Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Fast grejen är väl att efter en tids användning, borstning osv så är mycket av skyddet från Super Invulnern borta, och kör på man då på renovateur så kan den tränga in i mockan helt okej, om än kanske inte som ett helt obehandlat läder.
Personligen så kör jag bara renovateur ibland, och oftast just efter tvätt visserligen, men sedan invulnern med jämnare mellanrum. Tycker att skyddet är markant bättre med invulnern än bara renovateur.
http://www.youtube.com/watch?v=gl4reQ8eamw
Jag föredrar att använda renovateur var tredje månad på en sko jag använder 2ggr i veckan. Invoulnern tillåter inte detta om du applicerar den rätt, trots borstning efter varje användningstillfälle.
Resultatet blir att renovateuren pärlar sig och efterlämnar kristaller som sen klumpar sig i gångvecken och skapar skarpa ränder.
Invoulnern är helt fantastisk men den är svår att använda tillsammans med renovateur.
Enligt Avel, så ska renovateuren användas efter tvätt enbart och invulnern som löpande impregnering.
Detta håller dock inte mockan lika snygg utan den mattas av snabbt och kan se lite "urtvättad" ut.