Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Fast oavsett så förespråkar jag beaters framför galoscher. Bägge alternativ ser tråkiga ut (handen på hjärtat så är dainite-sulor klumpiga och spelar inte i samma liga som lädersula i känsla eller utseende), men jag tror inte för en sekund att skorna inte skulle klara mer slitage än 6 (motsv ett par C&J/Carmina) par Swims och i mitt tycke ser det klart trevligare ut med riktiga skor som ändå bara en finsmakare skulle ha vett att dissa pga att de är undermåligt skötta.
Samtidigt skall man inte glömma att lädersulor klarar sig mycket bättre än vad många tror på underlag som bara är fuktiga/lätt våta.
Samtidigt skall man inte glömma att lädersulor klarar sig mycket bättre än vad många tror på underlag som bara är fuktiga/lätt våta.
En enkel dainite-sula kan vara riktigt nätt även den. Carmina är duktiga på det, de har till och med välvd midja på sina: http://www.skoaktiebolaget.se/news/905-rain-cuero-1
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Jag googlade lite, men hittade inget. Jag vet inte vad beaters är. Har du en länk?
Visst är det så. C&J och motsvarande är gjorda för att användas. Där handlar det ju mest om vad du väljer att slita på. Saken är den att galoscher är bra om du exempelvis ska åka buss eller taxi till en fest där du ska vara en längre tid om det är regningt ute. Är det blött ute kommer du att blöta ner lädersulan, vilket gör att skon kommer att slitas mycket snabbare även när du är inomhus, och det krävs inte så mycket mer än att du trampar i en vattenpöl eller bara blött underlag för att fukta ner sulan.
I princip skulle två icakassar fylla samma funktion, men det är ju inte så snyggt...
Dessutom har ju Swimgaloscherna en polerande insida. Lite snobbigt, men bra om man vill att skorna ska se riktigt nyputsade ut.
Så är det. Många är alldeles för rädda för att använda sina skor. Nu köpte jag visserligen galosher idag, men jag tvekade ju inte att ta ut skorna i regn om jag skulle någonstans och inte hade lust att ta med ett extra par skor.
Visst är det så. C&J och motsvarande är gjorda för att användas. Där handlar det ju mest om vad du väljer att slita på. Saken är den att galoscher är bra om du exempelvis ska åka buss eller taxi till en fest där du ska vara en längre tid om det är regningt ute. Är det blött ute kommer du att blöta ner lädersulan, vilket gör att skon kommer att slitas mycket snabbare även när du är inomhus, och det krävs inte så mycket mer än att du trampar i en vattenpöl eller bara blött underlag för att fukta ner sulan.
I princip skulle två icakassar fylla samma funktion, men det är ju inte så snyggt...
Dessutom har ju Swimgaloscherna en polerande insida. Lite snobbigt, men bra om man vill att skorna ska se riktigt nyputsade ut.
Så är det. Många är alldeles för rädda för att använda sina skor. Nu köpte jag visserligen galosher idag, men jag tvekade ju inte att ta ut skorna i regn om jag skulle någonstans och inte hade lust att ta med ett extra par skor.
Swims, precis som alla galoscher, ger mindre märken på skorna vid längre användning, framför allt på ovansidan av vampen (mellan tåpartiet och snörningen, där skon böjs som mest). Att prata om att de polerar skorna är tyvärr helt fel. Än värre blir det när den sammetsliknande insidan nöts ner på sina ställen efter lite användning.