2013-07-01, 09:31
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Ett annat säkert kort är att kolla på sulan och klackmönstret.

Ja, eller ännu effektivare: priset. I princip alla C&J tillverkade modeller, från loafers till boots, kostar £275 i ordinarie pris.
Citera
2013-07-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ett annat säkert kort är att kolla på sulan och klackmönstret.

Är inte i alla fall som rätt sula visas i produktbilden.
Ser också att Cavendish fortfarande kostar 259 gbp, vilket deras skor från CJ gjort innan.
Citera
2013-07-01, 18:47
Medlem
Brojanicas avatar
Frågade kundtjänst om deras Fitzroy tillverkades av C&J och de svarade glatt ja.
Citera
2013-07-01, 19:12
Medlem
Beerzuuls avatar
Jag köpte ju som sagt ett par Loake Aldwych i lördags och beställde därefter ordentliga skoblock till dem. Jag har tänkt vänta med att ha dem någon längre stund innan skoblocken kommit men undrar vad som är bäst så länge, att köra i ett par spiralblock några dagar eller låta dem stå helt utan block?
Citera
2013-07-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Ja, eller ännu effektivare: priset. I princip alla C&J tillverkade modeller, från loafers till boots, kostar £275 i ordinarie pris.

Tack för svaren. Diskussionen verkar vara igång o då jag tydligen hamnat i onåd hos deras kundtjänst ställer jag frågan här, vilka läster använder sig S&H av utöver 236 i Fitzroy?
Citera
2013-07-01, 20:42
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
J. Lindeberg har ju en radda modeller tillverkade av AS till Exclusive standard, så där kan man prova läster. Ganska säker på att de hade ett par kängor förra vintersäsongen, så kommer säkert någon i år också. Har annars för mig att 99-lästen som double monken Ramsey (som JL har flera versioner av i sommarkollektionen) är rätt lik 87-lästen som Cambridge är byggd på, så där kan man få en uppfattning om inte annat. De säljs ju dock bara i deras egna butiker och möjligtvis på NK.
Jag har Hannover boots som är på 87 och Chalton som är på 99. Det är rätt olika läster.
87'an är rymlig, jag kör 7.5 och har gott om plats. Charlton har jag i stl 8. Den är väsentligt smalare i framfoten.
Citera
2013-07-01, 21:28
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Jag har Hannover boots som är på 87 och Chalton som är på 99. Det är rätt olika läster.
87'an är rymlig, jag kör 7.5 och har gott om plats. Charlton har jag i stl 8. Den är väsentligt smalare i framfoten.
Orkar du skriva lite andra läster du har och vilken storlek?
Citera
2013-07-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Jag köpte ju som sagt ett par Loake Aldwych i lördags och beställde därefter ordentliga skoblock till dem. Jag har tänkt vänta med att ha dem någon längre stund innan skoblocken kommit men undrar vad som är bäst så länge, att köra i ett par spiralblock några dagar eller låta dem stå helt utan block?

Hur kom de levererade?
Ett par dagar till på samma sätt skulle jag föredra alla dagar i veckan före spiralblock.
Citera
2013-07-01, 21:42
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC

Tack för infon! Uppenbarligen kom jag ihåg helt fel.
Citera
2013-07-01, 21:54
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Orkar du skriva lite andra läster du har och vilken storlek?

Sure. Jag är en "liten" 8;a, i det att jag ibland kan ha 7.5.

Carmina Rain 8, C&J 337 8, AS 99 8 (smal i framfot, annars kunde jag klarat 7.5), AS 109 8, AS 87 7.5, Meermin Ama 8, RW Williams 8, Vass F 41,
Alden Barrie och Plaza 8.5 US.

Är ofta på gränsen att kunna ha 7.5 i stället, men högt insteg gör att det blir 8 i alla fall i oxfords.
Har ett par boots och ett par country brogues i AS 87, båda funkar bra i 7.5. Mao en rätt rymlig läst och dessutom derbies.
Senast redigerad av RolleFC 2013-07-01 kl. 22:09.
Citera
2013-07-01, 21:59
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gillar-klader
Hur kom de levererade?
Ett par dagar till på samma sätt skulle jag föredra alla dagar i veckan före spiralblock.
I skopåsar i kartongen utan att vara fylld av någon som helst papp eller dylikt. Ska jag rentav fylla dem med lite tidningspapper kanske?
Citera
2013-07-01, 22:08
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
I skopåsar i kartongen utan att vara fylld av någon som helst papp eller dylikt. Ska jag rentav fylla dem med lite tidningspapper kanske?

No worries. Skorna blir inte förstörda av att vara utan block en kort tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in