2013-05-08, 17:59
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Jag har väldigt små fötter och har problem att hitta snygga skor i min storlek till vettiga priser.
Bor i Sthlm och har storlek 30-32 beroende på tillverkare.

Kul att alltid bli anvisad till barnavdelningen när man är ute och shoppar

Mvh/Gnomegirl
Vilken typ av sko vill du ha?
Citera
2013-05-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Jag var i kontakt med Berwick för ett tag sedan när jag skulle skriva om de lite på bloggen, då uppgav de att de använder full grain-läder som de dessutom köper från välkända franska garverierna Du Puy och D'Annonay (även om de lär få deras sämre läder, precis som Meermin, så är det ändå någon sorts kvalitetsstämpel). Men tycker också själv att det ser väldigt mycket ut som corrected grain på bilderna, är väl putsade och ljussatta så att det set ut så.

Vet inte om du känner till det redan, men i skoaffären vid kungspassagen har de ett antal olika modeller av Berwick ifall du eller någon annan boende i GBG är intresserad av att se dom live. Eller heter det kungspassagen? Det kanske heter Grand passage, kommer inte ihåg riktigt, affären ligger iallafall på kungsgatan bredvid den stora parfymaffären.
Citera
2013-05-08, 19:50
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Haha, snyggt! Du har tagit ögonblicksbilderna till ytterligare en ny nivå. Contextualize!

Snygga skor också, så klart.

Ja, att bara lägga upp en bild är gammalt nu. Detta är det nya

Tack så mycket. De börjar bli mina favoritskor trots så få användningar. G&Gs läder är så galet mjukt och följsamt att de kändes mer ingångna första gången jag hade dem än skor jag haft i ett år. Sen passar G&Gs läster mina konstiga fötter riktigt bra, sitter så jäkla slimmat runt foten att det blir som ett vakumsug när jag sätter på dem.
Citera
2013-05-08, 19:54
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paycheck
Vet inte om du känner till det redan, men i skoaffären vid kungspassagen har de ett antal olika modeller av Berwick ifall du eller någon annan boende i GBG är intresserad av att se dom live. Eller heter det kungspassagen? Det kanske heter Grand passage, kommer inte ihåg riktigt, affären ligger iallafall på kungsgatan bredvid den stora parfymaffären.

Jaha, det visste jag inte. Vet att de har en del vettigare skor där, Scoop heter butiken. Får kolla in Berwick-modellerna ordentligt isf.
Citera
2013-05-08, 22:25
Medlem
GoteborgsKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Satt och slösurfade och snubblade då över de här rackarna. Nästa stora trend kanske? Vill minnas att en sådan extravagant sko (signerad Church's) salufördes(förs?) på Leffot, jag kan dock inte för allt i världen förstå den som väljer att köpa sig ett par sådana skor.

Hoppas inte det...
Citera
2013-05-08, 23:45
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Då sällar jag mig till skaran som levererar en sk. ögonblicksbild.
Som svar på frågan som vissa ställer, när ska man använda sina fina skor? Ja, tex när man är på Citygross och handlar grillkorv

http://imageshack.us/photo/my-images/694/42728427.jpg/

G&G G-G
Citera
2013-05-09, 00:09
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Fina skor!
Ljusa sulkanter ser ut som skit, på nästan alla skor. OBS! ingen personlig åsikt utan objektiv sanning.

Och det dampumpslika utseendet beror nog på ett objektiv med kort brännvidd.

Hur lyder din åsikt gällande mina? Visst ser det lite udda ut, men på sommarskor så tycker jag nog att det fungerar.

http://postimg.org/image/lxind0etz/
Citera
2013-05-09, 10:26
Medlem
Har just införskaffat två par Carmina nu efter en tur till Spanien och har en fråga angående skoblock till dem. Till det ena paret införskaffade jag ett av deras egna skoblock för bästa passform, tyvärr fanns det inte mer än ett par kvar i min stora storlek så det ena paret skor blev utan. Något tips på vad jag kan använda istället? Kanske något i olackad ceder? Till de skor jag redan har använder jag standard cederblock från Bäckmans: http://www.backmansskoservice.se/files/200x300/Ceder_Block.jpg
Citera
2013-05-09, 10:35
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Jaha, det visste jag inte. Vet att de har en del vettigare skor där, Scoop heter butiken. Får kolla in Berwick-modellerna ordentligt isf.

Fast ligger inte Scoop på Vallgatan?

Edit: eller är det den affären som det finns två av?
Citera
2013-05-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
Har just införskaffat två par Carmina nu efter en tur till Spanien och har en fråga angående skoblock till dem. Till det ena paret införskaffade jag ett av deras egna skoblock för bästa passform, tyvärr fanns det inte mer än ett par kvar i min stora storlek så det ena paret skor blev utan. Något tips på vad jag kan använda istället? Kanske något i olackad ceder? Till de skor jag redan har använder jag standard cederblock från Bäckmans: http://www.backmansskoservice.se/files/200x300/Ceder_Block.jpg

Herrstil!
Citera
2013-05-09, 10:59
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Fast ligger inte Scoop på Vallgatan?

Edit: eller är det den affären som det finns två av?

Ja exakt, de har två butiker.
Citera
2013-05-09, 14:17
Medlem
popman123s avatar
http://www.ctshirts.co.uk/men's-shoes/view-all/Burgundy-contemporary-calf-double-buckle-monk-shoes?q=gbpdefault||MP029BGD|||||||||||||

http://www.herringshoes.co.uk/basket.php?colourid=3348&submitbasket=add&fitid=2& sizeid=7&qty_pairs=1&submit_add_to_basket=Add+to+B asket&shoeid=6443&brandid=7&catid=20

Hur skiljer sig dessa skor från varandra kvalitetsmässigt? Jag ser liksom inte varför Loake skulle vara så mkt bättre rent på pappret. Ct-skorna har dock gummiklack... Innebär detta ett gummipålägg på lädersulan?

Jag vill mest veta om Loake är värt prisskillnaden. Har ett par Loake som hängt med en stund, som jag tycker rätt bra om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in