2013-07-13, 23:50
Medlem
Grytters avatar
Då har man precis lärt sig knyta skor med Alisters hjälp!

Den här gubben var också rolig att kolla på: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zAFcV7zuUDA#at=112
Senast redigerad av Grytter 2013-07-13 kl. 23:54.
Citera
2013-07-14, 10:02
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Fått hem ett par Meermin punched cap toe i Tan country grain

Kul att du kan bistå med bilder, jag har faktiskt funderat lite på den skon, bland andra, som ett alternativ till mina kängor nu i vinter.
Citera
2013-07-14, 15:00
Medlem
Grytters avatar
Har någon haft tanke på att göra ett gruppköp med folk från bara här i tråden? Det är ju en kul tanke, föreställer mig alla visar bilder på likadana skor. Själv kan kan jag inte köpa skor på ett tag...

Så om vi potentiellt sett skulle göra ett gruppköp vad skulle ni vilja ha för sko och tillverkare!?

Själv skulle jag möjligen vilja ha en austerity boot, i cordovan!
Senast redigerad av Grytter 2013-07-14 kl. 15:12.
Citera
2013-07-14, 15:39
Medlem
TheLastDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Har någon haft tanke på att göra ett gruppköp med folk från bara här i tråden? Det är ju en kul tanke, föreställer mig alla visar bilder på likadana skor. Själv kan kan jag inte köpa skor på ett tag...

Så om vi potentiellt sett skulle göra ett gruppköp vad skulle ni vilja ha för sko och tillverkare!?

https://www.flashback.org/t1975491
Citera
2013-07-15, 00:35
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frack
Dessa kängor i blå cordovan med vibram commandosulor ser ut som om de var avsedda att klara ett nordiskt vinterväder. De finns inte för beställning på deras webbsajt, men anges inte heller som specialbeställning åt någon särskild person. Kanske en spektakulär testballong för att locka svenska kunder vid ett besök någon gång i höst?

Känga + cordovan + 360 grader norvegese = inte billigt i varje fall!
Citera
2013-07-15, 00:48
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Känga + cordovan + 360 grader norvegese = inte billigt i varje fall!

Med den här som utgångspunkt gissar jag på att slutpriset landar någonstans runt 500-600 euro.

Skulle det då inte bli billigare med vass?

Citat:
Som redan skrivits en bit upp så går ett par vanliga lågskor i kalvskinn som utgår från en av deras egna modeller på ca 3600 kr/420 euro för de italienska lästerna, ca 3300 kr/390 euro för övriga. För ankelhöga boots får man lägga på ett par hundringar och för höga kängor ytterligare några hundra.

länk
Citera
2013-07-15, 11:30
Medlem
Angående den tidigare diskussionen om vilka av skorna på Shipton & Heneage som är tillverkade av Crockett&Jones så fick jag följande lista av dem:
Fitzroy
Albermale
Winchester
Wilton
Somerset
Bruton
Grosvenor (end of line)
Blandford
Bingham
Cavendish (end of line)

I övrigt vill jag utdela ett plus i kanten till Pediwear som inkluderade ett par skoblock till mig (vilket annars inte ingår om man gör price pledge) som kompensation för försenad leverans.
Citera
2013-07-17, 00:35
Medlem
Wintersmiths avatar
Förstörs skor för gott om man inte använder skoblock på ett tag. Eller blir de bra igen om man sen börjar använda skoblock?
Citera
2013-07-17, 01:05
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wintersmith
Förstörs skor för gott om man inte använder skoblock på ett tag. Eller blir de bra igen om man sen börjar använda skoblock?

Helt bra blir de aldrig, men det hjälper.
Citera
2013-07-17, 14:24
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter

Det borde finnas rätt bra underlag och det finns ju en tråd där det pratades om hur en fiktiv KSoE-sko skulle se ut. Om jag inte minns fel finns det väl nån regel som gör att det är förbjudet att dra igång gruppköp här på FB.

Vad som gäller kan säkert nån moderator reda ut
Citera
2013-07-17, 17:29
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Det borde finnas rätt bra underlag och det finns ju en tråd där det pratades om hur en fiktiv KSoE-sko skulle se ut. Om jag inte minns fel finns det väl nån regel som gör att det är förbjudet att dra igång gruppköp här på FB.

Vad som gäller kan säkert nån moderator reda ut

Förstår Inte heller det...pörr kan svara?

Förresten Alister jag kikade på din mockavård guide...du skrev att man skulle köpa någon sprej med pigment...men vad jag kunde se fanns det bara pigment i andra färger än vad jag har så jag undrar: funkar det med neutral sprej?

Riktigt bra guide förövrigt! Bästa sidan om skor lätt!
Citera
2013-07-17, 18:35
Medlem
Wintersmiths avatar
Hur ska man egentligen tänka när gäller storleken när man provar sådana här riktiga skor. I och med att de är så oflexibla (jämfört med t.ex. sneakers) så känns det som att antingen sitter foten precis fast (eller lite för hårt), eller så glappar det en del. Och skillnaden mellan att använda en tunn och en tjock strumpa verkar nästan vara en storlek. Sen vet man ju att fotstorleken kan variera lite under dagen, och beroende på temperaturen. Och kommer skon att tänjas ut och kännas lite större med tiden, eller krymper den lite med tiden? Alltså, hur ska man välja storlek?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in