2015-03-16, 16:05
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lootskin
Nu är det fortfarande väldigt vått här uppe i norr, men jag tänkte ändå plocka fram mina Loake Aldwych för lite putsning. I regel så är det väl söndagar man brukar ägna sin tid åt skovård. Men då man jobbar kvällar och helger så får man göra det på en måndag morgon istället

Trevligt! Ska du inte visa några "efter" bilder också, vore kul att se resultatet.
Citera
2015-03-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Var du på badhuset?

Tyvärr så var jag bara på tågstationen.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Tja, vad ska du ha på dig när det blir vår (på riktigt)? På sommaren? Om din skala består av sandaler därefter barfota så ligger du ju rätt nu.

Jadu... Jag förstår att det är lite väl tidigt nu men Manolos fredagsinspiration gjorde mig lite ivrig, haha. Sen så ville jag ju gärna prova hur dom satt på fötterna om man gick en längre bit.
Citera
2015-03-16, 21:47
Medlem
Lootskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Trevligt! Ska du inte visa några "efter" bilder också, vore kul att se resultatet.
Det där är efter

Fast efter att jag tog bilderna så efterputsade jag dom litet med lätt fuktat hushållspapper, som jag tycker funkar bäst, så lite glansigare är dom nu än på bilden i alla fall. Jag kommer plocka fram dom igen när snön är borta för att putsa dom ytterligare, men nu skall jag låta min musarm vila ett tag.
Citera
2015-03-17, 01:45
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Nej, vilken otroligt elak kommentar.

Påminner om när jag skulle bryta arm mot en. Vi började känna lite på varandra och så sade jag "börja". Min motståndare blev lite sur...
Citera
2015-03-17, 19:45
Medlem
Knastomtes avatar
Har precis skaffat mina första chelsea boots, nämligen ett par Loake Mitchum (http://www.loake.co.uk/bystyle/mitchum.html) i brun mocka.
Beställde de mest för att de var riktigt snygga och ordentligt nedsatta i pris, skulle de inte passa så returnerar jag dom.

Frågan är egentligen bara hur ett par chelsea boots skall sitta? Jag tycker de är bra i längden, men ska resåren strama åt utsidan så att den sitter tätt mot foten? På mig tycker jag att det blir lite luftigt, inte nere vid sulan utan uppe vid vristen och runt benet. Hur förändras passformen över tid?
Tack på förhand!
Citera
2015-03-17, 21:28
Medlem
Knastomtes avatar
Gick runt med skorna ett tag till nu. Känns som de sitter bra runt benet egentligen, det är mest ovanför vristen som det känns som det är lite tomrum. Är detta bara en vanesak? Eller skulle det kanske kunna lösas med nån iläggssula så att hälen kommer lite högre upp?

Sorry för spam med frågor!
Senast redigerad av Knastomte 2015-03-17 kl. 21:32.
Citera
2015-03-17, 21:38
Medlem
Lootskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastomte
Har precis skaffat mina första chelsea boots, nämligen ett par Loake Mitchum (http://www.loake.co.uk/bystyle/mitchum.html) i brun mocka.
Beställde de mest för att de var riktigt snygga och ordentligt nedsatta i pris, skulle de inte passa så returnerar jag dom.

Frågan är egentligen bara hur ett par chelsea boots skall sitta? Jag tycker de är bra i längden, men ska resåren strama åt utsidan så att den sitter tätt mot foten? På mig tycker jag att det blir lite luftigt, inte nere vid sulan utan uppe vid vristen och runt benet. Hur förändras passformen över tid?
Tack på förhand!
Skinn och läder krymper där det behövs och expanderar där det behövs, när materialet värms upp samt blir svalt igen. Dock så kommer förmodligen inte resåren att krympa, då det är ett syntetiskt material. Egentligen så ska skorna vara litet för trånga i början för att man ska få så bra passform som möjligt. Men jag tror det är bra att det är lite för stort skaft, för att undvika skavsår.

Nya skor glappar ofta vid hälen så det är normalt.
Citera
2015-03-17, 22:01
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Skinn och läder krymper där det behövs och expanderar där det behövs, när materialet värms upp samt blir svalt igen. Dock så kommer förmodligen inte resåren att krympa, då det är ett syntetiskt material. Egentligen så ska skorna vara litet för trånga i början för att man ska få så bra passform som möjligt. Men jag tror det är bra att det är lite för stort skaft, för att undvika skavsår.

Nya skor glappar ofta vid hälen så det är normalt.
Tack för svaret! kommer behålla skorna Har lyckats övertala mig själv mer och mer när jag väl gått runt i lägenheten en stund. Var nog lite väl orolig i början.
Citera
2015-03-17, 22:02
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Det där är efter

Fast efter att jag tog bilderna så efterputsade jag dom litet med lätt fuktat hushållspapper, som jag tycker funkar bäst, så lite glansigare är dom nu än på bilden i alla fall. Jag kommer plocka fram dom igen när snön är borta för att putsa dom ytterligare, men nu skall jag låta min musarm vila ett tag.

Ajdå, Förlåt! Det var inte meningen att förolämpa dig.

Fuktat hushållspapper låter inget vidare. Varför inte köra spitshine med polish/vatten och bomullstrasa + nylonstrumpa för finliret? Annars kan du köra nylonstrumpa direkt efter krämen om du inte vill ha alltför mycket shine. Det finns väldigt bra skovårdsguider på shoegazing.se

Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Nej, vilken otroligt elak kommentar.

Påminner om när jag skulle bryta arm mot en. Vi började känna lite på varandra och så sade jag "börja". Min motståndare blev lite sur...

Det var ett ärligt misstag.
Citera
2015-03-17, 22:07
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Det var ett ärligt misstag.
Min förolämpning mot min vän var också ett ärligt misstag. Det var en konstig blandning av att det var skitkul och jättejobbigt.
Citera
2015-03-17, 22:10
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastomte
Tack för svaret! kommer behålla skorna Har lyckats övertala mig själv mer och mer när jag väl gått runt i lägenheten en stund. Var nog lite väl orolig i början.

Glappande skor kan en skomakare värd namnet fixa med utfyllnadshälfoder.
Senast redigerad av Mr.Keke 2015-03-17 kl. 22:15.
Citera
2015-03-17, 22:11
Medlem
Citat:
Nu är det fortfarande väldigt vått här uppe i norr, men jag tänkte ändå plocka fram mina Loake Aldwych för lite putsning. I regel så är det väl söndagar man brukar ägna sin tid åt skovård. Men då man jobbar kvällar och helger så får man göra det på en måndag morgon istället
Du har inte funderat på byta vax till någon bättre, typ Saphirs vax ? Så du slipper kommentarer som
Citat:
Gjorde min dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in