2013-04-06, 00:35
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freakonomics
Har en grå OJ kostym till studenten. Vilka svarta skor runt 1000 lappen kan man hitta? Tänkte då t.ex. rea varor eller någon outlet?

Alla tips är välkomna, men ingen spets där fram då jag tycker detta är fult.

Med tanke på trådens namn så blir mitt svar, inga. Sen förstår jag inte vad du menar med "spets där fram".
Citera
2013-04-06, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Med tanke på trådens namn så blir mitt svar, inga. Sen förstår jag inte vad du menar med "spets där fram".

Detta är "spets"

http://www.eurosko.se/sko/3025/face.html

Ska vara mer rundare.

Vadå 1 000 lapp på rea både väl gå?
Citera
2013-04-06, 01:18
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Detta är "spets"

http://www.eurosko.se/sko/3025/face.html

Ska vara mer rundare.

Vadå 1 000 lapp på rea både väl gå?
Antar att du vill ha ett par klassiska svarta oxfordskor med tåhätta. Kolla här:

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p3984.m570.l1313.TR0.TRC0&_nkw=blac k+cap+toe+oxfords&_sacat=0&_from=R40
Citera
2013-04-06, 11:25
Medlem
ShogunAssasins avatar
Vill ni diskutera krigshistoria, håll er till historia-forumet.

OT raderat.
/Moderator
Citera
2013-04-06, 12:51
Medlem
Jag har ett problem med en del av mina skor, framförallt de låga, och det är att jag får så djävulskt ont i fötterna efter att ha burit de en hel dag. Jag vet inte riktigt om det hör till tråden men jag undrar om ni har några tips på inläggssulor eller liknande som passar standardläster och som inte innebär att man måste köpa större skor. Jag misstänker att problemet är att jag har platta fötter - någon annan som har det problemet?
Citera
2013-04-06, 13:00
Medlem
Citat:
Har en grå OJ kostym till studenten. Vilka svarta skor runt 1000 lappen kan man hitta? Tänkte då t.ex. rea varor eller någon outlet?

Alla tips är välkomna, men ingen spets där fram då jag tycker detta är fult.

Det blir väldigt svårt att hitta något hyfsat för en sådan peng. Kika på Meermin och var ute i god tid med dessa om så blir fallet. Eventuellt kanske en begagnad Church's Consul på Ebay men det tkr jag själv är en fruktansvärt tråkig sko. Annars brukar man ju kunna hitta randsydda herrskor på diverse second hand-affärer men det är ju som bekant ganska tidskrävande i förhållande till vad man får ut...
Citera
2013-04-06, 13:29
Medlem
Herr gurkas avatar
http://img801.imageshack.us/i/imageryb.jpg/

Jag vill inte vara sämre. Premiär för mina nya Cavendish och mina nya Incotex.
Citera
2013-04-06, 14:11
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
http://img801.imageshack.us/i/imageryb.jpg/

Jag vill inte vara sämre. Premiär för mina nya Cavendish och mina nya Incotex.

Mycket trevligt Gurkan. Bra jobbat! Vad är det för Incos? Gräddfärgade? Chinolinos eller bomull?

Edit: Sluta upp med att surfa "osynligt". Du lurar ingen med det!
Senast redigerad av hoodog 2013-04-06 kl. 14:18.
Citera
2013-04-06, 16:18
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Mycket trevligt Gurkan. Bra jobbat! Vad är det för Incos? Gräddfärgade? Chinolinos eller bomull?

Edit: Sluta upp med att surfa "osynligt". Du lurar ingen med det!
Det är enkla, mycket ljusa chinos i bomull och av det amerikanska snittet som jag börjat uppskatta på sistone. Incotex för den amerikanska marknaden är inte amerikanska per se men lämnar mycket mer utrymme för benen än de tighta europeiska modellerna.

Angående osynligheten är det en nödvändighet. Det finns flera personer som känner till vem jag är och om jag kollar runt i de lite mer tveksamma forumen vill jag inte att någon ska se vad jag håller på med.
Citera
2013-04-06, 16:33
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Det är enkla, mycket ljusa chinos i bomull och av det amerikanska snittet som jag börjat uppskatta på sistone. Incotex för den amerikanska marknaden är inte amerikanska per se men lämnar mycket mer utrymme för benen än de tighta europeiska modellerna.

Angående osynligheten är det en nödvändighet. Det finns flera personer som känner till vem jag är och om jag kollar runt i de lite mer tveksamma forumen vill jag inte att någon ska se vad jag håller på med.

Vi verkar gå samma byxväg, du och jag. Jag har dragit precis samma erfarenheter (det skulle inte förvåna mig om det rentav var du som snuvade mig på ett par ljusbeiga Incos på ebay för någon vecka sedan). "Amerikanska" Incos har oftare en bättre lårvidd utan att det blir baggy samt en ordentlig midjehöjd. Faktum är att mina senaste inköp av 5-6 par Incos och Mabis alla tagit omvägen via USA innan de hamnat hos mig.

Nåväl. Jag tycker iaf att 325:and lite bulligare och klassiska läst passar alldeles utmärkt till dina byxors lite fylligare skärning. Iaf vad jag kan se nedtill på din bild. Gott.
Senast redigerad av hoodog 2013-04-06 kl. 16:35.
Citera
2013-04-06, 19:02
Medlem
hoodogs avatar
Med tanke på att de förra bilderna blev lite höstiga, och att Herr gurka precis visat vägen in på våren på ett föredömligt sätt, kommer här ett lite mer vårlikt tasselbidrag.
Citera
2013-04-06, 19:58
Medlem
doughies avatar
Snygga tassels hoodog och gurkan! Mina har ingen chans...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in