2014-12-11, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Kolla med skomakaren Henry nedanför Mårtenstorget. Har inte varit inne där på två år så är inte uppdatarad på vilka skovårdsproduker de säljer just i detta nu. Men det är mitt bästa tips som jag kommer på på rak arm. Men kan inte lova att de har just Parade Gloss.

Ingen lycka där. Han inte gå till Olle. Den som vill ha nån jäla sprej till sina fjantiga märkes-gummistövlar får inga problem iaf.
Citera
2014-12-11, 14:25
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Var köpa parade gloss i centrala Lund?

Måste det vara just Parade Gloss eller duger något liknande?
Citera
2014-12-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Måste det vara just Parade Gloss eller duger något liknande?

Nja, jag vill bara få till lite knullputts med minsta möjliga ansträngning. Jag har annars putts så jag klarar mig men tänkte testa om PGn lever upp till namnet.
Citera
2014-12-11, 16:00
Medlem
Citat:
Nja, jag vill bara få till lite knullputts med minsta möjliga ansträngning. Jag har annars putts så jag klarar mig men tänkte testa om PGn lever upp till namnet.

OK, nu ska du få ett 100% säkert tips. Beställ en burk Parade Gloss från denna sida: http://www.skoputs.se/

Den kostar 32 kr. Sen väljer du att du vill hämta burken i Lund. Deras lager ligger i en vanlig villa nära polishuset. Jag var där och hämtade skoblock för en 5-6 år sen. Mycket smidigt, lycka till!

Edit. De verkar ha flyttat till ett annat hus på Rörläggarevägen 12. När jag var där och hämtade upp en beställning låg det på Fjelievägen iaf.
Senast redigerad av rogerQ 2014-12-11 kl. 16:06.
Citera
2014-12-11, 21:07
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Berätta gärna för oss om det hjälpte dig att få knulla. Kanske det som fattas mig
Citera
2014-12-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Berätta gärna för oss om det hjälpte dig att få knulla. Kanske det som fattas mig

Faktum är att det är tanten som vill ha glans på sina pjuk...
Citera
2014-12-15, 10:40
Medlem
Bayous avatar
Vad bör man tänka på när man köpt ett par skor från femtiotalet? Budade hem ett par svarta oxfords som såg ut att vara sparsamt använda, eller mest använda inomhus.

Utöver renovateur och kräm, bör man göra något annat? Jag tänker på att lädret kanske är torrt.
Citera
2014-12-16, 00:47
Medlem
Ska köpa ett par läderpjucks från loake och är lite osäker på storlek, det är ett par oxfords skor.

Bör skorna när de är knutna ha ett litet "v" vid snörningen eller bör de kunna dras ihop helt?
Hoppas ni förstår vad jag menar
Citera
2014-12-16, 06:52
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housarN
Ska köpa ett par läderpjucks från loake och är lite osäker på storlek, det är ett par oxfords skor.

Bör skorna när de är knutna ha ett litet "v" vid snörningen eller bör de kunna dras ihop helt?
Hoppas ni förstår vad jag menar
Ett litet V bör de ha när de är nya, annars kommer de vara alldeles för stora när de töjt sig.
Citera
2014-12-16, 07:51
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Ett litet V bör de ha när de är nya, annars kommer de vara alldeles för stora när de töjt sig.
Hur mycket kan man räkna med att de töjer sig i regel?
Citera
2014-12-16, 11:34
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Hur mycket kan man räkna med att de töjer sig i regel?

Det beror på hur tight de sitter från början, hur mjukt läder det är, vilket material det är, hur mycket detaljer skon har och dessutom töjer sig vissa delar mer än andra.
Citera
2014-12-16, 11:35
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Det beror på hur tight de sitter från början, hur mjukt läder det är, vilket material det är, hur mycket detaljer skon har och dessutom töjer sig vissa delar mer än andra.
Inte ett rakt svar finns med andra ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in