2013-05-15, 16:17
Medlem
giroufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Roligt att de kör en lagerrensning men hur f-n tänker de när de ska sälja "subs" till fullpris om de inte blir sålda under veckan. De borde givetvis alltid säljas billigare.

Subsen är inte till salu i vanliga fall så det kommer dem nog inte vara efter rean heller.
Citera
2013-05-15, 16:19
Medlem
Citat:
Roligt att de kör en lagerrensning men hur f-n tänker de när de ska sälja "subs" till fullpris om de inte blir sålda under veckan. De borde givetvis alltid säljas billigare.

Jag tycker också det verkar underligt. Varför har återförsäljare subs över huvud taget? De borde väl sorteras bort efter tillverkningen.
Citera
2013-05-15, 16:34
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag tycker också det verkar underligt. Varför har återförsäljare subs över huvud taget? De borde väl sorteras bort efter tillverkningen.

Jag tycker att de helt enkelt kan sälja ut dem till mig för en krona styck, det vore rättvisa på riktigt.
Citera
2013-05-15, 16:47
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Subsen är inte till salu i vanliga fall så det kommer dem nog inte vara efter rean heller.

Ok. Sen kan man tycka att det är konstigt att osålda MTO och subs säljs för samma pris. Detta är ju ingen kritik mot dig men Hammargruppen och Grafford har väl inte jättebra rykte bland skonördar i Sverige eftersom det känns som de alltid försöker kräma ut så mkt pengar de kan. Denna rea går i samma tecken då man "rear" ut subs för 3500 kr när man kan köpa dem för 2-2500 från UK. Det finns ju ingen anledning till att köpa dem från Grafford när skorna endast säljs online eftersom argumentet att kunna prova skon och få personlig service försvinner.

Ta SkoAB som exempel som sänkte sina priser när pundet blev billigare. Har Hammargruppen någonsin gjort det? Det omvända har jag hört om...

Hahah, förlåt för att jag "lackade ur" .

Citat:
Ursprungligen postat av Marten-

Ja precis.

Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Jag tycker att de helt enkelt kan sälja ut dem till mig för en krona styck, det vore rättvisa på riktigt.

Jag tycker du ska få alla subs gratis, sen kan vi köpa dem av dig. Skulle kännas bättre än att köpa dem av Hammargruppen
Citera
2013-05-15, 16:51
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Jag tycker du ska få alla subs gratis, sen kan vi köpa dem av dig. Skulle kännas bättre än att köpa dem av Hammargruppen

Eller hur! Inte mer än rätt! Många av oss är ju vandrande reklamskyltar, lite ska vi väl få tillbaka??

Men on topic, så känns det märkligt att sälja ut lite strömodeller för det mycket "generösa" priset av 3500 kronor, när jag lika gärna slänger på en femhundring för ett par Vass.. liksom. Det känns som att Graffords får ta och börja kika ut i verkligheten...
Citera
2013-05-15, 17:13
Medlem
giroufs avatar
Graffords subs är provade modeller och inte ansedda som subs av produktionen.
Citera
2013-05-15, 17:15
Medlem
giroufs avatar
Citat:
Eller hur! Inte mer än rätt! Många av oss är ju vandrande reklamskyltar, lite ska vi väl få tillbaka??

Men on topic, så känns det märkligt att sälja ut lite strömodeller för det mycket "generösa" priset av 3500 kronor, när jag lika gärna slänger på en femhundring för ett par Vass.. liksom. Det känns som att Graffords får ta och börja kika ut i verkligheten...

Vilken verklighet? Tämligen säker på att prisnivån ligger där den ligger på grund av att dem säljer mycket skor inte tvärt om.
Varför sänka priset på en vara som folk köar för?
Citera
2013-05-15, 17:19
Medlem
hoodogs avatar
Graffords rea är främst intressant vad gäller utbudet av HG, MTO:s och cordovan. 3500 kr för BG-modeller är ju inte särskilt bra, särskilt om man jämför med priserna man kan få från UK.

Hur kommer upplägget att vara mer specifikt? Släpps alla skor på "en gång" respektive vecka och isf när? Eller kommer de läggas upp löpande under veckan? Det är ju surt att köpa slut budgeten om det skulle komma upp något bättre några dagar senare, tänker jag...
Citera
2013-05-15, 18:17
Medlem
Pörrs avatar
Grejen med Grafford och dess verklighetsuppfattning är ju att man (med god assistans av Hammargruppen) har levt under lång tid när kvalitetsskor i Sverige har varit synonymt med Crockett & Jones. Inte så att dessa är dåliga på något sätt, men i och med att man i det närmaste har varit i monopolställning vad gäller bättre skor i Sverige har man också kunnat hålla priser som annars inte hade varit möjliga.

Vad vi nu ser är kanske inte ett paradigmskifte, men i vart fall börjar det nuvarande Crockett & Joneska paradigmet att krackelera, och då återstår att se vad som händer.

Det enda man kan vänta sig av ett kommande skifte är väl att ingenting kommer bli som förr, och där är frågan om Grafford mfl. (som också levt enbart på Crockett & Jones) kommer att överleva.
Citera
2013-05-15, 18:18
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Vilken verklighet? Tämligen säker på att prisnivån ligger där den ligger på grund av att dem säljer mycket skor inte tvärt om.
Varför sänka priset på en vara som folk köar för?

En verklighet där man med hedern i behåll inte kan kränga BG-subs för 3500:- när det går att få tag på t.ex fina Vass för nästan samma summa (och dessutom ha möjlighet att custom-trixa fram en modell man gillar).

C&Js popularitet beror inte bara på att de har marknadsfört sig framgångsrikt och har många vackra skomodeller utan för att folk helt enkelt inte söker sig till andra skotillverkare (med mer bang for the buck).

Med detta sagt vill jag förstås inte trampa någon C&J-fantast på tårna här inne för det. Jag gillar själv många av deras skomodeller.

Min rant gällde i det här fallet förövrigt bara Graffords prissättning i stort och inte nödvändigtvis ett allmänt hatande. Rätta mig gärna om jag har uppfattat något fel då jag är trött som ett as och sitter på en äcklig tunnelbana.
Citera
2013-05-15, 18:24
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
En verklighet där man med hedern i behåll inte kan kränga BG-subs för 3500:- när det går att få tag på t.ex fina Vass för nästan samma summa (och dessutom ha möjlighet att custom-trixa fram en modell man gillar).

C&Js popularitet beror inte bara på att de har marknadsfört sig framgångsrikt och har många vackra skomodeller utan för att folk helt enkelt inte söker sig till andra skotillverkare (med mer bang for the buck).

Med detta sagt vill jag förstås inte trampa någon C&J-fantast på tårna här inne för det. Jag gillar själv många av deras skomodeller.

Min rant gällde i det här fallet förövrigt bara Graffords prissättning i stort och inte nödvändigtvis ett allmänt hatande. Rätta mig gärna om jag har uppfattat något fel då jag är trött som ett as och sitter på en äcklig tunnelbana.

Ungefär det jag var inne på.

Man gör ett felaktigt antagande med utgångspunkt att vad folk köper är adekvat-kausalt med vad de gillar, dvs. att man skulle köpa något för att man gillar det. Detta kan givetvis vara fallet, men när det gäller C&J har det nog snarare varit att man har köpt dessa för att man inte har haft något annat val. Nu har man andra val, och då återstår att se vad som händer.
Citera
2013-05-15, 18:40
Medlem
Hur trångt är för trångt med skoblock? Köpte storlek 44 från Herrstil och det är inte helt lätt att trycka i dem, kan vara för att skorna är nya och inte töjt på sig alls (samt att jag just hade haft dem på mig). Väl i är iaf blockens framdel och bakdel helt ihoptryckta utan det är en centimeters mellanrum eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in