Citat:
Ursprungligen postat av
ChiLLon
Jag använde definitivt inte för mycket vatten. En droppe bara, inte mer. Patineringen löstes även upp i steg, ju fler lager vax jag tog på ju mer svart försvann, så inte ens när jag redan fått på ett par lager neutral stannade det svarta kvar. Jag var dock tvungen att fortsätta, trots att jag visste vad som skulle hända, då det såg redigt fult ut efter första lagret.
Även om EB inte bränner in färgen borde jag ju kunna lägga på neutral utan att det förstör allt. Att tån var så fint patinerad var en av anledningarna att jag inte kunde motstå art köpa dem så jag är inte vidare glad över detta.
Använde du bara en droppe vatten totalt hade du definitivt inte för mkt, men använde du en droppe för varje nytt lager är det absolut möjligt är det som är anledningen, särskilt om du inte bytte plats på trasan vartefter som den blev fuktig. Att Den släppte i steg och att du så att säga redan fått på ett par lager av neutrala polishen och att det sedan började släppa gör det ännu mer troligt att det var för mkt vatten som var orsaken. Du har löst med fukten gjort en brytning i polishlagret och när du fortsatt gnugga har mer släppt.
Som sagt, ja, du kan absolut lägga på neutral polish på tån även när de gjort en burnishing med polish utan att det släpper (jag har gjort det många gånger). Du behöver bara veta hur man gör, det kommer du göra också när du gjort detta ett stort antal gånger. Lovar att du om ett-två år kan titta tillbaka och veta exakt vad du gjorde fel nu.
Och det går utmärkt göra en ny polish-burnishing, med ett mörk vax. Är det svårt få till själv för dig kan du lämna in de till en skomakare som fixar det.
Sedan för att klargöra lite, en vanlig burnishing göra med läderfärg och med maskin (roterande borstar, typ), den sitter. Din burnishing är gjord med polish precis som man gör själv, för hand, och med sådan är den inte permanent utan kan lösas upp (men också behållas, åtminstone till tvätt). Patinering när man för hand målar med läderfärg, dina EB har inte vad man brukar beteckna som patinering (Bonafé jobbar inte med det överhuvudtaget).