Citat:
Ursprungligen postat av
ChiLLon
Rätt roande att du upprepar mitt svar till både mig och andra, då du inte verkar kunna släppa det måste du blivit rätt så sårad. Ta det som en man och sluta gnäll över spilld mjölk

blir kul att se vad för drygt svar du kokar ihop till detta! Förgyll min kväll.
Vad gäller polerandet kan det vara mycket som är fel. För mycket tryck till exempel, har märkt själv att för mycket tryck kan få tidigare lager av vax att mjuknas upp. Kan vara att han inte polerar tillräckligt länge, ett problem jag själv hade rätt nyligen. För mycket vatten kan också vara problemet. Ta inte nytt vatten bara för att du tar mer vax, ta vatten när du märker att du inte glider längre utan får lite motstånd/strävhet. Något som underlättat för mig är att ta en droppe med ett finger, doppa inte trasan direkt. Kan vara att han tar för mycket vax. Kan vara att han har burgol och inte lät den stå öppen över natten, burgol vax är VÄLDIGT blött så SkoAB gav mig rekommendationen att låta den stå öppen över en natt.
Edit: ser nu att han inte har burgol.
Blir faktiskt lite sur på dig eftersom du har så dryg attityd mot andra här på forumet. Ja, vi förstår alla att personen som frågar "Vad gör jag fel?" gör fel.
Andra stycket av det jag citerade är ju bra svar på frågan. Varför inte bara skriva så från början istället för att bete dig som en skit.
Ursäkta min tråkiga ton men blir bara så sur när du drar på dig offerkoftan gång på gång när du inte beter dig. Vi alla skriver ju här för att det är kul att dela ett intresse, inte för att bråka.
Edit: för att hålla mig till frågan, tror problemet löser sig om du knappt nuddar ytan och kör supersnabbt! Du ska knappt känna lädret under fingret och så kör du så snabbt du kan så ska du se att det snart blir hur blankt som helst