett och ett halvt år gamla, används som fylleskor och ser efter omständigheterna förvånandsvärt bra ut!
Citera
2013-10-01, 00:36
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:

Länk till bild.

Kul, då är man inte ensam som nybörjare. Ska ta och läsa om serien om skomakare imorgon.
Citera
2013-10-01, 00:43
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Varför inte? Jag själv har chukkas men jag ser inte varför en qb inte skulle fungera.

För mycket mönster, men det heter väl inte fylle-brogues för intet. Skulle jag möta någon med ett par quarters eller för den delen fullbrogues så skulle jag inte reagera negativt. Har faktiskt själv gått på klubb med fullbrogues en gång. Det kändes bara lite underligt just nu när jag läste om det.

Min standardsko när det vankas alkohol är förövrigt en wholecut.

Citera
2013-10-01, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Svarta skor
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Svarta skor

Vill bara göra ett inlägg för att ge ett mer positivt perspektiv på svarta skor. Jag är ingen kramare av svarta skor men det finns få skor som blir lika eleganta som ett par upputsade svarta skor. Det skrivs att svarta skor är döda och tråkiga, vilket de må vara i obehandlat skick. Om man skänker skon lite kärlek och putsar tåhättan och klacken spegelblank väcks det liv i ytan genom att omgivningen reflekteras väl mot den svarta bakgrunden.

Jag håller dock med om att den bruna skon är mer användbar och därmed mer prisvärd. Men jag tycker inte man ska vara rädd för att komplettera skogarderoben med t.ex. en svart whole cut (min personliga favorit) givet att man orkar lägga den tid som krävs för få en bra puts.
Citera
2013-10-01, 09:17
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Y U NO LIKEZ CHELSEAS????

Nej, och det är jag villig att argumentera mig svettig för för (ehhh, alltså "mot"). Men jag tror inte någon är så sugen på att ta den diskussionen igen, det var ju inte så länge sedan sist.
Citera
2013-10-01, 09:31
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Jepp, helt i dark oak. Den klassiska i grain/läder gillar jag inte och sen tror jag att kängskaftet blir stelt om det är i grain. Var ett tag inne på att ta kängskaftet i mink suede, det skulle ju bli väldigt följsamt, men kom fram till att enkelhet alltid vinner i längden. Vill inte lägga så pass mycket pengar på en sko som jag inte är säker på att jag vill använda ofta. Spectators och two tone får vänta tills jag blivit gammal och excentrisk

Fair enough. Själv har jag enormt svårt att välja mellan vilken jag föredrar av doak/walnut och doak/mink suede... Någon annan som har ett avgörande argument att anföra för eller emot dessa?

Galways helt i doak har jag aldrig sett, men jag är helt övertygad om att de kommer vara utsökta. Få mörkbruna färger, om någon, slår ju trots allt doak. Jag antar att du beställt antique? När väntas de trilla in?
Citera
2013-10-01, 09:37
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Förstår inte vad som skulle vara märkligt med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in