2013-04-06, 20:18
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Snygga tassels hoodog och gurkan! Mina har ingen chans...

Håller med till fullo, mina är helt söndermördade av några års arbetsliv. Det skall definitivt skaffas ett par nya i mörkbrun mocka.
Citera
2013-04-07, 11:31
Medlem
HungalaBungalas avatar
Happ nu har jag belönat mig med ett par C&J Audley i Antique Dark Brown. Och jag som egentligen behövde ett par svarta skor... Jag får trösta mig med att 337-lästen är precis så snygg som jag fruktade att den skulle vara.

Känns som jag nu har de modeller från C&J som intresserat mig. Efter detta får det bli dags att börja handla Carminas och det lär inte minst plånboken uppskatta.

Förresten någon som har ett bra förslag på skohylla som ni kan gå i god för? Jag spikar helst inte upp skivor i väggen, men det känns komiskt att de flesta färdiga fristående hyllorna är gjorda med galler. Kanske man blir tvungen att köpa en sådan och sen lägga någon form av matta över gallren.
Citera
2013-04-07, 11:55
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Happ nu har jag belönat mig med ett par C&J Audley i Antique Dark Brown. Och jag som egentligen behövde ett par svarta skor... Jag får trösta mig med att 337-lästen är precis så snygg som jag fruktade att den skulle vara.

Känns som jag nu har de modeller från C&J som intresserat mig. Efter detta får det bli dags att börja handla Carminas och det lär inte minst plånboken uppskatta.

Förresten någon som har ett bra förslag på skohylla som ni kan gå i god för? Jag spikar helst inte upp skivor i väggen, men det känns komiskt att de flesta färdiga fristående hyllorna är gjorda med galler. Kanske man blir tvungen att köpa en sådan och sen lägga någon form av matta över gallren.

https://www.flashback.org/sp35646500
Citera
2013-04-07, 12:38
Medlem
NWOBHMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
20% på herrstil med koden "instagram20" fram till 7e april!
Fungerar inte för mig. Någon som lyckats använda den?
Citera
2013-04-07, 12:52
Medlem
HerrSvetts avatar
Är det bara jag som alltid får kliva åt sidan vid säkerhetskontrollen på flygplatsen på grund av mina skor? Varje gång jag flygit med riktiga skor har jag blivit visiterad och till och med behövt röntga mina skor genom maskinen vid ett tillfälle. Visst har skor någon bit metall i sulan? Vet någon varför och hur vanligt det är?
Citera
2013-04-07, 14:03
Medlem
Antonio.s avatar
Beställde i november, tror jag, ett par skor från Meermin. Väntade nån månad, men då de sedan inte gick igenom kvalitetskontrollen eller liknande och jag helt enkelt inte orkade vänta ytterligare så avbröt jag min beställning. Detta gick smidigt och pengarna var tillbaka på mitt konto inom några dagar.
Hur som helst får jag idag ett mail där det står att mina skor är påväg hem till mig med UPS.

Så, har någon annan här råkat ut för något liknande och hur löste ni i så fall detta?
Citera
2013-04-07, 15:08
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonio.
Beställde i november, tror jag, ett par skor från Meermin. Väntade nån månad, men då de sedan inte gick igenom kvalitetskontrollen eller liknande och jag helt enkelt inte orkade vänta ytterligare så avbröt jag min beställning. Detta gick smidigt och pengarna var tillbaka på mitt konto inom några dagar.
Hur som helst får jag idag ett mail där det står att mina skor är påväg hem till mig med UPS.

Så, har någon annan här råkat ut för något liknande och hur löste ni i så fall detta?

Bara att gratulera i så fall. Ett par gratis skor.
Citera
2013-04-07, 17:03
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
https://www.flashback.org/sp35646500
Inte illa, jag får ta och inhandla ett mindre skåp och börja experimentera. Får dock rannsaka min bekantskapskrets efter folk som faktiskt är händiga och kan övertygas till att utföra bygget.
Citera
2013-04-08, 10:04
Medlem
giroufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvett
Är det bara jag som alltid får kliva åt sidan vid säkerhetskontrollen på flygplatsen på grund av mina skor? Varje gång jag flygit med riktiga skor har jag blivit visiterad och till och med behövt röntga mina skor genom maskinen vid ett tillfälle. Visst har skor någon bit metall i sulan? Vet någon varför och hur vanligt det är?

Beror säkerligen på gelänken. De flesta stora premiumtillverkarna bytade från stål till ek efter 9/11 just på grund av säkerhetskontrollerna.
Finns dock en del tillverkare som fortfarande kör med stål, bland annat Carmina.
Citera
2013-04-08, 10:22
Medlem
Spodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Beror säkerligen på gelänken. De flesta stora premiumtillverkarna bytade från stål till ek efter 9/11 just på grund av säkerhetskontrollerna.
Finns dock en del tillverkare som fortfarande kör med stål, bland annat Carmina.

Använder man inte spik i hälarna också?
Citera
2013-04-08, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antonio.

Jag var med om en liknande situation med Septieme Largeur, slutade med ett par gratis skor. Då var inte UPS fraktmedlet dock, utan de hämtades ut på posten (om det nu skulle göra någon skillnad).
Citera
2013-04-08, 15:20
Medlem
HerrSvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spode
Använder man inte spik i hälarna också?
Jo, alla mina skor har det, men de är ju ganska tunna spikar.

Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Beror säkerligen på gelänken. De flesta stora premiumtillverkarna bytade (bytte? ) från stål till ek efter 9/11 just på grund av säkerhetskontrollerna.

Okej tack, så metallbiten kallas alltså gelänk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in