Citat:
Ursprungligen postat av
ChiLLon
Använder sig Antonio Meccariello av metoden som bränner in färgskiftningar?
Hur förhåller sig A.M till Bonafé kvalitetsmässigt? Är ganska sugen på att beställa ett par ljusbruna punched wholecut från A.M då priset helt klart är överkomligt och han verkar göra bra skor med support kring hålfoten, vilket jag gillar skarpt efter att ha köpt skor frön Bonafé.
Meccariello använder läderfärg (han bränner inte in färgskiftningar, jag vet inte var du fått den grejen ifrån. Antingen använder man läderfärg eller bara kräm/polish, vissa går över med järn när man målat patinering men det är inte det som får färgen sitta, det är vilken produkt man använder). Meccariellos skor är mkt prisvärda, delvis tackvare att han bara säljer direkt till kund och inte har återförsäljarpåslag. De är mer avancerade detaljmässigt än Bonafé.
Citat:
Ursprungligen postat av
ChiLLon
Färgen släppte direkt, från första lagret neutral polish, dock rök inte all svart färg direkt utan mer och mer gick bort för varje lager av polish. Det som förvånade mig var att det fortsatte att släppa trots att jag "låste in" det svarta under flera lager med polish.
För att jag när jag går trycker ifrån ganska kraftigt med mina tår vilket jag märkte med mina C&J då jag redan efter en dag ute på stan hade slitit tåpartiet rätt rejält med tanke på den korta tiden på asfalt. Tippen hade nästan börjat fransa lite om man kan säga så.
Färg släpper alltid. Du har inte låst in den svarta under flera lager polish, du har successivt luckrat upp ytan och fått den finishen att släppa helt.
Nu säger jag inte att du inte kan behöva tåjärn/tågummi, men att de nöts ner en del i tån snabbt och fransar sig där snabbt är fullt normalt, det bromsar ofta sedan.